LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie net gemist - heb je dan nog rechten?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Heinz

Actie net gemist - heb je dan nog rechten?

Ongelezen bericht door Heinz » 30 mei 2008 10:45

Het volgende overkwam mij enige tijd geleden.

Ik kocht bij een internet-warenhuis een compleet bed incl. matras. Dat werd 3 weken na aankoop bezorgd en de kwaliteit bevalt tot dusver goed.

Enkele dagen na de aankoop en nog vóór de bezorging las ik op de website dat er een speciale beddenactie zou zijn die een hele maand zou duren. Het kwam erop neer dat het bed dat ik had gekocht 20% goedkoper zou zijn tijdens die actie. Ik zou dan ca. 100,- Euro bespaard hebben. Ik heb daarover gemaild naar dat warenhuis en gerappeleerd maar krijg gewoon geen antwoord.

Het zou coulance-halve netter zijn geweest als men mij had geattendeerd op die actie waarvan ik op het moment van de koop niets wist. Dan had ik natuurlijk enkele dagen had gewacht.

Pruim

Re: Actie net gemist - heb je dan nog rechten?

Ongelezen bericht door Pruim » 30 mei 2008 11:08

Helaas, maar je hebt gewoon pech.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 30 mei 2008 11:14

Inderdaad, pech. Tenzij er bv. een laagste prijs garantie is, dat je het verschil terugkrijgt als je binnen 2 weken het zelfde product ergens goedkoper vindt.

Eventueel zou je kunnen kijken of de koop binnen bepaalde tijd ongedaan gemaakt kan worden volgens de algemene voorwaarden (dus ruilen) en vervolgens het zelfde product opnieuw kopen.

roro25

Ongelezen bericht door roro25 » 30 mei 2008 14:39

ga je et bedrag bijbetalen als de prijs na aankoop verhoogd wordt met 20%?

op het moment van aankoop vond je het hetgeen je betaalde in overeenstemming met de zaak die je kocht. Koop komt nog steeds tot stand middels wilsovereenstemming.

Ik vind dit zo'n geneuzel dat je achteraf gaat meuten dat iets goedkoper is.

Gesloten