LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Laptopactie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Eryq
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2007 00:01

Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door Eryq »

Ongeveer 4 weken geleden, heb ik me aangemeld voor de Laptop actie van Tele2. Na enkele dagen heb ik gebruik gemaakt van de respijtperiode, om het contract toch te ontbinden. Dit is allemaal gegaan via de klantenservice.

Bij "Mijn Tele2" is sinds het opzeggen, de oplevering van de telefoonlijn en adsl verwijderd. Nu krijg ik opeens van Paradigit ( de partij die Tele2 heeft ingeschakeld om de laptops te configureren en verzenden ) toch de bevestiging dat de laptop één dezer dagen wordt geleverd. Tele2 heeft dus na mijn annulering alsnog goedkeuring gegeven aan Paradigit om uit te leveren.

Nu zat ik eraan te denken om de laptop gewoon te accepteren, en in de verpakking te houden, en te wachten totdat Tele2 reageert. Als er na 2 maand na annulering nog geen bericht is van Tele2 voor retournering dat ik de laptop als mijn eigendom kan zien. Of zouden jullie deze bij de deur afwijzen.

Graag jullie advies cq. mening hierin..

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door Baghera »

Tricky, twee maanden is wel een hele korte periode. Acceptatie van het pakket geeft aan dat je accoord gaat met een actie. De laptop is niet jouw eigendom op het moment dat je het contract niet aangaat. Tele2 nehoudt dus eht eigendom op de laptop (sowieso blijven zij de eerste twee jaar eigenaar, en ben jij als user slechts houder met toestemming/huurder) Na die tijd wordt je pas eigenaar. Dus ter beschikking gesteld houden is mijn advies. Komen ze er helemaal niet om/voor, dan hopen dat ze hun eigen fout niet bemerken en dat je de laptop kan houden. Houdt je de laptop terwijl ze erom vragen mogen ze je ook gewoon de laptop in rekening brengen.

Aan de andere kant; heb je bevestiging van de opzegging van het contract binnen de respijtperiode? Zo nee, kan de zweep ook de andere kant uit slaan en zit je toch aan het contract vast.

cinnie75
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:55

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door cinnie75 »

even een reactie van mijn kant.
Wij hebben in nov.2007 tele2 compleet met laptop aangevraagd maar er was het een en ander mis gegaan eindelijk krijgen wij op 16 januari 2008 bericht en we worden ook nog eens gefeliciteerd met het pakket incl. laptop.
Nu het probleem we hebben nog steeds geen laptop en ben al vanaf 5 febr. 2008 bezig om de actiecode te krijgen omdat we die nog steeds niet binnen hebben en tele2 maar zeggen we zoeken het uit en we sturen het maar door en binnen 2 werkdagen word er met u contact op genomen nu al ruim 2 weken geleden .
En nog hebben wij geen actiecode dus ook geen laptop

Heidss
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2008 10:54

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door Heidss »

Hallo,

Ik zal hieronder de brief neerzetten zoals die nu naar de rechtsbijstandverzekering gaat. Misschien dat jullie hier mij ook verder kunnen helpen :?:

Rond November van 2007 zijn wij telefonisch benaderd door Tele2. Tele2 gaf aan dat zij service verlenen op onze postcode en vroegen of wij interesse hadden voor hun producten.
In dit gesprek gaven wij aan dat wij hier over wouden nadenken en dat ze ons binnen enkele dagen hierover konden terug bellen.

Naar overleg met mijn partner en de berekening of wij inderdaad voordeliger zouden uit zijn bij Tele2 voor internet en telefonie hebben wij aangegeven dat wij inderdaad de overstap zouden maken naar Tele2. Tele2 gaf aan dat ze een leuke aanbieding hadden waarbij wij ook nog eens een GRATIS laptop zouden ontvangen van het merk Acer als welkom geschenk. Ik vroeg nog nadrukkelijk is gratis dan ook werkelijk gratis ?? Waarop de medewerker mij het antwoord gaf dat deze helemaal gratis zou zijn. Er werd ook nog bij verteld dat we ook konden kiezen uit andere Laptops van hetzelfde merk maar met een groter geheugen waar dan wel een betaling voor moest plaatsvinden maar die dan wel met de korting konden worden ingekocht van de prijs van de gratis laptop, namelijk € 295,-. Hierop gaven wij aan dat we voor de gratis laptop zouden gaan. Dus kosteloos !
In dit gesprek werden onze gegevens verder genoteerd. ( telefoonnummer voor de overname, NAW gegevens en bankgegevens voor de automatische incasso)

Binnen enkele dagen ontvingen wij dus ook een welkoms brief waarin aangegeven werd de service vanaf dat moment was opgeleverd en dat we eerst een tijdelijk telefoonnummer zouden hebben totdat we ons “oude” nummer weer konden gebruiken.

