LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dossier van tussenpersoon

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dasaliz
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:40

Dossier van tussenpersoon

Ongelezen bericht door dasaliz »

Ik heb de volgende vraag. Ik kon er niets over vinden op het forum, dus vandaar een nieuw onderwerp.

Bijna drie jaar geleden zijn wij van Den Haag naar Breda. IN Den Haag hadden wij bij een tussenpersoon twee levensverzekeringen lopen.
In de afgelopen drie jaar heb ik niets van deze tussenpersoon vernomen. Twee weken geleden heb ik naar aanleiding van alle commotie rondom de woekerpolissen een e-mail verzonden aan deze tussenpersoon met de vraag om vanwege de afstand tussen mijn huidige woonplaats en hun kantoor mij het complete dossier van mijn verzekering en alle documenten die op mij betrekking heben per post toe te zenden.

Vandaag kreeg ik per e-mail het antwoord dat het dossier omtrend mijn verzekering HUN (onderstreept in het antwoord) dossier is en derhalve niet zal worden verstrekt.

Mijn vraag is: mag dit zo maar? Of heb ik recht op mijn eigen dossier?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dossier van tussenpersoon

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat zij gelijk hebben, dat ze niet zomaar hun hele administratie van jou naar je toesturen. Het is immers ook hun taak om jou verzekeringen bij te houden, en zij hebben bv. ook een bepaalde zorgplicht naar jou als klant toe. Hoe zouden zij die plicht kunnen vervullen als ze geen gegevens meer van je hebben? En hoe zouden ze kunnen aantonen dat ze voor je verzekeringen een goed advies hebben gegeven (als ze dat zouden hebben gedaan)?

Je zult dus nooit zomaar je hele dossier krijgen. Beter zou je kunnen vragen naar (kopieën) van die specifieke zaken die je zou willen zien.

dasaliz
Berichten: 49
Lid geworden op: 23 okt 2006 20:40

Re: Dossier van tussenpersoon

Ongelezen bericht door dasaliz »

Daar was ik al bang voor, maar toch...

Van die zorgplicht is anders bitter weinig te merken, gezien ik al bijna drie jaar niets meer van ze heb vernomen.

Waar het op neer komt is eigenlijk dat ik niet wil dat zijn gegevens van mij in hun bezit hebben.

Gesloten