LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door olaf79 »

Internet via de satelliet is ook een optie. Gebruiken ze in Zwitserland en de alpenlanden veel. Is tegenwoordig tot 25 mbit mogelijk en de kosten zijn goed te doen. Heb je ook nog eens veel meer en betere tv en radio. Wel eenmalig een paar honderd euro in de apparatuur investeren

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door huzky »

Lbeuzenberg schreef:... een koperlijntje die een gemeten snelheid van max. 12Mb/s biedt.
Ik benijd u! Ik woon ook in het buitengebied; als wij meten, komen we vaak nauwelijks op 4 (!) Mb/s uit! Ook mijn man en ik zijn zelfstandigen.

De suggestie om te kijken op https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm geeft ook bij mij aan: "Helaas is Sneller Internet Buitengebied nu niet beschikbaar."

Maar ... terwijl ik zit te wachten en te wachten en te wachten totdat een site is geladen ... kijk ik naar buiten, zie gras, bomen, water, schapen, vogels en dan ben ik toch zielsgelukkig! :)

kruijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2017 01:00

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door kruijs »

Iedereen heeft grondwettelijk, en zonder uitzondering, recht op een aansluiting voor water en stroom. Geen sprake van snel of traag water of snelle of trage stroom. Nee, voor iedereen gelijk dus. Ik vraag me af in hoeverre dit ook op je internetverbinding van toepassing zou kunnen zijn? Discriminatie is immers verboden, dus waarom de één wel en de ander geen glasvezel? Waarom worden de kosten voor aanleg niet gemiddeld? Dan betaalt het binnengebied iets meer en het buitengebied hetzelfde. Da's pas eerlijk. Voer voor juristen en tijd voor jurisprudentie zou ik zeggen. Lijkt me nou typisch iets voor Radar om zo'n proefprocesje te beginnen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door Moneyman »

huzky schreef:Maar ... terwijl ik zit te wachten en te wachten en te wachten totdat een site is geladen ... kijk ik naar buiten, zie gras, bomen, water, schapen, vogels en dan ben ik toch zielsgelukkig! :)
Een mooie les waar veel topicstarters hier hun voordeel mee zouden kunnen doen :wink:

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als bomen een wifi signaal zouden uitzenden, dan zouden we er veel planten. Daarmee redden we dan ook gelijk de aarde. Helaas produceren bomen alleen de zuurstof die inademen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door 16again »

vroem schreef:ik ben wel van mening dat in alle onderhandelingen bij de aanleg van glasvezel hier een reusachtige bok geschoten is door de opdrachtgevende partij, door niet af te dwingen dat ook buitengebied betrokken is bij de opdracht tot aanleg.
Logisch gevolg van de privatisering.

TS klaagt dat de belabberde internetverbing duur is, maar die ene verbinding in de polder is voor de provider nog veel duurder.
Zelfs op het oude koper door hoger klachten percentage

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

huzky schreef: Maar ... terwijl ik zit te wachten en te wachten en te wachten totdat een site is geladen ... kijk ik naar buiten, zie gras, bomen, water, schapen, vogels en dan ben ik toch zielsgelukkig! :)
Een site wordt veelal niet sneller geladen met 100Mbit/s of 4Mbit/s. Daar zijn de pakketten die je aangeboden krijgt van de website veel te klein voor.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Paketten?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Paketten?
Data pakketten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je bedoelt IP pakketten? Die zijn 1500 byte groot, ook als je een film download.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Je bedoelt IP pakketten? Die zijn 1500 byte groot, ook als je een film download.
Klopt, maar een website bestaat uit tientallen tot honderden bestanden die rond de 0,5MB zijn, deze download je met een 4Mbit/s verbinding net zo snel als een 500Mbit/s verbinding. Dit staat los van de TCP/IP-pakket van 1500 bytes.