In Januari heb ik nog gebeld met Tele2 voor de Laptop die nog niet geleverd was. Ze gaven mij een website en een klantnummer waarop in precies kon zien wanneer deze geleverd zou worden. Deze werd pas geleverd eind Februari 2008.

Eind Mei 2008 werd duidelijk dat wij moesten verhuizen voor het werk van mijn partner naar een ander postcode gebied. Hierop heb ik telefonisch contact gezocht met Tele2 met de vraag of zij ook service hadden in dit gebied. ( 9909AZ ) Waarop de medewerker aangaf dat ze hier helaas geen service hadden. Ik vroeg haar wat ik nu het beste kon doen. Ze gaf aan dat wij een brief konden sturen naar Tele2 waarin wij zouden aangeven dat wij gaan verhuizen en daarbij een kopie van het koopcontract moesten mee zenden. En dat wij dan geheel kosteloos van ons contract af konden zien.

Op de dag dat wij het koopcontract hebben getekend ontvingen wij een mail van Tele2 waarin ons werd verteld dat er op ons Telefoonnummer/ postcode een nieuw contract was aangevraagd en wij nu een boete zouden moeten betalen van € 719,11. Hierop heb ik meteen gebeld met Tele2 dat wij geen nieuw contract hadden aangevraagd op ons adres maar dat wij zouden verhuizen naar een andere plaats en postcode en dat zij geen service hebben in dit gebied. De medewerker gaf hierop aan dat het misschien ook wel de nieuwe bewoners kunnen zijn van ons “oude” adres die alvast een internet verbinding en telefoonnummer aanvroegen. Ze gaf aan om zo snel mogelijk een brief te zenden met het voorlopige koopcontract van ons nieuwe huis. Deze dan ook gelijk met een brief naar Tele2 gestuurd ( zie bijlage). Enkele dagen later heb ik gebeld met Tele2 of mijn brief was binnengekomen. Hierop gaf de medewerker aan dat deze in goede orde was ontvangen.

Enkele dagen later ontving ik een brief ( zie bijlage ) dat ik mijn gratis laptop zou moeten gaan afkopen ?? Weer zocht ik telefonisch contact met Tele2 met de vraag hoe kan ik in hemelsnaam iets afkopen wat GRATIS is en wat moet ik betalen ??? Er staat niet eens een bedrag in de brief !!De medewerker gaf aan dat dit in de actie voorwaarden zou hebben gestaan ?? Ik gaf aan dat ik never en nooit niet actievoorwaarden had ontvangen en vroeg haar of ze mij deze nog een keer wou toesturen zodat ik het ook zelf kon lezen. De medewerker gaf aan dat ik deze al eens had ontvangen en verbrak hierop de verbinding ?? Verbaasd belde ik nog een keer het nummer en gaf aan dat de verbinding verbroken werd. Ik ha nu een andere medewerker aan de telefoon. Deze gaf aan dat ik het gewoon diende te betalen want hier had ik immers voor getekend in het contract ?? Ik gaf aan dat ik helemaal geen contract had getekend en dat ik telefonisch was benaderd voor deze actie. De medewerker gaf aan dat ik gewoon zo snel mogelijk moest betalen anders zouden ze het direct naar een deurwaarder overdragen. Weer gaf ik aan dat ik dan eerst zou willen weten waarom en vooral wat ik zou moeten betalen. De medewerker gaf aan dat we uitgepraat waren en dat ze verder niks meer voor mij kon doen.

Vandaag 11-07-08 ontving ik een mail van Tele2, ze zouden mijn abonnement geld + gespreks kosten zouden incasseren van mijn rekening. Maar daarbij ook een bedrag van € 719,11 euro zouden incasseren wegens het te vroeg ontbinden van mijn contract ?? ( zie bijlage ) Weer heb ik gebeld met Tele2 dit keer met de heer Vries. Ik gaf aan of hij in mijn dossier kon kijken en mij precies kon vertellen wat er nu mis gaat. Meneer Vries Gaf aan dat het inderdaad niet de bedoeling is dat ze € 719,11- gaan incasseren. Hij gaf aan dat mijn voorlopig koopcontract binnen was en dat dit conform de voorwaarden is en dus wel KOSTELOOS mag opzeggen binnen de 2 jaar dat mijn abonnement geldig was. Ook hier is ons niet bekend dat wij een contract hadden voor een periode van 2 jaar. Hij zou een formulier sturen naar de afdeling facturatie en de en er zorg voor dragen dat het geld niet van mijn rekening zou worden afgeschreven. Ook gaf hij aan dat mijn abonnement per 04-07-08 was opgeheven ??? Ik gaf aan dat de medewerker mij vorige week vertelde toen mijn telefoon en internet het niet deden dat het aan mijn modem zou liggen en dat ik hierop een nieuw modem zou ontvangen. Dat deze dinsdag 08-07-08 was binnen gekomen maar dat ik deze aan de deur geweigerd had omdat ik niet het gevoel had dat dit aan het modem lag. Ik heb er inmiddels een eigen draadloos modem aangezet en deze werkt prima alleen werken mijn Tele2 email en telefoonnummer niet meer. Hij gaf aan dat het komt doordat mijn abonnement niet meer werkt. Maar ik had alles opgezegd per 1 aug 2008, Hij gaf aan hierin niks meer te kunnen doen maar dat ik geen abonnement kosten zou moeten betalen voor de maand juli Ik vroeg hem hoe het dan mogelijk is dat ik een gratis laptop zou moeten afkopen. Hij gaf aan dat dit helemaal niet bekend was bij hem en dat het inderdaad wel raar is dat je iets moet betalen wat gratis is. Hij gaf aan dat hij er voor zou zorgen dat ik terug gebeld zou worden door een afdeling die hier over gaat.

