LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bewindvoering gaat niet goed

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
pbz
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 14:24

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door pbz »

Wat de tirade en nuance betreft kan ik kort zijn. Het is een vaststelling en aan de weinige reacties te zien is het toch binnengekomen. Als hardwerkend bewindvoerder die altijd voor haar cliënten klaar staat wordt ik te onrechte in 1 adem genoemd met collega's die het niet goedgedaan hebben. In elk vakgebied zijn mensen die het niet goed doen. Er zijn bakkers die geen lekker brood bakken, kappers die verkeerd knippen, tandartsen die verkeerd kiezen trekken ,artsen die verkeerde ledematen amputeren, maar een bewindvoerder wordt altijd in het licht gezet als zakkenvuller. als ik deze verhalen lees en op ieder forum gaat dat zo dat zie ik een groot deel van mijn eigen cliënten terug. Dezelfde klachten, maar met 1 verschil: ik weet hoe het wel zit en ik weet dat ik mijn werk wel goed doe.

ik heb heel veel cliënten met een psychische problematiek en de communicatie gaat mij prima af. Echter deze mensen zijn niet in staat zulke onzinnige verhalen op internet te zetten. Waar ik moeite mee heb is de aangedikte programma's waarin zielige mensen vertellen hoe weinig geld ze vaak krijgen, terwijl er nooit op een fatsoenlijke manier eens naar de gehele casus wordt gekeken. Alles uit het verband gerukt. Het enige wat men laat zien is een huilende vrouw en de "slechte" bewindvoerder die totaal overrompeld wordt door de media.

Mijn werk wordt heel streng gecontroleerd door de Rechtbank en terecht en men is bezig met een inhaalslag waarbij meer kwaliteitseisen worden gesteld. Medio 2016 zullen alle bewindvoerders hieraan moeten voldoen. Is het probleem dan opgelost? Nee, helemaal niet . Hoe hoger het niveau, hoe sluwer vaak de truck. Het bekende witteboordencriminaliteit.

Ik blijf me inzetten voor mijn werk en ben trots op mijn bedrijf, maar kan me gruwelijk ergeren aan zoveel ongefundeerde kritiek. Tirade? Nee, maar een bewindvoerder is ook mens en ook deze mens heeft er wel eens genoeg van!

pbz
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2015 14:24

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door pbz »

Ook hier is weer te zien hoe snel andere conclusie trekken over in dit geval mij. Er worden mij woorden in de mond gelegd die ik niet heb gebruikt en mijn niveau meent men ook te kennen.
Ik heb hier heel duidelijk mijn mening gezegd en dat in heel net Nederlands taalgebruik, zonder scheldwoorden en zonder mensen iemand van wat dan ook te beschuldigen of te kwetsen. Er is duidelijk geen behoefte aan een weerwoord van een beschuldigde bewindvoerder. Die moet dus zijn mond houden, maar andere mensen mogen zonder dat ze ook maar enige kaas hebben gegeten van het vak zeggen en roepen wat ze willen.

Over mijn niveau twijfel ik zelf geen enkel moment, laat dat duidelijk zijn. Ik sta ervoor wie ik ben en vertel mensen op een fatsoenlijke en gefundeerde manier hoe ik ergens over denk. Ik ga niet zitten schreeuwen op een forum. Ik ben gewoon boos over hetgeen gezegd wordt, las dit per toeval, en ja ook een bewindvoerder heeft een mond om te praten en mag zichzelf verdedigen. Wij zijn er niet alleen om constant tegen te trappen.

Daarbij heb ik het nog lang niet gehad. Ik blijf fijn mijn werk doen met alle inzet voor cliënten die dat al jaren erg waarderen en op prijs stellen.

Schuldhulp is niet hetzelfde als bewind voering en probeer eens een item over schuldhulp te vinden op internet. Deze mensen krijgen net als een bewindvoerder de nodige kritiek over zich heen en worden in een kwaad daglicht gezet.

Er bestaan sinds 2015 verschillende manieren om onder bewind gesteld te worden: op gronden van geestelijke stoornis of wegens problematische schulden of verkwisting. Vooral onder deze laatste groep zitten de grootste schreeuwers.

Het hoeft voor mij niet hoor! Bewind is vrijwillig en ik zet niemand onder druk. Werkaanbod genoeg, veel ervaring en daarbij lever ik goede kwaliteit. Daarom zit ik in de luxe positie om alleen die dossiers aan te nemen die ik wil. Maar misschien kunnen mensen die in de laatste groep vallen en zo hard schreeuwen eens wat iets vaker naar zichzelf in de spiegel kijken.


Ik wens jullie allemaal heel veel wijsheid en een zonnig weekeinde.
Laatst gewijzigd door pbz op 08 mei 2015 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door puma73 »

U geeft in uw reacties weinig blijk van uw "professionaliteit". U zit iemand die aangeeft dat zijn bewindvoering niet goed loopt de grond in te trappen met uw uitlatingen.

Uw gehele uitstraling en uitlatingen zijn tekenend voor een bewindvoerder die NIET weet hoe hij moet communiceren.

Ik wens u verder veel wijsheid in uw verdere carrière als bewindvoerder.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door moederslink »

Dank je wel, Puma.
@pbz,
niemand scheert u in de vorige posts over 1 kam met andere bewindvoerders die het niet goed doen.
Integendeel zelfs, lees mijn reactie nog maar eens door.
Ik heb wel gesteld dat enige nuance op zijn plaats is.

