LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht geldteruggave ? (boot niet naar wens)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
AnoNiemstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2008 20:31

Recht geldteruggave ? (boot niet naar wens)

Ongelezen bericht door AnoNiemstra »

Hallo,

Ongeveer een maand geleden heb ik een boot gekocht bij een jachthaven.
Direct alles betaald.

Toen ik de boot een kleine week later op kwam halen bleken er problemen met de motor te zijn, dit werd ons mede gedeeld na ruim DRIE uur wachten.
Vervolgens werd toegezegd dat de boot de volgende dag klaar zou zijn, de problemen blijken echter van grotere aard te zijn en mij werd gezegd dat de reparatie nog een week zou duren.

Op de afgesproken (een week later) zaterdag bleek, wederom na lang wachten (+- 1uur) dat de motor nog steeds niet in orde was. Er moest een onderdeel besteld worden voor de motor. Weer een zonnig weekend zonder vaar plezier!

Na weer een week wachten werd de boot zaterdag avond afgeleverd.
De motor bleek echter niet goed afgesteld, als deze gestart wordt gaat 'ie te hard en in de vrije stand gaat hij ook nog vooruit.

Al mijn plezier in deze boot is bedorven, ik wil mijn geld terug!

Ik heb direct gebeld met de betreffende jachthaven, toen werd mij verteld dat ik i.i.g. niet mijn geld terug zal krijgen. Wel dat we de boot eventueel tegen een andere konden ruilen.

Ik wil echter geen andere boot van deze jachthaven, ik wil gewoon mijn geld terug.

Heb ik hier recht op? Ik heb komende week een afspraak met de directeur van de jachthaven en wil graag weten wat mijn positie in deze is .


Alvast bedankt voor de reacties.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Recht geldteruggave ? (boot niet naar wens)

Ongelezen bericht door gravedigger »

q. Wat zeggen de kleine lettertjes oftewel Algemene Voorwaarden er over?
2. Is de jachthaven ergens bij aangesloten? HISWA, ANWB ofzo?

AnoNiemstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2008 20:31

Re: Recht geldteruggave ? (boot niet naar wens)

Ongelezen bericht door AnoNiemstra »

Op de website van de jachthaven staat niet dat hij ergens bij aangesloten is, wel staat er op de koopovereenkomst "Levering volgens HISWA voorwaarden".
Ook heb heb ik een formulier met HISWA voorwaarden gekregen over een ligplaats die ik in eerste instantie bij hem heb genomen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Recht geldteruggave ? (boot niet naar wens)

Ongelezen bericht door kanovaarder »

In ieder geval wel de standaardmethode.

De verkoper aanschrijven per aangetekende brief met bericht van ontvangst dat deze de zaak oplost binnen een redelijke (door u genoemde)termijn.

(wel afhankelijk welke garantie er met die verkoper is afgesproken en of dit ook op papier is vastgelegd!!)

Schrijf (indien een schriftelijke garantie is gegeven) dat u de overeenkomst als nietig beschouwd als de zaak niet binnen de genoemde termijn is opgelost. (In dit geval dan een niet nakomen hetgeen is overeengekomen).
U heeft dan recht op teruggave van de gehele som.

Maar.......... let wel!!
Als u alleen bent afgegaan hetgeen de verkoper u heeft verteld en zelf geen onderzoek heeft laten doen dan staat uw zaak wel minder sterk.
Immers, in dit soort zaken heeft u ook een onderzoeksplicht!

Mocht u een rechtsbijstandverzekering hebben laat deze brief zoals bovenomschreven dan door hen schrijven en verzenden.
Het geeft iets meer druk op de ketel.

Grootvader

Gesloten