En dan nu 12 Juli is er ineens een bedrag van mijn rekening gehaald van bijna 800 euro !!! Weer gebeld met Tele2 ...maar daar kunnen ze niks doen ( uiteraard) Het enige wat je te horen krijgt is dat ze het wederom naar een betreffende afdeling zullen versturen en dat het maar de vraag is ??? of wij ons geld wel terug zullen krijgen ...

Uiteraard heb ik het bedrag bij de bank laten storneren. ( wij zijn toch niet gek ) Maar moet nu wel zeggen dat we hier zo'n beetje alle 2 staan te trillen van woede en dat de drang heel groot is om nu naar het kantoor in Groningen te rijden en daar maar verhaal te gaan halen.

Het is een lang verhaal; geworden ...

Alvast bedankt voor het lezen en wellicht een een goede tip!

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Misschien is het een goede tip om de ombudsman in te schakelen en waneer je met tele2 belt de datum en naam van de medewerker noteren,
Succes ermee,

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Hallo Heidss,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Webservice Tele2.

mheinst
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 16:57

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door mheinst »

Ik heb het zelfde probleem met Tele2
In juni een brief verstuurd naar Tele2 dat ik mijn contract wil beëindigen vanwege immigratie naar Spanje vanaf 21 juni 2008.
Als eerste ontving ik een brief waarbij ik het moest afkopen voor 350 euro. Daarna hebben ze het ongedaan gemaakt.
En een email verstuurd met een som van 599 euro om het aftekopen.
Het abonnement is inmiddels afgesloten vanaf 01-09-08 en het is niet meer mogelijk om het te herstellen om het door te laten lopen om de afkoopsom te ontwijken.
Ik heb meerdere keren gebeld en de telefoon werd ook opgehangen. Vandaag met mevr. Smit van Tele2 gesproken en gevraagd om haar manager maar ze hing ook op.

Ik heb het inmiddels verstuurd naar mijn advocaat. Ik ben benieuwd wat het resultaat is.

rvhal
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2008 11:11

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door rvhal »

Ik zit in een andere situatie, heeft te maken met wel of geen film1/sport1 kunnen krijgen via tele2, de ene medewerker zegt van wel, de ander weer niet. heel onduidelijk, maar daar zal ik u niet verder mee lastig vallen. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat als je inderdaad vragen stelt die buiten de standaard procedures vallen niet beantwoord worden, ze willen zo snel mogelijk van je af! Vandaag nog een chatsessie geprobeerd, zodra je er niet uitkomt beginnen ze gelijk van "heeft u nog een inhoudelijke vraag die ik kan beantwoorden?" "zo niet dan gaan wij de chatsessie beïndigen" nou voor je de kans hebt om te reageren wordt je er al weer uitgeknikkerd! echt ontzettend onbeschoft. Vervolgens weer een chatsessie geopend en direct gevraagd naar de manager. "dat kan niet" gezegd dat ik erop stond. Nou je kan hoog en laag springen, ze verbreken gewoon de verbinding hoor! echt niet te geloven.

janloco
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 okt 2008 07:39

Re: Tele2 Laptopactie

Ongelezen bericht door janloco »

Heidess

Ik vind het wel leuk dat ik een reactie op jouw bericht lees van een medewerker van Tele2. Ik heb bijna een open verbinding met Tele2. Dagelijks moet ik klachten sturen over mijn TV ontvangst, die heb ik bijzonder slecht, klachten over te veel geind geld door Tele2 Dubbele bedragen afschrijven van mijn giro. Niet beantwoorden van mails, beloven terug te bellen als mijn probleem is uitgezocht, maar geen enkele reactie meer geven.
Ik heb het helemaal gehad met hen. Ze reageren niet eens op aangetekende brieven. Dus ik zou maar niet de illusie hebben dat een'zg 'webmaster' iets voor jou kan doen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt met je rechtbijstandsverzekering. Veel sterke en succes in deze. Bij mij komt er inmiddels ook al stoom uit mijn oren van dat !@#$% bedrijf.

LEZERS BEHOED U VOOR TELE2!!!!!!

Gesloten