LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoerdersfout

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jacqueline33

Bewindvoerdersfout

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

In maart 2013 kreeg ik van mijn oude werkgever bericht dat ik per 1 mei 2013 een aanvullend pensioen zou ontvangen vanwege het bereiken van de 60-jarige leeftijd. Het ging om 27 euro netto per maand.
OP dat moment had ik een bewindvoerder. Die meteen alles doorgestuurd. IK heb een nabestaandenpensioen, dus het aanv. pensioen moest doorgegeven worden aan de SVB.
In juli 2013 werd de bewindvoering opgeheven, want er werden m.i. teveel fouten gemaakt en dat werd me door andere hulpverleners bevestigd.
In november 2014 kreeg ik van de SVB een navordering va ca. 800 euro, want de bewindvoerder had niets doorgegeven.
Inmiddels heb ik sinds 1 dec. 2014 een andere bewindvoerder.
IK vraag me nu af of ik die navordering kan verhalen op de 1e bewindvoerder en zo ja hoe ik dat moet doen.
Graag advies.

Jantje7

Re: Bewindvoerdersfout

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Voor het gemak neem ik even aan dat u een ANW uitkering genoot ( i.p.v. nabestaande pensioen) van het SVB. Indien dit wel zou zijn doorgegeven zou u op uw ANW uitkering zijn gekort. Dus een gedeelte van uw uitkering had u geen recht op. Waarschijnlijk is over het teveel betaalde nu ook een boete berekend. Hiertegen kunt u beroep aantekenen. Verhalen bij de vorige bewindvoerder zal niet echt meevallen.

Gesloten