LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stomerij aansprakelijk voor schade?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
willemwever

Stomerij aansprakelijk voor schade?

Ongelezen bericht door willemwever » 13 jun 2008 17:51

Laatst hebben we onze gordijnen bij stomerij Pols in Den Haag gebracht om te laten reinigen.

Toen we ze terug kregen bleken ongeveer de helft van de kunststof pennen (waar de haakjes aan zitten) verdwenen. Dit hebben we pas thuis ontdekt. Ik gebeld met de dhr. Pols en hij zegt dat dit niet zijn verantwoordelijkheid is. Anders zou hij iedere klant moeten waarschuwen dat er iets kopot kan gaan of hij zou iedere naad, knoop, enz moeten controleren. Als Pols iets stukmaakt dan was het geen goede kwaliteit. Ik moet de reparatie van de gordijnen dus zelf betalen.

Ze berekenen de prijs per kg. Dat de weegschaal al op 1 kg stond heb ik niet eens wat van gezegd omdat ik wilde dat de gordijnen goed gereinigd zouden worden.

Wat denken jullie? Kan ik de reparatiekosten verhalen op Pols? En zo ja, hoe kan ik dat het best doen? Dat ik niet tevreden was vonden ze geen probleem...

De gordijnen lijken op het eerste gezicht wel schoon.

sjoegel

Re: Stomerij aansprakelijk voor schade?

Ongelezen bericht door sjoegel » 14 jun 2008 08:16

Hoeveel bedraagt de schade ? Dat kan niet meer dan een paar euro zijn. Bespaar je de moeite het kost alleen maar ergernis.

Gesloten