LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rapportage opgesteld in opdracht zomaar beschikbaar?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
coyote1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2007 16:40

Rapportage opgesteld in opdracht zomaar beschikbaar?

Ongelezen bericht door coyote1980 »

In september vond ik een huis waarin ik geinteresseerd was, alleen de kruipruimte stond af en toe onder water. Ik heb een adviesbureau in de arm genomen voor een vloeronderzoek, en heb telefonisch een afspraak gemaakt voor vloerinspectie.

De verkopend makelaar was hierbij aanwezig, daar had ik geen probleem mee.

Het vloeronderzoek heeft plaatsgevonden en afgesproken was dat ik de woensdag de week erop over de rapportage zou beschikken.

Drie weken na de afgesproken datum kreeg ik eindelijk de rapportage. Tot mijn verbazing is een kopie van de rapportage naar de verkopend makelaar gegaan.

De koop is uiteindelijk niet doorgegaan, en ik vind het absurd dat de makelaar vrijelijk over de rapportage kan beschikken die op mijn kosten is opgesteld.

Ik heb het bedrijf dat de inspectie uitvoerde gemeld dat ik het hoogst merkwaardig vindt dat zonder overleg een kopie aan de verkopend makelaar wordt verstrekt en dat ik verder de opleverdatum nogal laat vond. Aangezien er toch een prestatie geleverd is heb ik daarbij voorgesteld de nota te delen. Tot op heden heb ik geen reactie gehad, en langzaamaan begint de betalingstermijn te verstrijken.

Voordat ik besluit hoe nu verder te gaan vraag ik mij af waar ik sta.

Bij de telefonische afspraak is niet gesproken over algemene voorwaarden. Ook heb ik geen website van het bedrijf kunnen vinden om zodoende over algemene voorwaarden te beschikken. Kan het bedrijf zomaar de door mij betaalde rapportage aan derden verstrekken? De kosten zijn niet het einde van de wereld, maar ik vind de gang van zaken zo krom...

Alle tips/ideeenopmerkingen zijn welkom.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Rapportage opgesteld in opdracht zomaar beschikbaar?

Ongelezen bericht door caruso »

Kopie terugeisen, jij hebt ervoor betaald dus bepaal jij wat er mee gebeurt!

coyote1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2007 16:40

Re: Rapportage opgesteld in opdracht zomaar beschikbaar?

Ongelezen bericht door coyote1980 »

Opeisen bij de makelaar en duidelijk maken dat ik niet pik dat zij ermee aan het werk gaan? (Met een voorstel dat ze hem voor de helft van de rekening wel mogen gebruiken)? Of bij de vloeronderzoeker eisen dat hij dat met de makelaar regelt?

Ik neem aan het eerste. En ondertussen wel gewoon betalen of kan ik mij nog ergens op beroepen?

Gesloten