LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misbruik rekeningnummer

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fwed
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2007 20:29

misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door fwed »

Wie kan mij helpen met het volgende.
Een een paar dagen geleden ontdekte ik op mijn bankafschrift dat er op 28 juni jl. een bedrag van 39,35 euro inschijvingskosten door Relatieplanet.nl van mijn bankrekeningnummer is afgeschreven. Ik weet hier helemaal niets van en er moet dan ook door iemand misbruik zijn gemaakt van mijn bankrekeningnummer. Relatieplanet.nl vertikt het om dit bedrag terug te storten omdat volgens hun het storno-termijn van dertig dagen is verstreken. Als er volgens hun sprake is van misbruik, moet ik maar aangifte doen bij de politie. Blijkbaar is het heel gemakkelijk om een overeenkomst met Relatieplanet.nl aan te gaan en vervolgens hiervoor een rekeningnummer van een ander te misbruiken, zonder dat zij iets verifiëren. Kan dit zomaar? En waarom moet ik hier werk van maken, terwijl zij lekker achterover kunnen leunen?

Alvast bedankt,

Fred

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Schrijf ze dat je geen overeenkomst hebt met relatieplaneet.nl en dat er dus onverschuldigd is betaald. Toon verder middels een bankafschrift aan wie de personen zijn die gerechtigd zijn tot de bankrekening.

fwed
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2007 20:29

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door fwed »

Volgens Relatieplanet.nl is bij de overeenkomst mijn achternaam gebruikt. Dus degene die misbruik heeft gemaakt weet mijn bankrekeningnummer en mijn achternaam. Waarom mag zo'n fraudegevoelig betalingssysteem gebruikt worden voor eenmalige machtigingen?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Laat Relatieplaneet dan maar de overeenkomst tonen. En verder kan je vragen waar ze eventuele inloggegevens naartoe hebben verstuurd. Als daarmee een profiel is aangemaakt dat duidelijk niet het jouwe is (bijvoorbeeld jij bent blond met blauwe ogen en er staat een foto van een Aziaat o.i.d.) en het e-mailadres waar het heen is gestuurd klopt niet, dan sta je al wat sterker.

Let wel: overschuldigde betalingen kunnen worden teruggevorderd en dat is niet afhankelijk van de 30-dagen storneringstermijn.

fwed
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2007 20:29

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door fwed »

Je hebt gelijk. Het is toch te gek voor woorden dat ze helemaal niet de moeite willen doen om het profiel en e-mailadres te controleren. Dan zal snel duidelijk zijn dat IK niet degene ben die een overeenkomst met ze ben aangegaan.
Is er nog een mogelijkheid om Relatieplanet.nl aan te klagen?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Je kan het geld als zijnde een onverschuldigde betaling terugvorderen. Voeg alle bewijsstukken die je kan vinden toe en schrijf een nette begeleidende brief. Hou het gewoon zakelijk, zeg wat er aan de hand is, en zeg dat je het geld terugvraagt op grond van onverschuldigde betaling. Niet gaan dreigen en niet boos worden, maar gewoon een nette brief, wel met verzoek binnen bijv. een maand te reageren. Als Relatieplaneet.nl een net bedrijf is, zullen ze het geld terugstorten. Als ze het niet netjes doen en blijven volhouden, denk ik dat je beter gewoon je verlies kan nemen, want het is het niet echt waard voor veertieg piek een juridische procedure in te gaan.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat te denken dat je zeer regelmatig je bankafschriften controleerd? Een afschrijving op 28 juni en een paar dagen geleden ontdekte je het.
Sorry hoor maar je bent zelf ook wel erg makkelijk zoniet slordig en onzorgvuldig.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door FerryG »

Banken sturen tegenwoordig meestal maar eens per maand afschriften, dus die termijn is gauw verstreken!

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door Baghera »

Heel flauw om zo op deze op dit verhaal te reageren Jonjo, u bent een 'Troll'.

Ontopic; Laat Relatieplanet het emailadres van de persoon die zich heeft ingeschreven maar geven, dan weet u waarschijnlijk voldoende. Het kan zijn dat een familielid van u dit heeft gedaan. Ik ga ervan uit dat u de adressen van de mensen om u heen wel weet.

suzy1313
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 feb 2009 05:48

Re: misbruik rekeningnummer

Ongelezen bericht door suzy1313 »

Ik reagger op fwed, ik vind het ook niet normaal.
Ik heb voor mijn termijn al liep velen males gestuurd dat ik mijn abbonement wil stoppen.
Maar ik blijf maar mails krijgen van ze dat ik moet betalen.
Ik heb echt velen mails gestuurd dat ik niets meer van ze wil
Ik kreeg steeds ook ongevraagd updates van nieuwe leden, weer ik mailen dat ik niets meer van ze wil, maar geen reactie en ze blijven sturen.
Nu heb ik een ander emailadres, want gelukkig heb ik nu een eigen comp en zal nooit meer met ze in zee gaan.
Volgens mij zijn al die datingsites nep
En bericht voor fwed, heb je een andere goede datingsites gevonden???

suzy

Gesloten