LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aurela.nl wil niet retour nemen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
YellaJella
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2020 14:30

Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door YellaJella »

Ik heb op de website van Aurela.nl een rokje met lampjes besteld voor mijn nichtje. Die is vorige week aangekomen, maar nu bleek ze die al voor sinterklaas gehad te hebben. Ik wil daarom mijn rokje weer retour sturen, want ik heb er verder niks aan. In mijn mail aan Aurela geef ik aan dat ik het retour wil sturen. In hun eerste mail krijg ik het aanbod dat ze 20% van het aankoopbedrag willen terugstorten en dan mag ik het rokje houden. Daar ga ik niet mee akkoord, ik wil het retouren. Vervolgens krijg ik het aanbod dat ze 32% van het aankoopbedrag willen retouren en hun laatste aanbod is 50% van het aankoopbedrag retour en ik mag het rokje houden. Volgens mij heb ik gewoon recht om te retouren toch? Het is nu een principe kwestie geworden, vooral ook omdat er nergens een uitleg is waarom ze het niet willen retour nemen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door berndv »

Ik denk dat ze in dat woonhuis niet zitten te wachten op retour pakketten:
https://goo.gl/maps/dGZd8FaXWR6s4DKY6

Ze geven zelf aan dat je binnen 30 dagen retour kunt sturen, zonder opgaaf van reden.

Verder zie ik dat het een dropshipper is, dus u bestelt iets, zij bestellen het vervolgens voor vele malen minder bij aliexpress. Dus zij zitten ook niet te wachten op een retour.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit wordt een gedoe....
Accepteer de 50% teruggave en maak volgend jaar er iemand blij mee.
( ligt er natuurlijk ook aan hoe duur dit rokje is .)
Ik ken dit ' fenomeen ' van de webshop FLORYDAY.
Altijd gedoe met retourneren.
Dan mag ik het houden voor de helft vd prijs.
Zo heb ik een jurk gekregen die véél te wijd was , door de plaatselijke naaister dit laten innemen voor een tientje ......was ik toch nog blij .😁

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Principes kunnen duur zijn. Geen geldige KVK, in de algemene voorwaarden mist de identiteit van de ondernemer, 8334 reviews die niet te controleren zijn en maar liefst 9 producten in de verkoop. Tegen de tijd dat u de eigenaar achterhaald heeft zal u met een juridische strijd moeten komen om uw gelijk te gaan halen. De weg daarnaartoe zal duurder zijn dan de uitkomst.

Oftewel: ook voor u een wijze les dat u vooraf moet gaan kijken waar u gaat bestellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door berndv »

NeoDutchio schreef:
18 dec 2020 15:56
Geen geldige KVK
Waar kijk jij dan? Ik kan op meerdere plekken gewoon een geldige kvk vinden, nummer wat ik vind is 74948946. Het lijkt alsof de zoekfunctie bij de kvk niet helemaal lekker is. Als ik namelijk naar uitgebreid zoeken ga en daar op nummer zoek, vind ik deze webshop wel op nummer.
NeoDutchio schreef:
18 dec 2020 15:56
in de algemene voorwaarden mist de identiteit van de ondernemer
staat er gewoon in hoor. artikel 1.12 staat adres en kvk van de ondernemer.

Verder zijn er overigens wel genoeg alarmbellen over om hier niets te kopen.

NeoDutchio
Berichten: 12308
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

berndv schreef:
18 dec 2020 16:16
NeoDutchio schreef:
18 dec 2020 15:56
Geen geldige KVK
Waar kijk jij dan? Ik kan op meerdere plekken gewoon een geldige kvk vinden, nummer wat ik vind is 74948946. Het lijkt alsof de zoekfunctie bij de kvk niet helemaal lekker is. Als ik namelijk naar uitgebreid zoeken ga en daar op nummer zoek, vind ik deze webshop wel op nummer.
Inderdaad, vreemd. Bij de normale zoekfunctie is het niet te vinden.
berndv schreef:
18 dec 2020 16:16
NeoDutchio schreef:
18 dec 2020 15:56
in de algemene voorwaarden mist de identiteit van de ondernemer
staat er gewoon in hoor. artikel 1.12 staat adres en kvk van de ondernemer.
Vreemde plek, bij definities. Normaal is dat altijd regel 2 in elke AV, identiteit van de ondernemer.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door mahadma »

Klinkt als een dropshipper zonder telefoon, adres en email adres. accepteer die 50%, heb je nog wat.

