LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalen kinderdagverblijf

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Rahasia
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:25

betalen kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door Rahasia »

Hallo,

Onze zoon zou begin september 2 halve dagen in de week voor het eerst naar een kinderdagverblijf gaan.

het geregel en het opsturen van de papieren en telefoontjes vond plaats eind juli begin augustus .

vanwege financiele tegenslag kunnen wij het niet betalen,
nu kregen wij vorige week vrijdag een rekening van 266,94,
Maandagochtend er heen gebeld en het verhaal uitgelegd waarom onze zoon er toch niet heen kan gaan.

Mevrouw begon een beetje met verwijten dat ze tegen mijn man had gezegt, dat de kosten hoog waren, en dat onze zoon beter naar de peuterspeelzaal kon gaan omdat die goedkoper is enzv..
Wat volgens mijn man niet waar is.

maar als ik het vandaag (maandag) meteen een E-mail wou sturen, met de opzegging hoefde ik maar de helft te betalen( 134,- ), want ja ik moest het voor de 10e van deze maand opzeggen.

Maar toen wisten we niet dat hij er al heen mocht!

Is het terecht dat hun dit bedrag vragen voor iets waar onze zoon helemaal nooit naar toe is geweest???

mvg,

mar9
Berichten: 76
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:00

Re: betalen kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door mar9 »

Ik haal uit je verhaal dat er in ieder geval 1 ouder niet werkt.

Dan is er geen recht op kinderopvangtoeslag en is een peuterspeelzaal veel goedkoper (daarnaast ook korter in uren).

Ik denk dat je er niet onder uitkomt om te betalen en nog blij mag zijn dat je een kleiner bedrag hoeft te betalen. Je bent zelf een contract aangegaan per 1 september nog geen maand geleden en dat staat los van of er voor of na de 10e opgezegd moest worden (toen was je hem juist aan het aanmelden). Vaak heb je dan alsnog een opzegtermijn van twee maanden en bij menig KDV moet je minstens drie maanden afnemen. Dus ik denk met mijn gezonde hollandse verstand, neem je "verlies" en kijk voortaan met meer beleid naar welke verplichtingen je aangaat want als een tegenvaller gelijk een kinderopvangstop als gevolg heeft, dan is dat niet doordacht besloten.

Nogmaals gezien je verhaal ga ik er van uit dat minstens 1 van beide ouders niet werkt (is prima, maar dan is een kinderdagverblijf (te) duur).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: betalen kinderdagverblijf

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij wel normaal dat je een deel moet betalen, omdat ze wel een plek al voor september hebben moeten 'reserveren' voor je kind. Een ander kindje zou op dat moment dus niet naar de opvang kunnen. Als je een tijd van tevoren opzegt, dan kan er makkelijker wat geregeld worden zodat er nog een ander kindje op die plek kan, maar als je het te kort van tevoren opzegt, dan is het moeilijk om zo snel een ander kindje van de wachtlijst die plek te geven. Dus ze moeten toch ergens een grens trekken en zeggen: voor deze datum opzeggen, anders moet je voor de volgende maand betalen.

En over de kosten, wat mar9 ook zegt, als je beiden werkt (en niet extreem veel verdient...) en recht hebt op de toeslag van de belastingdienst, dan is een kdv goedkoper, maar als je niet beiden werkt (of als je heel erg veel verdient), dan is een peuterspeelzaal waarschijnlijk goedkoper.

Gesloten