LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bibliotheek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Leeuwarden
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:36

Bibliotheek

Ongelezen bericht door Leeuwarden »

Goedenavond,

Enige tijd geleden heb ik cd's geleend bij de bibliotheek.
Nu heb ik ze weer ingeleverd waarbij ook gevraagd werd naar de hoes.
echter heb ik deze niet meegekregen. Dus kan ik die ook niet inleveren.

Nu eisen ze dat ik de kosten betaal voor een nieuwe hoes.

Iemand advies?
:?:

misty_lady
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 nov 2007 17:19

Re: Bibliotheek

Ongelezen bericht door misty_lady »

hun woord tegen het jouwe.
Heb je nergens ondertekend dat je cd met hoes hebt ontvangen, dan hebben ze geen poot om op te staan.

Maar wel ff een vraag. Wat zat er dan wel omheen toen je de cd meekreeg, Ik neem aan dat je ze niet zonder enige bescherming meekrijgt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bibliotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Bedoel je het boekje dat er normaal bij zit? Als je hem zonder boekje hebt geleend en er zat geen briefje bij of andere mededeling dat er geen boekje bij zat, dan weet de bibliotheek natuurlijk niet dat er geen boekje bij zat toen je hem al leende. En dan is het logisch dat je daar een kleine vergoeding voor moet geven. Maar misschien ligt het boekje nog gewoon in de bibliotheek in de bak met CD's? Even kijken voor alle zekerheid?

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Bibliotheek

Ongelezen bericht door Baghera »

lijkt me onhandig dat/als er boekjes worden meegegeven, of los in de rekken staan. Mensen die cd's downloaden kunnen zo makkelijk aan het bijbehorende boekje komen, zonder de originele cd te kopen. Het is vragen om diefstal. maar mischien wil topicstarter zich verder uitleggen?

Leeuwarden
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2008 18:36

Re: Bibliotheek

Ongelezen bericht door Leeuwarden »

Tuurlijk wil ik het verder uitleggen.

Allereerst gaat het niet om het boekje. Maar om de hoes.
de cd's zijn meegegeven in zo'n map waar meerdere cd's inkunnen, het luisterboek bestond namelijk uit 9 cd's. Die konden sowieso nooit in de hoes.

Daarnaast heb ik nergens getekend voor ontvangst van de hoes.

is het niet zo dat zij nu aan moeten tonen dat de hoes is meegegeven?

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Bibliotheek

Ongelezen bericht door Baghera »

Lastig. Zij stellen dat de cd's in een soortgelijke hoes zijn meegegeven, en eisen (even ervan uitgaande dat dit ook zo is) dat het in dezelfde staat retour komt. Op zich niet vreemd. Je had het product eigenlijk niet zo moeten accepteren, maar dat is achteraf gekeken. Als je de cd's in een hoes hebt terug gegeven die ook (uniek) gebruikt wordt in de bibliotheek, kunnen ze mijnsinziens niet hard maken dat je de cd's op een andere manier hebt ontvangen.

Gesloten