LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegevoegde Advocaat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Toegevoegde Advocaat

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Ik dacht als je een advocaat krijgt toegewezen dat hij met een kleine bijdrage gratis is.
Niet dus ik moest 400 euro betalen als griffierechten en eigen bijdrage.
Deze advocaat is van een groot bureau en heeft eigenlijk niet zo veel zin in die zaak die hij toch verliest waarschijnlijk zegt hij.
De tweede zaak die ik heb wil die ook wel doen maar dan moet ik de griffierechten betalen en zijn vergoeding,anders verlies ik die meteen al.
Je kan in Nederland niet zelf naar de rechter je hebt een procureur nodig en dat zijn die gasten.
Ik heb een WAZ uitkering vanwege een chronische ziekte en kan dat allemaal niet betalen.

Door die ziekte ben ik ook zakelijk in de problemen gekomen en opgelicht,en kan eigenlijk nergens terecht.
Veroordeeld worden en dan wordt dat kleine beetje wat je hebt nog verkocht ook,en daar schiet niemand iets mee op.
Recht is in Nederland krom.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Toegevoegde Advocaat

Ongelezen bericht door Frankkk »

Op www.rvr.org kun je nalezen wat je eigen bijdrage is.

Je kunt ook met ze bellen om te vragen of die rekening van 400 euro terecht is. Griffiekosten zijn voor lagere inkomens en bij loonvorderingen lager.

Bovendien kun je ook zelf een andere advocaat zoeken en de zaak door die advocaat laten overnemen. De eigen bijdrage hoef je dan niet nog een keer te betalen.

Gesloten