Aygulf
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door Aygulf »

YellaJella schreef:
18 dec 2020 14:37
Ik heb op de website van Aurela.nl een rokje met lampjes besteld voor mijn nichtje. Die is vorige week aangekomen, maar nu bleek ze die al voor sinterklaas gehad te hebben. Ik wil daarom mijn rokje weer retour sturen, want ik heb er verder niks aan. In mijn mail aan Aurela geef ik aan dat ik het retour wil sturen. In hun eerste mail krijg ik het aanbod dat ze 20% van het aankoopbedrag willen terugstorten en dan mag ik het rokje houden. Daar ga ik niet mee akkoord, ik wil het retouren. Vervolgens krijg ik het aanbod dat ze 32% van het aankoopbedrag willen retouren en hun laatste aanbod is 50% van het aankoopbedrag retour en ik mag het rokje houden. Volgens mij heb ik gewoon recht om te retouren toch? Het is nu een principe kwestie geworden, vooral ook omdat er nergens een uitleg is waarom ze het niet willen retour nemen.
Dit is een dropshipper. In hun algeme voorwaarden staat onder de uitzonderingen van retour: producten uit China. Laat dit rokje nu uit China komen.... Neem de korting en maak een ander blij met dit rokje.

Thing
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2021 12:07

Re: Aurela.nl wil niet retour nemen

Ongelezen bericht door Thing »

Beste mensen,

Ik was niet tevreden omdat het product niet voldeed aan de productbeschrijving.

Ik heb toen een mailtje gestuurd en ik kreeg als reactie terug dat ze 25% van het aankoopbedrag terug wilde sturen.

Waarop ik een 2e mailtje gestuurd hebt met mijn ongenoegen. en vervolgens kreeg ik een aanbod van 50%. waar ik het ook niet mee eens was.

Daarna heb ik het volgende mailtje gestuurd:
-------------------------------------------------------------------
Beste,

Ik begrijp dat jullie trachten de klant tevreden te stellen.
Maar als ik in mijn 2e mail aangeef dat ik alleen mijn geld terug wil en het product retour wil sturen, is dat de enige oplossing.
Dat jullie een nieuw beleid voeren is prima, maar daar moet niet vanuit worden gegaan dat de klant altijd gebruik wil maken van de optie om 25% of 50% van het aankoopbedrag terug te storten.

Ik begrijp heel goed hoe dit bedrijf in elkaar zit maar het retour sturen is het risico van de bedrijfsvoering om (buitenlandse producten met een marge te verkopen aan Nederlandse consumenten). De verkoper is en blijft verantwoordelijk voor de goederen en niet het bedrijf in het buitenland.

Aangezien het bedrijf in Nederland gevestigd is en het consumentenrecht van toepassing is.
Wil ik jullie vriendelijk verzoeken om mijn geld terug te storten op:

Bestelnummer van mijn online aankoop is: *****

Naam: ---
IBAN: ---
Bedrag 64.30 EURO

Daarnaast vraag ik met klemmende toon, mij duidelijke opdrachten te geven hoe en naar welk adres ik het product terug dien op te sturen.

-------------------------------------------------------------------

Nu kreeg ik de volgende reactie:
Beste *****,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

We storten graag het volledige aankoopbedrag van je bestelling terug op je rekening.

Daar gaat € 6,95 vanaf ter waarde van de retourkosten.

Normaliter zou je die moeten betalen om het pakket te retourneren, maar deze oplossing bespaart je de moeite en de kosten van het aangetekend retour zenden.

Je mag de bestelling dan houden, cadeau doen aan een ander of eventueel weggooien.

Graag horen we van je of we je terugbetaling in werking kunnen zetten.

Met vriendelijke groet,
***** | Aurela Klantenservice
----------------------------------------------------------------

Hier ben ik akkoord mee gegaan omdat ik die verzendkosten anders ook kwijt zou zijn.

Dus bij deze de oproep om tegengas te geven en anders te vermelden dat je anders juridische stappen moet ondernemen.
Ze weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn!.

Gesloten