LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klopt de jaaropgaaf wel ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jungske
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:40

Klopt de jaaropgaaf wel ?

Ongelezen bericht door jungske »

Hallo beste lezers.
Misschien dat hier een financieel expert mij, of liever gezegd mijn dochter, kan helpen met de jaaropgaaf.
Mijn dochter werkt in de horeca, serveerster, en heeft een 0 uren contract.
Op de jaaropgaaf heeft ze volgens die gegevens als loon loonbelasting/volksverzekering €4372,- ontvangen. De ingehouden loonbelasting daarvan bedraagt daar maar €80,- van en de verrekende arbeidskorting is € 105,-.
Kunnen deze bedragen kloppen want ik weet niet welke normen etc hanteren hoe zij tot deze bedragen kunnen komen. Ik vind die ingehouden loonbelasting ook ontzettend laag over dat bedrag van € 4372,-, en ik ben dan ook zeer benieuwd of dit allemaal kan of klopt.
Als haar werkgever correct heeft gehandeld via een of ander constructie Kan zij ermee leven maar omdat we beiden niet financieel onderlegd zijn zouden wij het op prijs stellen als iemand daar meer over zou kunnen vertellen of dit kan kloppen.
Hopende op een positieve reactie.
Met vriendelijke groeten en bij voorbaat dank,
Wim

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klopt de jaaropgaaf wel ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Idereen heeft een algemene heffingskorting van ruim 2000. Als je met je inkomen dus zo weinig verdient dat je maar 2000 euro belasting zou moeten betalen, dan hoef je na aftrek van deze heffingskorting helemaal geen belastingen te betalen. ALs zij dus geen andere inkomsten had, dan kunnen de ingehouden belastingen prima kloppen.

Sterker nog, als zij maar 4372 verdient en verder niets verdient, dan heeft ze waarschijnlijk zelfs recht op nog een beetje teruggave. Dus voor alle zekerheid het aangifteprogramma downloaden en invullen, en kijken wat er uit komt!

Gesloten