LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
marcballijns
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:31

Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door marcballijns »

Weet iemand tot hoe lang, in de meeste gevallen de vader, voor zijn kind allimentatie te betalen?
Houdt dat op zijn 18e op?
Of totdat hij een uitkering of werk heeft?


anoniempje40
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 19:37

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door anoniempje40 »

Mijn vriend betaald iedere maand alimentatie voor zijn dochter die volgende maand 17 jaar word.
Vanaf volgend jaar november wil hij daarmee gaan stoppen want dan word zijn dochter 18 jaar en is ze meerderjarig.
Als zijn dochter dan nog alimentatie wil tot haar 21e moet zij er dan zelf achteraan gaan,en kan zij haar moeder daar ook aansprakelijk voor stellen?Beslist een rechter daar dan over?

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geplaatst op 16 Sep 2007 11:29 door marcballijns.


Beste marcballijns mag ik eerlijk zijn?
Bij eigen ervaring en na mijn nog drie gevallen blekken alle totaal verschillend van elkaar te zijn zowel voor u als voor het kind.
Voorheen was het ook bij een nieuwe relatie en nu weer niet.
Dit punt is alleen bij U advocaat te vragen. Geloof mij u krijgt van iedereen hier een eerlijk antwoordt maar zullen totaal verschillend zijn.
Ook het onderhoud wordt vastgelegd door de rechter zolang het kind blijft studeren al is hij/zij 40 jaar moet er worden betaald.
Maar zodra hij een zelfstandig baantje heeft en lasten moet worden afdragen is de alimentatie voorbij, het heeft niets met de hoogte te maken, hoe vreemd het ook klinkt ook dit is nu weer niet meer waar.
Ook het lezen elders is niet meer van toepassing.
Het gaat om u belang van vandaag. Dus weer naar die advocaat. Vergeet deze topic.
Groeten Jan.

anoniempje40
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2007 19:37

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door anoniempje40 »

Geachte vogels,

Voordat u gaat oordelen,mijn vriend heeft een zeer kortstondige relatie gehad met die moeder van zijn dochter,hij heeft haar destijds duidelijk gemaakt geen kinderen te willen,maar zei heeft het gewoon op een slinkse manier gedaan,toen mijn vriend het uitmaakte wist hij niet dat die moeder zwanger was,hij was toch duidelijk geweest.Een tijdje daarna kregen we een brief dat ze alimentatie eistte van mijn vriend,hij werd gedwongen om aan een dna test mee te werken,het kind bleek helaas van hem te zijn,en hij moest alimentatie betalen,alsook de dna test.Vind u dit leuk?Wij willen er zo snel mogelijk vanaf zijn,het kind mocht ie nog niet eens zien.Dus oordeel niet zo snel :evil:
En mijn vraag was ook als zijn dochter vanaf 18 jaar bij haar moeder weggaat,want daar schijnt sprake van te zijn geweest,kan zei van haar moeder dan ook alimentatie eisen en niet alleen van haar vader :?:

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik ben geen juriste, maar ik denk dat van alimentatie normaalliter geen spraken van kan zijn, mijn idee met nadruk op mijn idee. Door op een erg laat tijdstip een DNA test te laten doen geeft al aan dat er geen moetwil is geweest bij het veroorzaken van een zwangerschap met verlaten bij de moeder.
Sterker nog, ik denk dat na zijn relatie met haar een ander om een DNA test gevraagd heeft en deze positief is geweest dus de uitslag voor haar bekend moest zijn dat nu hij de vader was.

Op 18 jarig leeftijd uithuis geplaatst? Is in dit geval volgens mij wel mogelijk.
Indien zelf uit huis en bij een van de ouders ingetrokken of in studentenhuis kan zij/hij wel (indien studerend) alimentatie eisen, de alimentatie is dan ook vanaf het begin voor haar / hem als onderhoud enz.
Maar ik blijf bij een vorig antwoordt dit te moeten uitzoeken bij een erkent en in bekent zijnde alimentatie deskundige.

tallielala
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2007 06:49

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door tallielala »

hallo anoniempje
Ik snap dat je het niet leuk vind om dat te horen. En dat situatie mischien anders is. Maar ik heb zoiets als je aids krijgt wat kan gebeuren als je net als wat hij heeft gedaan onveilig vrijd dan kan je daar ook niet meer uit. Net zo zeer als een kind. Dat kind heeft er niet om gevraagd. Hij is met haar bed in gedoken en heeft er niet zo veel aan gedaan denk om tegen te gaan dat ze zwanger zou worden. Ja of moet gaatje in condoom hebben gezeten maar dat llijkt mij sterk en dan ook in 1 keer raak. Ja snap jou frustraties wel hoor. Maar heb wel zoeits van lusten en de lasten. Als hij echt geen kind gewilt had hij er alles aan gedaan om dit te voorkomen. En ik heb altijd geleerd verantwoordelijkheid te nemen voor mijn daden.

