LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beslaglegging bij niet betalen kinderallientatie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
charmingrich
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 07:23

Beslaglegging bij niet betalen kinderallientatie

Ongelezen bericht door charmingrich »

Hallo,

sinds 1 juni 2008 woon ik gelukkig samen met mijn vriendin (die net als ik twee kinderen heeft). Bij haar scheiding (rechterlijke macht) is bepaald dat haar ex een bedrag dient te betalen voor de kinderen. Dit heeft hij tot 2 maanden geleden keurig gedaan. Hij is zelfstandig ondernemer en had een jaarcontract voor een uit te voeren job. Bij aanvang van deze job wist hij dat er binnen dat jaar weer gezocht zou moeten worden naar een nieuwe job. Onvolwassen als hij is heeft hij dat uitgesteld (nu dus Koos werkeloos). Allereerst begon hij een rechtzaak omdat hij minder wilde gaan betalen voor de kinderen. Tijdens de 1e zitting komt zijn advocaat met iets nieuws nl het eisen van totale 0-stelling omdat hij werkeloos zou gaan worden. De rechter heeft de zaak aangehouden (voorlopig). Vorige maand betaalde hij slechts 30% van het totaalbedrag. Deze maand betaalde hij totaal niets. Hij verschuilt zich achter de crisis. Wel gaat hij op vakantie naar Parijs en heeft met zijn nieuwe vriendin 2 huurhuizen alsmede een gezamenlijk aangekochte nieuwbouwvilla. Is er door mijn partner beslag te leggen op dit nieuwbouwpand? Zijn er nog andere opties? Gaarne jullie advies.

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: Beslaglegging bij niet betalen kinderallientatie

Ongelezen bericht door graces »

Tip: neem contact op met het LBIO en ga daar niet zelf mee bezig.

charmingrich
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 07:23

Re: Beslaglegging bij niet betalen kinderallientatie

Ongelezen bericht door charmingrich »

Hebben we al gedaan, echter werken die niet zo snel (duurt minstens 6 weken) wellicht is de ex van mijn vriendin dan al failliet, vandaar.

sjorskuhh21
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 mei 2009 19:48

Re: Beslaglegging bij niet betalen kinderallientatie

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Bellen met een gerechtsdeurwaarder wanneer de alimentatie in de echtscheidingsbeschikking is geregeld, of wanneer er in die beschikking word geconformeerd aan een echtscheidingsconvenant. Zij kunnen sneller werken dan het LBIO.

Gesloten