LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
karimeo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2015 16:47

Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door karimeo »

Hallo allemaal,

Een maandje terug heb ik online een horloge besteld. Het horloge zelf kwam op tijd aan en er mankeerde niets aan. Echter werd er op dezelfde dag, nog een horloge bij mij thuis bezorgd, die ik niet had besteld. Op dat tijdstip was ik zelf niet thuis; mijn vader heeft hem aangenomen en heeft er voor getekend. Op dit pakket stonden mijn gegevens; in het pakket zelf zat een pakbon met andermans naam er op. Ik werd gebeld door de site waar het pakket vandaan kwam, en ze hebben mij hier op de hoogte van gebracht. Zij hebben mij laten weten dat ik het pakket terug kon sturen via een retourformulier wat ze naar mij gemaild hadden.

Ik heb hen verteld dat ik bereid ben om het pakket terug te sturen, maar dat ik niet weet wanneer ik hier tijd voor heb aangezien ik erg druk ben. Ik heb hen ook gezegd dat als zij het pakket snel terug willen, zij het bij mij op konden halen. Dat kon echter niet. Nu, een maand later heb ik het pakket nog niet geretourneerd, simpelweg omdat ik er de tijd nog niet voor heb gehad. Mijn vraag is nu: zit er een termijn op dit soort dingen? Ben ik verplicht om het pakket binnen een bepaalde tijd terug te sturen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,

Karim

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door Frantic2 »

maar je kan wel een artikel schrijven op internet? Natuurlijk heb je wel tijd alleen je besteed die niet aan het retourneren.... Je moet gewoon bedenken hoe je zelf behandeld wilt worden....

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door kokka »

ik weet niet of ze jou kunnen verplichten actie te ondernemen, ze zouden het ook op kunnen laten halen.
of het netjes is wat je doet is natuurlijk iets heel anders.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik denk niet dat je verplicht bent om zelf actie te ondernemen om hun fout op te lossen. Je geeft hun de gelegenheid het pakketje te komen ophalen en dat willen ze niet, dus zij zijn zelf ook niet erg flexibel in het oplossen van hun probleem.

Neemt niet weg dat je 2 minuten bezig bent het pakketje af te geven...

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door witte angora »

karimeo schreef: Nu, een maand later heb ik het pakket nog niet geretourneerd, simpelweg omdat ik er de tijd nog niet voor heb gehad. Mijn vraag is nu: zit er een termijn op dit soort dingen? Ben ik verplicht om het pakket binnen een bepaalde tijd terug te sturen?
Smoes smoes smoes in de hoop op een gratis horloge? Kom op. Als je het niet terug wilt sturen omdat het je onverschuldigd toe is gestuurd, zeg dat dan gewoon tegen ze. Wees een vent. En anders stuur je het toch gewoon terug? Ik neem toch aan dat je in de afgelopen maand wel eens boodschappen bent wezen doen? Had je het zonder probleem kunnen regelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hoe zal TS reageren als zijn bestelling verkeerd bezorgd is en het duurt langer dan een dag voordat het gecorrigeerd is?

karimeo
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2015 16:47

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door karimeo »

Bedankt voor jullie reacties, waarvan er maar één een antwoord op mijn vraag was. Wat ik vroeg: zit er een termijn aan de tijd in welke ik het pakket moet retourneren? Wat ik niet vroeg: mag ik het pakket lekker houden omdat het toch hun eigen fout is? Ik heb al gezegd dat ik het pakket terug ga sturen, de vraag was hoe lang ik hier voor heb.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hier staat geen concrete termijn voor (uiteraard niet). Er geldt namelijk maar één maatstaf: die van de redelijkheid en billijkheid. En die heb je vér overschreden.

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door wieder »

Als ik de webshop was had ik je allang een rekening gestuurd. Of gebruik gemaakt van een toestemmings duplicaat om weer te kunnen incasseren. En dan had ik als omschrijving te kennen gegeven dat je de centen terugkrijgt als het horloge retour was. Want hetgeen je doet getuigt niet van goed burgerschap.
Grote foei.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door prem »

karimeo schreef:Bedankt voor jullie reacties, waarvan er maar één een antwoord op mijn vraag was. Wat ik vroeg: zit er een termijn aan de tijd in welke ik het pakket moet retourneren? Wat ik niet vroeg: mag ik het pakket lekker houden omdat het toch hun eigen fout is? Ik heb al gezegd dat ik het pakket terug ga sturen, de vraag was hoe lang ik hier voor heb.
Het is hier ook geen antwoord op mijn vraag of houd anders je snavel hoor. Je wilt het pakket houden maar bent bang/bezorgd, daar gaat het je om.

