LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Partrust

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
justuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 22:45

Partrust

Ongelezen bericht door justuis »

Er heerst, sinds begin dit jaar, een toenemende onrust onder beleggers bij de beleggingsmaatschappij Partrust. Een aantal beleggers hebben advocaat mr R.A. van Dijk van advocatenkantoor Lexius verzocht om in eerste instantie informatie te vergaren en te communiceren met Partrust. Lexius zou graag een iedere die via Partrust gelden heeft belegt uitnodigen deel te nemen in een collectief teneinde zo effectief en helder mogelijk te communiceren met Partrust en snel als groep te kunnen acteren.

U kunt zich aanmelden via [email protected]

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: Partrust

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Er heerst, stelt Justuis van Lexiusadvocaten, een toenemende onrust onder beleggers bij de beleggingsmaatschappij ParTrusT. Letterlijk staat er: Een aantal beleggers hebben (heeft: dit terzijde) advocaat mr. R.A. van Dijk van advocatenkantoor Lexius verzocht om in de eerste instantie informatie te vergaren en te communiceren met ParTrusT. Lexius zou graag een iedere (ieder?) die via ParTrusT heeft belegt (echt waar: belegt met een t, hoe bestaat het?! :roll: ) uitnodigen deel te nemen in een collectief teneinde zo effectief en helder mogelijk te communiceren met ParTrusT en snel als groep te kunnen acteren.


Ik beleg sinds 1999 bij ParTrusT, een solide beleggingsmaatschappij. In al die jaren (ik heb keer op keer herbelegd) ontving ik elke maand keurig mijn rente. Ik werk zelf als journaliste/tekstschrijver en erger me gruwelijk aan de negatieve, niet onderbouwde, aandacht vanuit de media. Ook erger ik me aan 'serie-schrijven': krant één publiceert iets en het wordt klakkeloos overgenomen. Wat leert de School voor de Journalistiek: onderzoek alvorens tot publicatie over te gaan.
Breng het geleerde in de praktijk, dames/heren journalisten en mijnheer Mos in het bijzonder! Uw publicaties hebben een gezond bedrijf schade berokkend. Maar niet alleen ParTrusT kreeg zomaar te maken met een onterechte storm (ook in een glas water kan het hard waaien): beleggers werden hierdoor eveneens ongerust en dus gedupeerd. En als angst regeert, volgen slapeloze nachten!
We kennen allemaal het Buckler-effect: door negatieve publiciteit kan een bedrijf en/of product ten gronde gaan.
Beleggers bij ParTrusT doen er m.i. goed aan zich te groeperen. Niet om zich te melden bij dit advocatenbureau (waarvan ik hoop dat de juridisch kennis groter is dan wat er op taalkundig gebied in huis is) maar om gezamenlijk een vuist te maken richting de media.
De Telegraaf heeft een rectificatie geplaatst in de krant van 13 september en zal een schadeclaim moeten betalen. Besef goed, medebeleggers van ParTrusT, dat 'ons' bedrijf groeit en bloeit en al tien jaar zijn verplichtingen is nagekomen. En zelfs meer dan dat, zoals de DHPI-beleggers weten.

Ik vind dat wij als beleggers solidair moeten zijn. Ik vind dat we niet mee moeten huilen met valse mediawolven, want als we dat doen, graven we ons eigen financiele graf. ParTrusT verdient vertrouwen. En ik, al negen jaar belegger, mag dat zeggen. En wil dat ook nadrukkelijk zeggen.

Met vriendelijke groet,

Margon van den Berg

[email protected]

overzicht
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 17:30

Re: Partrust

Ongelezen bericht door overzicht »

