LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je de screenshots leest zie je dat de politie in eerste instantie in gesprek wil met de dader. Dat kan er op wijzen dat aangifte in dit stadium nog niet mogelijk is. Maar als de boel uit de hand loopt wordt het een heel ander verhaal. Ik kan me goed indenken dat de politie dit wil voorkomen, en daartoe alle middelen uit de kast trekt die mogelijk zijn. Net als de organisatoren van dit gebeuren trouwens.

Op Wikipedia staat het verhaal over project X, interessant om te lezen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Project_X_Haren

Moneyman
Berichten: 30067
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als de politie gaat optreden, zal dat niet zijn op basis van auteursrecht, maar op basis van verstoring van de openbare orde. Maar goed, dan moeten er natuurlijk ook wel signalen zijn dat die verstoring realiteit is of dreigt te worden. Zolang dat niet het geval is, is het een civielrechtelijke kwestie, waarvoor de brandweer gewoon naar de rechter kan en moet.

De reacties zoals in de screenshots te lezen zijn, wijzen op bluf. En dat snap ik wel, want wát een ongelooflijke kleuteractie is dit.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Sommige mensen zou je de toegang tot internet moeten verbieden denk ik.

Maar, dit soort kleuters zijn er meer. Ik ben zelf beheerder in een kleine besloten groep voor autisten. De doelgroep staat in de proloog zeg maar, zeer duidelijk beschreven. Je wil niet weten hoeveel psychologen zich aangemeld hebben om te adviseren en/of van ons te leren, maar ook: types als de ts die vonden dat ze het recht hadden om te weten wat er gebeurt, en toegang eisten. Het heeft best wel wat werk en energie gekost om dat soort types buiten de groep te houden.

Bij sommigen is het respecteren van grenzen kennelijk een no-go.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door criticus2 »

keihard aanpakken dit soort gasten wat mij betreft...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
25 sep 2019 08:16
....
Het gaat er om dat ze de veroorzaker verantwoordelijk willen houden voor de gevolgen van het openbaar maken van een besloten evenement.Je zou kunnen zeggen dat dit strafrechtelijk niet vervolgbaar is, maar aan de andere kant zal je wel de hulp van de politie moeten hebben zodra het uit de hand loopt en je project x achtige taferelen krijgt. Door middel van de aangifte en het geven van bewijs is de veroorzaker makkelijk te vinden en ook verantwoordelijk te houden voor de politie inzet.
Een melding bij de politie is daarvoor voldoende.
Een aangifte is een verzoek om strafvervolging. Dan hoort daar natuurlijk in te staan om welk strafbaar feit het gaat.
NeoDutchio schreef:
25 sep 2019 08:16
Je zou kunnen zeggen dat dit strafrechtelijk niet vervolgbaar is...
U ziet kennelijk ook wel dat daar een probleem ligt.
Het is onwaarschijnlijk dat de politie zal meewerken aan dit oneigenlijke gebruik van het aangifteproces.
Een melding bij de politie volstaat.

Wat bedoelt u overigens precies met iemand 'verantwoordelijk houden voor de politie inzet'?

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door alfatrion »

De politie neemt de aangifte op, want strafbaar feit, al dan niet na indiening van een klacht, en vervolgens wordt de aangifte geseponeerd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Guardian72 »

alfatrion schreef:
25 sep 2019 11:13
De politie neemt de aangifte op, want strafbaar feit, al dan niet na indiening van een klacht, en vervolgens wordt de aangifte geseponeerd.
Tenzij door de actie daadwerkelijk 'verstoring van de openbare orde' of zelfs 'gevaar voor de omgeving' ontstaat.
Dan zal OP toch wel aangesproken kunnen worden, en eens uitgenodigd voor een gesprek op het buro.

Ik vind deze actie buiten bijzonder kinderachtig - ook eigenlijk behoorlijk ziek.
Een evenement - besloten - bewust proberen te verknoeien door de uitnodiging aan te passen en elders openbaar te maken.

Waarvoor wil deze persoon compenseren?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Sira »

Wat een ongelooflijke, kinderachtige, laffe streek en dan ook nog een vriend als dader aanwijzen.
Weet je wanneer je een vent bent? Hier je volledige naam gebruiken en je excuses aanbieden aan zowel brandweer als gedupeerden.

Zoals NeoDutchio al schreef, heb je 2 jaar geleden op Kassa ook een dubieuze vraag gesteld:
"Word het internet verkeer en IP-adresen opgelagen in de vpn sever van pia?? zie uitleg pia is een betaalde vpnhttps://*** Ik heb deze ik vraag me af of hun mijn internet verkeer opslaan"

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar vroeg of laat kom je jezelf wel een keer tegen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Erthanax »

Misschien probeert hij een vete uit te vechten over een slechte review van zijn pizza's?

Een dergelijk evenement openbaar maken, is misschien niet direct strafbaar, het is wel een misselijkmakende en onfatsoenlijke rotstreek. Ik hoop oprecht dat deze minkukel daar nog veel en langdurig hinder van gaat ondervinden. Karma is a bitch, heet dat tegenwoordig.

(Een schitterend voorbeeld daarvan is overigens al te vinden in de autobiografische roman Burmese days uit 1934 van George Orwell. Leestip!)

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
25 sep 2019 17:44
Misschien probeert hij een vete uit te vechten over een slechte review van zijn pizza's?
Ach, daar komen die pizza's vandaan. Ik begreep het al niet.

Gesloten