LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht Nota?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
linda24
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2007 14:36

Onterecht Nota?

Ongelezen bericht door linda24 »

Ik zit met een probleem.

Ik had namelijk een advocaat genomen voor een zaak. En deze heeft de zaak op een lange baan gehouden. Er is tot heden van de zaak niets uitgekomen. Heb haar opgezegd en ontslagen omdat ze dat zaak nalatig heeft achter gelaten. En het gaat over een zaak van 2005 en nu is het jaar 2007. Heb alle dossier allemaal opgevraagd ik kreeg blijkbaar alleen maar kopies thuis gestuurd.

En nu heb ik een ander advocaat genomen die dat zaak voor mij heeft afgemaakt. En nou stuur dat advocaat een rekening terwijl helemaal niets hebben afgesproken. Zij eist dat zij 4.200 euro van de schade vergoeding die mijn ander advocaat binnen heeft gehaald. Daarvan wil zij een deel ervan hebben, terwijl zij helemaal niets voor mij heeft gedaan. Daarvan kreeg ik een nota opeens thuis, ze heeft te horen gekregen dat ik een bedrag krijgt van 25.000. En zij daar van een deel van 4.200 euro ervan wil hebben.

Ze heeft totaal niets voor mij gedaan....

Verder heb ik geen papieren getekend. Maar heb wel e-mail bewaard die zij had verstuurd, dat je in kon zien hoe dat zaak op een trage manieren heeft na gelaten. Ze keek meer in haar eigen voordeel en niet in de mijnen. Ze blijkt dingen te hebben achter af te hebben gedaan zonder mijn toestemmingen.

Wat kan ik eigenlijk doen? Zij wil nou een deel van dat bedrag van mijn schade vergoeding, waarvan ik geduppeerd bent geraakt. Ik kan toch geen advocaat betalen die mijn zaak niet eens voor de rechter heeft voor gebracht en die geen eens dat zaak heeft behandeld.

Ik zou haar van haar een schade vergoeding moeten eisen, dat ze de zaak op een langere termijn nalatig heeft gehouden.


bedankt voor jullie reactie,

linda

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Onterecht Nota?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Linda
Geplaatst op 06 Mrt 2008 21:35 door linda24


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zit met een probleem.

Ik had namelijk een advocaat genomen voor een zaak. En deze heeft de zaak op een lange baan gehouden. Er is tot heden van de zaak niets uitgekomen. Heb haar opgezegd en ontslagen omdat ze dat zaak nalatig heeft achter gelaten. En het gaat over een zaak van 2005 en nu is het jaar 2007. Heb alle dossier allemaal opgevraagd ik kreeg blijkbaar alleen maar kopies thuis gestuurd.
Ten eerste is het al 2008 en niet meer 2007.Voor de rest klinkt het allemaal weer reuze vaag.

Je hebt blijkbaar een overeenkomst met een advokaat gesloten. Als je vind dat deze niet haar best doet, moet je beginnen met dit schriftelijk aan haar te melden, en verbetering te eisen. Pas als dit niet helpt kan je eventueel buitengerechtelijk ontbinden.

Je kan niet zomaar iemand opzeggen en ontslaan, nog even afgezien van het feit dat dit dubbelop is, en dan verwachten dat die persoon haar onkosten niet in rekening brengt. Deze advokaat heeft werk voor je verricht wat betaald zal moeten worden

Of 4200 euro een redelijk bedrag is kan ik zo natuurlijk niet zeggen, maar advokaten zijn schreeuwend duur en rekenen zomaar 200-250 Euro per uur

Gesloten