LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cak-BZ en UWV

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jos2009

Cak-BZ en UWV

Ongelezen bericht door Jos2009 »

Hallo iedereen,

Sinds een tijd wordt mijn eigen bijdrage ingehouden op mijn wajong.

Voorheen kreeg ik altijd acceptgiro's, en dat ging altijd goed.

Ik dus gebeld waarom de bijdrage werd ingehouden op mijn uitkering en niet gewoon per acceptgiro.

Vonden hun makkelijker werd gezegd.

Nu zit ik maar tijdelijk in een AWBZ instelling en ga rond september op mij zelf.

Nu ken ik iemand die pas op zichzelf is gegaan en waarbij haar eigen bijdraqge ook werd ingehouden op haar uitkering. Haar werd verteld door het cak-bz dat ze minstens 5 maanden door moest betalen aan het cak-bz en dat ze het betaalde bedrag dan terug zou krijgen met terugwerkende kracht.

Dit is toch eigenlijk belachelijk je betaalt dan immers dubbele huur zowel voor je nieuwe flat/ en de instelling tewijl je daar dan niet meer woont.

Groet,

Jos

graces

Re: Cak-BZ en UWV

Ongelezen bericht door graces »

Als je geen awbz-bijdrage meer hoeft te betalen mag dat ook niet meer op je uitkering ingehouden worden. Als dat wel gebeurd moet je direct brieven gaan schrijven aan het CAK en het UWV en direct gaan bellen! Dan gaat er namelijk iets niet goed.

Als je nu weer accept-giro's wil ontvangen kun je daarvoor gewoon een verzoek indienen bij het CAK.

Veel succes ermee!

Jos2009

Ongelezen bericht door Jos2009 »

Vandaag gebeld naar Het CAK.

Gevraagd van hoe het een en ander zat als ik in september uit een awbz instelling ga en op mijzelf ga wonen.

Er werd gezegd als je wordt ontslagen melden aan Het CAK dan zetten hun de broninhouding stop bij het uwv.

Ik zou dan wel verlopig ongeveer 5 maanden facturen ontvangen, maar die moest ik dan maar verschuren en niet te betalen.

Ik vind dat best vreemd, kijk tuurlijk per september woon ik daar niet meer maar om dan zomaar facturen over die maanden dat ik niet meer daar woon zomaar te verscheuren. Straks krijg je daar een hele hoop gezeur mee. En het is daar al een chaos bij Het CAK.

Wat moet ik precies doen? die facturen dan betalen en dubbele huur betalen of gewoon verscheuren en melden aan Het CAK dat ik per september 2009 niet meer in een AWBZ instelling verblijf?

graces

Ongelezen bericht door graces »

Bekijk wel even goed waar die facturen betrekking op hebben. Betaal je vooraf of achteraf? Dat is namelijk bij inhouding op je uitkering anders dan wanneer je een accept-giro ontvangt.

Mijn idee: verscheur de accept-giro's niet maar bewaar ze even. Bekijk goed wat je wel en niet moet betalen. Zeker als je het geld niet kunt missen zou ik als ik jou was ook niet betalen. Het is inderdaad puinzooi bij het CAK, sterkte ermee, hopelijk wordt het ooit beter :)

Gesloten