Pas als je gaat downloaden en het bestand is groot genoeg ga je verschil merken, maar het laden van een website is veelal enkel afhankelijk van je latency, deze is bij bij DSL lager dan bij coax. Glasvezel ligt meestal rond de 4ms, al speelt de server waarop de website draait ook nog een rol.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik verschil merk tussen thuis en op kantoor.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik verschil merk tussen thuis en op kantoor.
Neem aan dat je op kantoor glasvezel hebt, dat merk je wel. Ook een SSD schijf maakt al een verschil. Het aantal Mbit/s van de internet verbinding merk je niet bij een normale website.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door kweenie »

Overigens kun je bij een WiFi verbinding met je modem soms juist beter in het buitengebied zitten dan in een 'drukke' stad. Bij WiFi is vaak de verbinding met het modem juist de bottleneck.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door Cro »

sylvesterb schreef:
huzky schreef: Maar ... terwijl ik zit te wachten en te wachten en te wachten totdat een site is geladen ... kijk ik naar buiten, zie gras, bomen, water, schapen, vogels en dan ben ik toch zielsgelukkig! :)
Een site wordt veelal niet sneller geladen met 100Mbit/s of 4Mbit/s. Daar zijn de pakketten die je aangeboden krijgt van de website veel te klein voor.
4Mbit is misschien wat laag, bij een van mijn klanten op een 8Mbit lijntje merk ik zeker verschil in "smoothness" van het laden t.o.v. de 100Mbit lijn privé of de 30Mbit lijn op kantoor. Tussen de 30Mbit op kantoor en de 100Mbit privé merk ik dan eigenlijk weer geen verschil, behalve bij grote downloads, wat logisch is.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door huzky »

Nou, net weer eens gemeten.

Download: 2,7
Upload: 0,5

En nog steeds gelukkig :)

Maar het kleinste pakket dat ik kan aanschaffen, is tot 20 Mbps. Van TS begrijp ik dat hij geld terugkrijgt. Dan vraag ik me af waarom dat bij mij nooit is gelukt. Toch maar eens opnieuw gaan proberen dan. Haha, dan loop ik helemaal binnen over die bijna 20 jaar.
Bijlagen
speedtest 13-01-2018 10.59.jpg
(30.7 KiB) 219 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

huzky schreef:Nou, net weer eens gemeten.

Download: 2,7
Upload: 0,5

En nog steeds gelukkig :)

Maar het kleinste pakket dat ik kan aanschaffen, is tot 20 Mbps. Van TS begrijp ik dat hij geld terugkrijgt. Dan vraag ik me af waarom dat bij mij nooit is gelukt. Toch maar eens opnieuw gaan proberen dan. Haha, dan loop ik helemaal binnen over die bijna 20 jaar.
KPN heeft sinds kort hier een regeling voor, bellen is zeker zinvol.

Nagamiji
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2017 15:08

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door Nagamiji »

ghelsendoorn schreef:Waarom niet via een mobile abo internetten. tele2 4g en t mobile 4g allebei onbeperkt internet.
Koop een 4G mifi router kun je meerdere laptops telefoons of tablets mee verbinden.
En heb je mooi snel internet. prijs tele 2 25 euro t mobile 35 euro
Dit is verboden, lees uw voorwaarden! :roll:

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

huzky schreef:Nou, net weer eens gemeten.

Download: 2,7
Upload: 0,5

En nog steeds gelukkig :)

Maar het kleinste pakket dat ik kan aanschaffen, is tot 20 Mbps. Van TS begrijp ik dat hij geld terugkrijgt. Dan vraag ik me af waarom dat bij mij nooit is gelukt. Toch maar eens opnieuw gaan proberen dan. Haha, dan loop ik helemaal binnen over die bijna 20 jaar.
2,7 MB per seconde staat gelijk aan 21,6 MBit per seconde. U haalt dus netjes de 20 MBit die KPN aanbiedt.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Belabberde internetverbindingen in buitengebieden even duur

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:2,7 MB per seconde staat gelijk aan 21,6 MBit per seconde. U haalt dus netjes de 20 MBit die KPN aanbiedt.
Helaas staat er in het screenshot Mb ipv MB

Gesloten