LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] trouwring

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kempie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:06

trouwring

Ongelezen bericht door kempie » 04 okt 2007 17:44

Augustus 2006 trouwring laten vermaken tot een reuma-trouwring (incl scharnier en sluiting) door juwelier Bastiaanse (te Ommen). Kosten € 175,- :)

Augustus 2007 breekt ring doormidden op scharnier. Juwelier Bastiaans repareert ring zonder vooroverleg omtrent kosten. Kosten € 77,50. :(

In 1e instantie is de juwelier bereid de kosten terug te brengen tot € 50, echter na verdere telefonische discussie is juwelier niet meer voor rede vatbaar en zegt letterlijk: "Wij gaan het op mijn manier doen". Dit houdt in eerst betalen en vervolgens wordt de ring opgestuurd. :oops:

Na schriftelijke klacht geen reactie ontvangen. Heeft iemand advies ???

Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: trouwring

Ongelezen bericht door Baghera » 17 okt 2007 16:02

Welke garantie staat vermeld op de reparatiebon? Als het een ring is van easyring, heeft u tien jaar garantie;

Op scharniersysteem van de reuma-ring/easy-ring; Wij hebben jarenlang onderzoek gedaan in het verstevigen/versterken van het scharnier in de ring. Dit heeft geresulteerd tot een uniek scharniersysteem wat er voor zorgt dat er geen slijtageproblemen zijn. Wij geven 10 jaar garantie op het speciaal behandelde gouden scharnier. Ondersteund door ons reuma-ring / easy-ring certificaat.

(http://www.easyring.nl/garantie.html)

Lijkt mij dat een scharnier langer mee moet gaan dan krap een jaar. U kunt zich beroepen op garantie mijns inziens.

kempie
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2007 18:06

Re: trouwring

Ongelezen bericht door kempie » 03 nov 2007 14:26

Wij hebben dit aangekaart bij consuwijzer. Consuwijzer vindt de handelswijze onjuist. Alleen als klant heb je bijna geen andere mogelijkheden dan via de rechter of geschillencommissie. Deze handelingen kosten weer geld, dat je maar moet zien terug te krijgen. Wij zijn het meer dan zat en betalen de reparatie en zullen bij dhr. Bastiaans nooit meer een stap binnen zetten.
NB. Dhr. Bastiaans is zo netjes om op een gewone klachtenbrief niet te reageren. Een aangetekende klachtenbrief wordt zelfs geweigerd. Kortom hij gaat de confrontatie met ons niet aan. :evil: :evil: :evil: :evil:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: trouwring

Ongelezen bericht door NAK » 03 nov 2007 19:56

Informeer een bij het Juridisch loket, www.hetjl.nl/
Mogelijk dat zij een manier weten om het via de rechter te spelen waarbij alle kosten voor de tegenpartij zijn.

Succes

Paul van Kempen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2008 10:09

Re: trouwring

Ongelezen bericht door Paul van Kempen » 13 feb 2008 19:17

Hallo Kempie,

Wij zijn de makers van de Easyring.
Wij zijn ook de enige die 10 jaar garantie geven en dit ook nakomen.
Op de easyring zit ook een octrooi omdat dit een uniek systeem is.
In het scharnier plaatsen wij een gehard r.v.s. glijlager die het scharnier in elke richting versterkt.
Het scharnier op zich hebben wij in het verleden via juweliers verkocht.
Nu wordt het nog via een paar juweliers verkocht of kunt u rechtstreeks naar ons komen
Maar alleen als u een garantiecertificaat van ons heeft (easyring) dan herstellen wij de ring direct.
Het scharnier kan in de loop der jaren wel speling gaan krijgen maar mag zeker niet binnen 10 jaar kapot gaan.
Wat deze juwelier waarschijnlijk heeft gedaan is: een gouden pen als scharnier gebruiken.
In dat geval is het scharnier zeer kwetsbaar.
Voor verdere technische informatie verwijs ik u naar onze website: www.easyring.nl

Met vriendelijke groet,

Paul van Kempen

Gesloten