Geachte Margon van den berg,

Hoe bestaat het, dat jij kan beweren dat ParTrusT een solide beleggingsmaatschappij is :evil: . Justius heeft gelijk, er is inderdaad een toenemende onrust onder beleggers bij deze ParTrusT.
Beleggers met allemaal dezelfde ervaring t.w.: A) ParTrusT betaalt de rente veel te laat en de laatste maanden al helemaal niet meer (dit moet jij toch ook voelen of maakt ParTrusT soms een uitzondering voor jou) en B) ParTrusT betaalt de inleggelden niet terug - ik spreek uit eigen ervaring want ik wacht al maanden op zowel de rente als op mijn (geexpireerde) inleggelden. Jij ergert je gruwelijk aan de negatieve aandacht vanuit de media. Ik erger me gruwelijk aan mensen zoals jij die ongenuanceerd durven te schrijven dat ParTrusT betrouwbaar en solide is, jij zou beter moeten weten! Je zet op deze manier vele mensen op het verkeerde been.
Argeloze beleggers, die net als ik hun zuurverdiende spaarcentjes van ParTrusT NIET terugkrijgen.
ParTrusT maakt nu ook nog reclame met hun nieuwe Obligatielening Tranche 14 - maar ze kunnen Obligatielening Tranche 6 niet eens terugbetalen. Hoe staat het dan met de Obligatieleningen Tranche 7 t/m Tranche 14???
Jij schrijft dat je keer op keer herbelegd, krijg jij (bofkont) de rente op tijd? Ik wacht nog steeds op de rente van augustus, september, oktober en jij?
Heb jij al eens je geld teruggevraagd en teruggekregen?
Nogmaals, ik >en met mij zoveel anderen< wacht al maanden op terugbetaling van mijn inleggeld. Telkens wordt door ParTrusT aan mij een ander verhaal vertelt. Telkens belooft ParTrusT dat ik mijn geld voor een bepaalde datum terugkrijg, om vervolgens hun belofte NIET na te komen.
Ik ben geen journalist maar inderdaad jij als "Journalist" behoort eerst onderzoek te doen, alvorens tot enige publicatie over te gaan.
Jij baseert je hele epistel slechts op eigen ervaring, zonder onderzoek te doen naar andermans ervaringen.
Vooral eer je je vermanende schoolmeesterachtige vingertje wijst naar publicaties van advocatenkantoren, moet je je eerst ter dege afvragen
WAAROM deze dergelijke advocatenkantoren zich o.a. via deze forums melden.
Indien er, zoals jij stelt, niets aan de hand is dan zouden deze advocaten zich ook niet behoeven op te werpen om de belangen van de ParTrusT beleggers te verdedigen :!:
Wees er zeker van dat er grote ONRUST heerst bij beleggers in ParTrusT en het valt nog te bezien of wij ons geld nog terugkrijgen.
Op E-mails krijg je nooit een antwoord en als je een van de heren wenst te spreken, kom je nooit verder dan de secretaresse.
"U wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld" is bij ParTrusT een fabel - geloof je nog in sprookjes?
ParTrusT heeft gewoon lak aan zijn vervelende lastige clienten.
Eer je weer met je vermanende vingertje gaat wijzen; Ik ben GEEN journalist, maar slechts een gedupeerde ParTrusT belegger en vergeef me de "schrijf-, stijl- en taalfouten.

Met vriendelijke groet,

M.H. van den Berg
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2007 18:22

Re: Partrust

Ongelezen bericht door M.H. van den Berg »

Beste mijnheer, mevrouw,

Ik had direct willen reageren, maar er waren inmiddels twee maanden verstreken nadat ik mijn bijdrage op dit forum plaatste. Inmiddels was ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten, maar die zijn me nu toegestuurd.
Tsja. Niet boos worden op mij. Maar ik begrijp het wel. In september schreef ik dat stukje waar u zich behoorlijk aan heeft geërgerd. Ik ben heel blij dat u uw reactie 10 november verzond.
Een maand eerder en ik had heel anders gereageerd. Toen wist ik nog niet van de oplossing die ParTrusT haar beleggers biedt.
Vertrouwen is leuk, maar komt te voet en gaat te paard. Ik ben geen vermogende dame en ik ben heel bang geweest het geld waar mijn ouders hard voor gewerkt hebben en dat bedoeld was tzt te dienen als aanvulling op mijn aow (ik ben freelancer; er is dus geen pensioen) kwijt te zijn.
De hele financiele wereld staat op z'n kop. Overal worden verliezen geleden. Natuurlijk is dat alles ook niet aan ParTrusT voorbij gegaan. Mijn zus heeft haar erfenis belegd bij de bank waarop ze vertrouwde. Als je haar echt verdrietig wil maken, moet je naam Fortis noemen.
Ik dacht in hetzelfde schuitje te zitten. Maar (weet ik inmiddels) goed nieuws: de beleggers bij ParTrusT zijn hun geld niet kwijt.
Alle beleggers zijn of worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Ik heb dat gesprek al gehad en heb ja gezegd tegen hun voorstel. Ik ben opgelucht.

Als u nog niet benaderd bent, kan ik u maar een ding aanraden: heel snel contact opnemen met ParTrusT. U mag mijn naam noemen, want in dat gesprek dat ik heb gehad, vertelde ik over mijn bijdrage op dit forum.

ParTrusT heeft - ondanks de wereldwijde financiele crisis - wat mij betreft het tweede gedeelte van hun naam waargemaakt.

Wanneer u (of wie dit ook leest en belang heeft bij ParTrusT) contact met me wil opnemen dan kan dat:

[email protected]

Of neem gewoon contact met hen op. 076-52 32 700.

Nogmaals: we zijn ons geld niet kwijt. Integendeel.

Groet,

Margon van den Berg

reitkors
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2008 15:36

Re: Partrust

Ongelezen bericht door reitkors »

Beste overzicht ook ik ben een gedupeerde van partrust zou graag met je in contact komen.

[email protected]

met vriendelijke groet reit

Gesloten