LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Adriana68
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 21:08

schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door Adriana68 »

GVD nog eens aan toe zeg!!!!! krijg net een brief binnen van een torenhoge schuld van dik 2.004,45 dat ik maar ff moest gaan betalen dat nog in de tijd toen ik nog bij mn ex was dat inmiddels al meer dan 10 jaar is geleden ,erheen gebeld en zij wisten de reden er ook niet van maar dat ze het wel gingen uitzoeken waarom ik moest betalen,ben niet van plan om weer in de schulden te komen terwijl ik er al een tijd uit ben gelukkig,en ben ook niet van plan om zijn schulden te gaan betalen!!! moet niet gekker worden nu
_________________

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door roro25 »

Zeker weer niet de gedragsregels voor posten gelezen. Waarom in verkorte vorm een scheldwoord?

Het helpt je probleem er echt niet meer bij.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien kan je iets meer details geven?

Wie zond die brief?
Welke gronden stonden in de brief?

En, van wanneer dateerd dit bedrag?

Want als het recent is, zou het zelfs kunnen zijn dat hij (of iemand anders) misbruik van jouw gegevens maakt.

Vraag bij het BKR je gegevens eens op. Kijken of daar vreemde zaken opstaan.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door gravedigger »

dat inmiddels al meer dan 10 jaar is geleden
Lezen Guardian !

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Grave - dat heb ik gedaan.

Juist daarom is het zo vaag.

Verjaren (prive) schulden niet na 5 of 7 jaren?

Vandaar de vraag om meer details.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door SJZ »

Verjaren (prive) schulden niet na 5 of 7 jaren?
Jaaaa, de hypoptheekschuld op mijn huis is al 10 jaar oud en dus al lang verjaard .... die ga ik dus niet meer terugbetalen.

Adriana68
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 21:08

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door Adriana68 »

Wie zond die brief?
Welke gronden stonden in de brief?

En, van wanneer dateerd dit bedrag?
Zal mn best doen om de vragen te beantwoorden

De brief kwam van fiditon en hoe bedoel je gronden?er staat niks in vermeld om welke schulden het gaat maar weet wel dat die man tegen mij heeft gezegd dat het in die tijd was toen nog met mn ex al meer dan 10 jaar terug
DE brief was vanaf 18 julie maar kreeg hem pas twee dagen erna en is afkomstig van Amsterdam

Heb nog steeds geen brief teruggekregen van die man die het zou uit zoeken waarom ik nu pas de brief kreeg en waarom ik daar aansparkeolijk van wordt om te betalen

geld
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:03

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door geld »

Beste Adriana68,
Heb je verhaaltje gelezen.
Is die schuld uit de tijd van je ex? Bedoel je daarmee, na de scheiding of van tijdens het huwelijk/samenwonen?
Indien dit laatste dan waren/zijn en blijven jullie toch beide hoofdelijk aansprakelijk voor deze schuld?
Dus als de ex niet betaald, moet jij betalen of anders om.....maakt volgens mij de zender van de brief niet uit, als het maar betaald wordt.
( 2 dagen na de 18e kan hè, de post duurt een of twee dagen)

Adriana68
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2008 21:08

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door Adriana68 »

In die tijd dat mijn ex en ik nog bij elkaar waren hadden we schulden gemaakt,dit ter onder dwang van mijn ex waar ik ook voor moest tekenen,maar nu al meer dan 8 jaar gescheiden krijg ik ineens die brief dat er nog een bedrag open staat van meer dan 2000 eurie,dat ze nu gaan uitzoeken hoe dat kan en of ik daar nog wel aansprakelijk voor ben na al die jaren
We zijn in 1999 gescheiden en in 2000 was de scheiding officieel

geld
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2008 14:03

Re: schuld betalen van destijds periode bij mn ex

Ongelezen bericht door geld »

hallo,
Tja, onder dwang......dat zul je denk ik niet kunnen aantonen. Wel is aan te tonen dus, dat je handtekening eronder staat.
Een schuld verjaart niet.
( wordt door rente etc alleen maar hoger)
Hierdoor kun je er simpelweg wel vanuit gaan dat jij/jullie zullen moeten betalen.
Maakt niet uit wie.
Zolang dit bedrag open blijft staan blijf je ook "netjes" geregistreerd bij het BKR en experian etc. Zal je blijven achtervolgen omdat jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn.
Misschien dat de afzender van de brief beter/positiever bericht voor je heeft. Anders zit er denk ik maar een ding op.
Betalen.

Gesloten