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door tortle »

prem schreef:
karimeo schreef:Bedankt voor jullie reacties, waarvan er maar één een antwoord op mijn vraag was. Wat ik vroeg: zit er een termijn aan de tijd in welke ik het pakket moet retourneren? Wat ik niet vroeg: mag ik het pakket lekker houden omdat het toch hun eigen fout is? Ik heb al gezegd dat ik het pakket terug ga sturen, de vraag was hoe lang ik hier voor heb.
Het is hier ook geen antwoord op mijn vraag of houd anders je snavel hoor. Je wilt het pakket houden maar bent bang/bezorgd, daar gaat het je om.
Prem is ervaringsdeskundige luister dus goed naar haar advies.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben een hij zo naar beneden kijkend.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik denk dat kokka en olaf79 het treffend verwoord hebben. Het bedrijf kan het ook laten ophalen op uw adres, maar dat doen ze niet. Vermoedelijk teveel gedoe voor dat bedrijf, en misschien teveel risico dat u niet thuis bent op het moment dat ze het op komen halen.
En hoewel dat niet uw probleem is, zou het u sieren als u het toch zsm kan terugfsturen. Al was het maar omwille van die andere persoon die mogelijk nog steeds zit te wachten op zijn klokje.

Jacky2006
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 jun 2010 20:43

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door Jacky2006 »

Gewoon het pakket terugsturen. Je komt vast wel bij een post servicepunt. Kleine moeite om het even af te geven en klaar. Probleem opgelost ;)

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door A.niem »

karimeo schreef:Hallo allemaal,

Een maandje terug heb ik online een horloge besteld. Het horloge zelf kwam op tijd aan en er mankeerde niets aan. Echter werd er op dezelfde dag, nog een horloge bij mij thuis bezorgd, die ik niet had besteld. Op dat tijdstip was ik zelf niet thuis; mijn vader heeft hem aangenomen en heeft er voor getekend. Op dit pakket stonden mijn gegevens; in het pakket zelf zat een pakbon met andermans naam er op. Ik werd gebeld door de site waar het pakket vandaan kwam, en ze hebben mij hier op de hoogte van gebracht. Zij hebben mij laten weten dat ik het pakket terug kon sturen via een retourformulier wat ze naar mij gemaild hadden.

Ik heb hen verteld dat ik bereid ben om het pakket terug te sturen, maar dat ik niet weet wanneer ik hier tijd voor heb aangezien ik erg druk ben. Ik heb hen ook gezegd dat als zij het pakket snel terug willen, zij het bij mij op konden halen. Dat kon echter niet. Nu, een maand later heb ik het pakket nog niet geretourneerd, simpelweg omdat ik er de tijd nog niet voor heb gehad. Mijn vraag is nu: zit er een termijn op dit soort dingen? Ben ik verplicht om het pakket binnen een bepaalde tijd terug te sturen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,

Karim
Vraag u zelf eens af: Als u uw eigen pakket retour gestuurd had omdat deze niet naar uw zin was, hoe lang zou u willen wachten op uw geld? Zou u er mee akkoord gaan dat de winkelier zou zeggen: Ik heb het druk, dus ik maak het geld over, maar ik weet nog niet wanneer ik er tijd voor heb. En ja, dit zou inderdaad langer als een maand kunnen duren.

Het retourtermijn voor pakketten die weer retour gaan onder het zichttermijn, is 14 kalenderdagen. Dit zou ik dan ook aanhouden en dan bent u nu circa 2 weken te laat.

En mocht u echt niet in staat te zijn om een paar minuten vrij te maken om het pakket naar een Postservice te brengen, dan heeft uw vader hier misschien wel tijd voor. Hij heeft tenslotte het pakket aangenomen.

nomorebush
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 mei 2008 19:02

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door nomorebush »

Karimeo je werkt natuurlijk 25 uur per dag en 8 dagen in de week en ja, dan heb je inderdaad geen tijd om fatsoenshalve zo'n pakketje even af te geven. Niet bij post.nl ? Kiala ? bol.com ? DHL servicepunt ? Nee, lekker voor jezelf houden, want omdat het 'ongewenste' post is kunnen ze je juridisch weinig maken

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door prem »

nomorebush schreef:Karimeo je werkt natuurlijk 25 uur per dag en 8 dagen in de week en ja, dan heb je inderdaad geen tijd om fatsoenshalve zo'n pakketje even af te geven. Niet bij post.nl ? Kiala ? bol.com ? DHL servicepunt ? Nee, lekker voor jezelf houden, want omdat het 'ongewenste' post is kunnen ze je juridisch weinig maken
Straight to the point, als ik dit mag zeggen van de moderators.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat hebben mensen het ineens druk als ze hun verantwoordelijkheid moeten nemen en er ook nog eens beter van worden als ze dat niet doen. Ik denk dat Karim dat klokje lekker laat liggen.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

karimeo schreef:Mijn vraag is nu: zit er een termijn op dit soort dingen? Ben ik verplicht om het pakket binnen een bepaalde tijd terug te sturen?
Nee, er is geen wet die zegt dat je het product moet terugsturen. In principe kun je volstaan met de mededeling dat ze het kunnen komen afhalen. Maar ik zou het product zelf wel terug te sturen en wel binnen een maand, mits de kosten hiervoor vooraf voldaan zijn.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Artikel van iemand anders, op mijn naam ontvangen.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lijkt me inderdaad niet een kwestie van MOETEN maar FATSOEN.
Fouten maken zijn menselijk. Je houdt nu iets wat van een ander is en dat is toch niet netjes (op zn zachts gezegd).

Gesloten