LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] premievrij maken.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dianavanlaarhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 17:04

premievrij maken.

Ongelezen bericht door dianavanlaarhoven »

In 1999 ben ik in een lijfrenteplan getrapt door de mooie praatjes van een adviseur. na een kleine 1,5 jaar heb ik het al premievrij laten maken omdat de inleg te hoog gegrepen was. En ik gewoon op dat moment krap bij kas zat. het plan loopt in 2034 af.
Pas kreeg ik mijn waardeoverzicht. Inmiddels staat er nog maar 109,99 euro op. Ik heb dus al natuurlijk een verlies geleden. Aan administratiekosten ben ik per jaar 34,00 kwijt. Maar zag ook dat het bedrag wat er nog staat wel belegd wordt. Nu heb ik dit jaar zo verlies geleden en dat zal dus alleen nog maar groter worden.
Nu is mijn vraag. Als het potje helemaal leeg is. Moet je dan nog administratiekosten betalen terwijl je niets meer hebt? en wat doen ze met beleggen? neem aan dat ze niet meer beleggen. Want met niets kan je niet beleggen.
Mag het in ieder geval wel hopen anders dan kan ik alleen nog maar hele groten verliezen gaan draaien? Dit is mij allemaal niet uitgelegd. Klinkt misschien erg dom,maar ik was nog erg jong en naief.
En wat asl het in 2034 afloopt? Moet ik dan nog belasting betalen of zo?

Kan iemand me bij bovenstaande helpen?

groetjes Diana

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: premievrij maken.

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag me af watvoor product je dan hebt. Een product met zulke hoge vaste administratiekosten lijkt mij in het algemeen bedoeld voor veel grotere bedragen. Als je zo weinig waarde hebt, hoeveel, of hoe weinig, heb je dan gestort? En wat voor soort product is het dan?

dianavanlaarhoven
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2009 17:04

Re: premievrij maken.

Ongelezen bericht door dianavanlaarhoven »

het is een lijfrente, waar ik maar 1,5/ bijna 2 jaar heb gestort. De laatste storting was in 2001. en met 2 economische crisisen ertussen dan daalt je geld wel flink in waarde natuurlijk.

Gesloten