LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dominee stopt aardappel in achterste

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Dominee stopt aardappel in achterste

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Doet dit onderwerp ter zake? Nee, natuurlijk niet! Toch valt het me op dat sinds de kredietcrisis het aantal faits divers (daarmee bedoel ik dus dit soort berichtjes) in aantal lijkt toe te nemen. Dominee stopt aardappel in achterst, man overlijdt aan watervergiftiging na drinken uit de tuinslang, bejaarde ruilt pillen voor seks, wereldrecord sandwich in Iran, lichtgevende kat gecreeerd, etc. De rest van de krant wordt gewijs aan de verkiezingen, maar omdat de polls alleen blijkbaar niet interessant zijn komen hier ook berichten over het stelen of onder stroom zetten van verkiezingsborden etc.

Ik heb soms het idee dat met name in online media dit soort berichten extra aandacht krijgt om nieuws over de kredietcrisis weg te moffelen. Weliswaar wordt erover geschreven, maar dan moet je er vaak zelf naar op zoek gaan. Een vergelijkbaar process zie ik trouwens bij de burgeroorlog in Somalie waar de Unie van Islamitische Rechtbanken weer aan de winnende hand is. Dat onderwerp wordt zelfs geheel doodgezwegen in de media. Of het nieuws dat sinds de komt van de Nederlanders Uruzgan onveiliger is en meer morfine produceert dan ooit. En wordt er niet meer in Irak en Tsjetsjenie gevochten?

Kortom, er vindt een verkapte vorm van censuur plaats. De kredietcrisis en andere zaken worden naar de achtergrond gedrukt door dit soort kul. En wie de informatie heeft, heeft de macht….

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dominee stopt aardappel in achterste

Ongelezen bericht door kweenie »

Wellicht ligt het aan de media die u gebruikt. Er zijn ook normale media, die normaal nieuws geven.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Dominee stopt aardappel in achterste

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ja, koop eens een krant, zou ik zeggen.

Daar kun je op de markt trouwens nog net gekochte verse visch in verpakken.


Moet je eens met een online krant proberen, je hele monitor ruikt binnen een dag naar rotte vis.

Gesloten