LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
18 jun 2019 13:27
Ik quote dus alleen uw eigen uitleg. .
juist, dat is dus precies mijn punt, zonder context compleet uit zijn verband :wink:

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik neem aan dat als iemand thuis voor zijn bedrijf stroom gebruikt (al is het maar om de telefoon op te laden), dat de reflexwerking niet gaat werken voor een energiecontract.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Lady1234 »

berndv schreef:
18 jun 2019 13:33
Lady1234 schreef:
18 jun 2019 13:27
Ik quote dus alleen uw eigen uitleg. .
juist, dat is dus precies mijn punt, zonder context compleet uit zijn verband :wink:
Nee hoor, de context is duidelijk, maar uw toevoeging slaat dus juist nergens op.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
18 jun 2019 14:48
Ik neem aan dat als iemand thuis voor zijn bedrijf stroom gebruikt (al is het maar om de telefoon op te laden), dat de reflexwerking niet gaat werken voor een energiecontract.
Criterium is of die overeenkomst tot levering van energie in het gebied ligt van de eigen professionele activiteit.

Als de ZZP-thuishulp haar zakelijke mobiel oplaadt is dat uiteraard zakelijk gebruik, maar daardoor valt die overeenkomst niet binnen eigen professionele activiteit.

Essentzakelijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2019 17:34

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Essentzakelijk »

Beste mensen,

Heeft u een zakelijk contract getekend?
bent u niet tevreden over het contract of de voorwaarden?

Sinds dit jaar is er een mogelijkheid het zakelijk contract om te laten zetten naar particuliere voorwaarden.
[Verwijderd]

Ik werk zelf op het hoofdkantoor van essent en krijg dagelijks te maken met consumenten die niet goed ingelicht zijn over de voorwaarden van een zakelijk contract of consumenten die in de eerste instantie dachten goedkoper uit te zijn maar dat dus niet waren.
IN DE EERSTE INSTANTIE ZOUDEN ZE MINDER MOGEN BETALEN EN NA EEN PAAR MAANDEN WERD HET MAANDBEDRAG MET 50/60 EURO VERHOOGD!

[Verwijderd]

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Essentzakelijk schreef:
24 jul 2019 16:21
Beste mensen,

Heeft u een zakelijk contract getekend?
bent u niet tevreden over het contract of de voorwaarden?

Sinds dit jaar is er een mogelijkheid het zakelijk contract om te laten zetten naar particuliere voorwaarden.
[Verwijderd]

Ik werk zelf op het hoofdkantoor van essent en krijg dagelijks te maken met consumenten die niet goed ingelicht zijn over de voorwaarden van een zakelijk contract of consumenten die in de eerste instantie dachten goedkoper uit te zijn maar dat dus niet waren.
IN DE EERSTE INSTANTIE ZOUDEN ZE MINDER MOGEN BETALEN EN NA EEN PAAR MAANDEN WERD HET MAANDBEDRAG MET 50/60 EURO VERHOOGD!

[Verwijderd]
Misschien kunt u beter een webcaremedewerker de communicatie laten doen. Die schreeuwen niet en schrijven in begrijpelijk Nederlands.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door criticus2 »

gezien de gang van zaken, aangezien er blijkbaar geen akkoord gegeven is op de overeenkomst, lijkt poot stijf houden en voor laten komen de enige optie. Ik zou betrokken partijen (oude leverancier en nieuwe) per aangetekend laten weten hoe het zit, en de ""nieuwe"" laten weten dat er wat u betreft geen overeenkomst tot stand gekomen is, en dat wanneer zij gang naar de rechtbank maken zij een tegenvordering tegemoet kunnen zien van door u gemaakte kosten en inkomstenderving door werk tijd die u mist.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bedenktijd energiecontract bij Zakelijk Energie Collectief

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelfs als Eneco of Essent de goedkoopste waren, om deze reden wil ik privé hier niet zitten als Ex ondernemer!

Als we massaal elders gaan en deze net als Total... boycotten wegens misleiding van hardwerkende ZZPers....

Gesloten