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

beste marcballijns, kinderalimentatie dient te worden betaald tot het kind de 21 jarige leeftijd bereikt. Vanaf dat het kind 18 jaar is geworden mag de kinderalimentatie rechtstreeks aan het kind zelf worden betaald. Dat laatste is wel zo prettig indien je met de moeder van het kind geen of geen goed contact hebt.

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

beste marcballijns, kinderalimentatie dient te worden betaald tot het kind de 21 jarige leeftijd bereikt. Vanaf dat het kind 18 jaar is geworden mag de kinderalimentatie rechtstreeks aan het kind zelf worden betaald. Dat laatste is wel zo prettig indien je met de moeder van het kind geen of geen goed contact hebt.
Spreek ik tegen.
Rede daarvan is dat dit tot 16 jaar is en indien het kind nog geen werkgever heft en nog op school zit gaat de eliminatie gewoon door. Dus de leeftijd tot 18 jaar is 16 jaar.
Wel moet ik erkennen dat dit gegevens zijn om mij heen. En zal net als andere regels regelmatig veranderen..

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste vogels ik lees het vandaar mijn opmerking.
Wel moet ik erkennen dat dit gegevens zijn om mij heen. En zal net als andere regels regelmatig veranderen..
Groeten Jan
Ps ik heb geen verplichtingen meer

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Beste BMS.Purmerend, als ik het niet zeker weet schrijf ik het niet op :D
Als je de informatie van anderen als onjuist aanmerkt moet je vervolgens zelf wel met de juiste informatie komen. Anders zet je jezelf voor joker

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Beste BMS.Purmerend, als ik het niet zeker weet schrijf ik het niet op
Als je de informatie van anderen als onjuist aanmerkt moet je vervolgens zelf wel met de juiste informatie komen. Anders zet je jezelf voor joker
zie het probleem niet heb dit zelf zo ervaren, maar is lang geleden, en heb tot dusver niets anders gehoort vandaar :wink:
toch gezien de felheid van de medemens vandaar.
Maar ik blijf bij een vorig antwoordt dit te moeten uitzoeken bij een erkent en in bekent zijnde alimentatie deskundige.

Antonio Visser
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:34

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door Antonio Visser »

Beste BMS.Purmerend, ik begrijp geen snars van wat je bedoelt. Maar je weet nu in ieder geval hoe thans een en ander inzake kinderalimentatie geregeld is. :)

BMS.Purmerend

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Topic was ook niet van mij.
marcballijns


Geplaatst op 16 Sep 2007 11:29 door marcballijns

Weet iemand tot hoe lang, in de meeste gevallen de vader, voor zijn kind allimentatie te betalen?
Houdt dat op zijn 18e op?
Of totdat hij een uitkering of werk heeft?
Maar je weet nu in ieder geval hoe thans een en ander inzake kinderalimentatie geregeld is.
ik gaf alleen aan wat ik weet uit mijn beleving, en hoe het nu weer gesteld is weet ik nu ook.
maar gezien mijn wetenschap dat het anders was gaf ik ook duidelijk aan, hiervan niet zeker meer te zijn.
Groeten jan

roeptumaar
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 jan 2008 18:44

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door roeptumaar »

Uw kind kan in zijn eigen onderhoud voorzien
Het kan voorkomen dat uw kind van achttien, negentien of twintig jaar wel in zijn eigen onderhoud kan voorzien, bijvoorbeeld omdat hij werkt. De alimentatiebetaling kan dan in overleg met uw kind verlaagd of gestopt worden. Kunt u het niet eens worden met uw kind, dan kunt u aan de rechter om vermindering of beëindiging van de betalingsverplichting vragen. Is uw kind jonger dan achttien jaar en kan het in zijn eigen onderhoud voorzien, dan kan de alimentatiebetaling in overleg met de ouder die de alimentatie ontvangt, verlaagd of gestopt worden. Kunt u het niet eens worden met de betalende ouder, dan kunt u aan de rechter om vermindering of beëindiging van de betalingsverplichting vragen.

Mijn persoonlijke mening over dit soort vaders, zal ik maar niet neer zetten.
Lijkt mij ook zeer overbodig.

a.vdbrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 21:07

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door a.vdbrink »

vraagje

Als mijn man zijn dochter 18 wordt. Moet hij dan alimentatie blijven betalen? Hij ziet haar nooit meer en ze heeft de naam van haar stief vader aangenomen. En zoja met haar moeder is niet te praten dus niets af te spreken. Ook weten we niet of ze nog verder leert. EN hoe we het dan evt aan haar zouden moeten betalen en hoeveel.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door handelaar »

De plicht voor het betalen van kinderalimentatie is tot de 21-jarige leeftijd van het kind.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Tot hoelang dient er alimentatie betaald te worden?

Ongelezen bericht door FHV »

De plicht voor het betalen van kinderalimentatie is tot de 21-jarige leeftijd van het kind.
De onderhoudsplicht is tot 21 jaar, maar als het kind op 18 jarige leeftijd door inkomsten uit werk in het eigen onderhoud kan voorzien kan ik overleg de alimentatie stopgezet worden.

Gesloten