Bestelprint: vermeende schending auteursrecht

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BertWassenberg

Bestelprint: vermeende schending auteursrecht

Ongelezen bericht door BertWassenberg »

Wie wordt ook achtervolgd door Bestelprint.nl voor vermeende schending van auteursrecht ivm het gebruiken van een internetafbeelding van een vlag?

berndv

Re: Bestelprint: vermeende schending auteursrecht

Ongelezen bericht door berndv »

BertWassenberg schreef:
14 okt 2020 21:24
Wie wordt ook achtervolgd door Bestelprint.nl voor vermeende schending van auteursrecht ivm het gebruiken van een internetafbeelding van een vlag?
Nee, ik wordt niet achtervolgd. U wel begrijp ik uit uw verhaal? De vraag is dan vooral, is het terecht dat u achtervolgd wordt door hen. Hebben zij enige punten waarop ze menen in hun recht te staan om achter u aan te gaan? Heeft u een afbeelding gebruikt waarvan u niet de rechten had? Uw beschrijving is namelijk wel heel algemeen "internetafbeelding van een vlag". Wat voor afbeelding was het precies en waar heeft u de afbeelding voor gebruikt?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik denk dat, op een enkeling na, niemand achtervolgd wordt door Bestelprint vanwege een vlag. Als u daar wel last van hebt is het verstandiger om iets meer info te geven om de juiste hulp te kunnen ontvangen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De vraag is of bestelprint.nl het auteursrecht heeft of handelt namens iemand met het auteursrecht. Als het gaat om een Nederlandse vlag dan zie ik niet in hoe bestelprint.nl daar auteursrecht op heeft, ook niet als ze zelf de foto van de flag hebben gemaakt. Wat is daar creatief aan? Als het gaat om een zelf bedachte flag, dan zal daar wel auteursrecht op zitten.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Betreft het een afbeelding op gilde de graven?

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Op bestelprint.nl (vlaggen) zijn mooi getekende vlaggen te zien. Die zijn zeer zeker auteursrechtelijk beschermd en mogen zeker niet zonder toestemming gebruikt worden. Dat bestelprint.nl eist dat u deze verwijderd en dan ook waarschijnlijk nog een bedrag vraagt voor het gebruik tot nu toe is zeer realistisch.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BertWassenberg schreef:
14 okt 2020 21:24
Op afbeeldingen op het internet zitten ook gewoon auteursrechten als u de afbeelding van hun site heeft gestolen dan dient u daarvoor gewoon te betalen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een logo misbruik voor privé doel is dat toegestaan, maar niet voor mijn eigen website.

Ik zie vaak voetbal of Max verstappen T shirts en zelf een print en strijk vel van Action op Action T shirt is goedkoper maar mag niet!
Voor mezelf een maken is nog legaal maar bij verkoop ben ik strafbaar.

Namaak is strafbaar, tenzij je het thuis gebruikte.. ik mag dus iets namaken voor mezelf maar geen verkoop!
Of ik nu een Rolexx horloge mag dragen? of moet ik voor Amsterdammers er Rolexxx van maken?

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het is een "vermeende schending"
Daarvoor is het wel belangrijk te weten over welke afbeelding het gaat en of deze niet ook elders vrij te verkrijgen is.
Daarbij de vraag of je deze afbeelding zelf hebt kunnen maken waarmee het lijkt of dit dezelfde is.
Maar in feite alleen dezelfde opmaak heeft.

Klopt het dat het een afbeelding bij gildedegraven betreft?

Plaats reactie