LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zit ik nu vast aan een abonnement

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
knarfo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2008 10:54

zit ik nu vast aan een abonnement

Ongelezen bericht door knarfo »

Hallo,
In november vorig jaar ben ik gebeld of ik een proefabonnement wilde op Beleggersbelangen. Het zou 15 euro kosten voor 6 weken.
Ik heb nog uitdrukkelijk gevraagd of er verplichtingen aanzaten. Dat was niet het geval. Het was voor 6 weken en verder niets.
Nu krijg ik een rekening van 90 euro voor 'de verlenging' tot juni.
Het bedrijf is Reed Elsevier.

Mogen ze dit zomaar doen?
Wat zijn mijn rechten?
alvast bedankt
frank

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: zit ik nu vast aan een abonnement

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Reed Elsevier.

Is toch een grote en naar mijn ervaring ook een goed adres.
Een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u hetzelfde schrijft als hier op dit forum moet m.i. toch voldoende zijn.

U zult waarschijnlijk de"Kleine lettertjes" niet of slecht hebben gelezen waarin staat dat u bij geen verlenging dit had moeten melden.

Het valt mij tegen dat dit Reed Elsevier ook die negatieve optie is gaan gebruiken zoals trouwens steeds meer bedrijven dit doen, zoals zijn buurman aan de overkant De Telegraaf.

Grootvader

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: zit ik nu vast aan een abonnement

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Heel vervelend. Je kan immers niet nadien natrekken wat er gezegd is.

Veel tijdschriften, kranten en abonnement-thuiswinkels halen dit nare geintjes uit. Liefst door middel van een charmante jongeheer of dame aan de deur of die je op straat benadert.

-"Wil u een proefabonnement op het NRC?"
-"Interessant. Vertel."
-"U tekent voor zes weken voor EUR 20"
-"OK. Maar zit ik daarna nog ergens aan vast?"
-"Nee hoor. Het abonnement verloopt automatisch."
-"Dus ik hoef niet op te zeggen en er gaat niet automatisch een regulier abonnement of stilzwijgende verlenging in ofzo?"
-"Nee hoor." (charmante glimlach)
-"OK, dan teken ik."

En dan is het GOTCHA, en staat in de algemene voorwaarden dat er stilzwijgend verlengd wordt of dat er wel automatisch een nieuw abonnement ingaat na verloop van het proefabonnement.

Gesloten