De TS is kennelijk wanhopig en ik lees geen woordje van begrip naar hem, jammer , gemiste kans.
Ook nu, in deze reactie zie ik helaas een vrij harde opstelling.
Rest mij nog te zeggen dat de reden van de weinige reacties kan zijn dat deze posts over bewindvoering heel, heel vaak op dit forum voorbij komen en dan krijg je vaak toch dezelfde soort reacties en de buitenstaander heeft ook niet de oplossing en reageert niet, want hij/ zij heeft dan ook niets toe te voegen immers of men is wat moedeloos geworden over de zoveelste post over slechte bewindvoering.
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 jun 2015 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door puma73 »

pbz schreef:Ook hier is weer te zien hoe snel andere conclusie trekken over in dit geval mij. Er worden mij woorden in de mond gelegd die ik niet heb gebruikt en mijn niveau meent men ook te kennen.
Ik heb hier heel duidelijk mijn mening gezegd en dat in heel net Nederlands taalgebruik, zonder scheldwoorden en zonder mensen iemand van wat dan ook te beschuldigen of te kwetsen. Er is duidelijk geen behoefte aan een weerwoord van een beschuldigde bewindvoerder. Die moet dus zijn mond houden, maar andere mensen mogen zonder dat ze ook maar enige kaas hebben gegeten van het vak zeggen en roepen wat ze willen.

Over mijn niveau twijfel ik zelf geen enkel moment, laat dat duidelijk zijn. Ik sta ervoor wie ik ben en vertel mensen op een fatsoenlijke en gefundeerde manier hoe ik ergens over denk. Ik ga niet zitten schreeuwen op een forum. Ik ben gewoon boos over hetgeen gezegd wordt, las dit per toeval, en ja ook een bewindvoerder heeft een mond om te praten en mag zichzelf verdedigen. Wij zijn er niet alleen om constant tegen te trappen.

Daarbij heb ik het nog lang niet gehad. Ik blijf fijn mijn werk doen met alle inzet voor cliënten die dat al jaren erg waarderen en op prijs stellen.

Schuldhulp is niet hetzelfde als bewind voering en probeer eens een item over schuldhulp te vinden op internet. Deze mensen krijgen net als een bewindvoerder de nodige kritiek over zich heen en worden in een kwaad daglicht gezet.

Er bestaan sinds 2015 verschillende manieren om onder bewind gesteld te worden: op gronden van geestelijke stoornis of wegens problematische schulden of verkwisting. Vooral onder deze laatste groep zitten de grootste schreeuwers.

Het hoeft voor mij niet hoor! Bewind is vrijwillig en ik zet niemand onder druk. Werkaanbod genoeg, veel ervaring en daarbij lever ik goede kwaliteit. Daarom zit ik in de luxe positie om alleen die dossiers aan te nemen die ik wil. Maar misschien kunnen mensen die in de laatste groep vallen en zo hard schreeuwen eens wat iets vaker naar zichzelf in de spiegel kijken.


Ik wens jullie allemaal heel veel wijsheid en een zonnig weekeinde.
Ik zal uw hele bericht even quoten, u heeft de neiging om uw postings aan te passen na reactie.
pbz schreef:
Er bestaan sinds 2015 verschillende manieren om onder bewind gesteld te worden: op gronden van geestelijke stoornis of wegens problematische schulden of verkwisting. Vooral onder deze laatste groep zitten de grootste schreeuwers.
Ik neem aan dat u deze zeer ongenuanceerde uitlating, waarmee u een hele groep mensen als onredelijk neerzet, kunt waarmaken met bewijs.[/quote]
pbz schreef:
Over mijn niveau twijfel ik zelf geen enkel moment, laat dat duidelijk zijn.
Uw niveau komt duidelijk tot uiting met uw zeer onbeschofte ongenuanceerde uitlatingen.
pbz schreef:
Bewind is vrijwillig en ik zet niemand onder druk. Werkaanbod genoeg, veel ervaring en daarbij lever ik goede kwaliteit. Daarom zit ik in de luxe positie om alleen die dossiers aan te nemen die ik wil.
Dit alles zo lezend twijfel ik aan uw capaciteit om een goede bewindvoerder te zijn. U bent het typische voorbeeld van iemand die geen ruimte laat voor inbreng van een cliënt. Het vrijwillig onder bewind gaan is niet synoniem voor onderdanig de bevelen van de bewindvoerder opvolgen.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door VCampen »

pbz schreef:Wat de tirade en nuance betreft kan ik kort zijn. Het is een vaststelling en aan de weinige reacties te zien is het toch binnengekomen. Als hardwerkend bewindvoerder die altijd voor haar cliënten klaar staat wordt ik te onrechte in 1 adem genoemd met collega's die het niet goedgedaan hebben. In elk vakgebied zijn mensen die het niet goed doen. Er zijn bakkers die geen lekker brood bakken, kappers die verkeerd knippen, tandartsen die verkeerd kiezen trekken ,artsen die verkeerde ledematen amputeren, maar een bewindvoerder wordt altijd in het licht gezet als zakkenvuller. als ik deze verhalen lees en op ieder forum gaat dat zo dat zie ik een groot deel van mijn eigen cliënten terug. Dezelfde klachten, maar met 1 verschil: ik weet hoe het wel zit en ik weet dat ik mijn werk wel goed doe.
Dan kan je ook de vragen van de topicstarter beantwoorden want daar gaat het uiteindelijk om.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pbz maakt op mij wel een betrokken en professionele indruk. Lijkt me zeker geen slechte bewindvoerder. Het probleem is alleen dat iedereen zich bewindvoerder mag noemen en er geen sancties zijn voor bewindvoerders die er een potje van maken. Programma's als o.a. Eenvandaag en in het verleden Netwerk hebben daar reportages van gemaakt. Ook in mijn eigen omgeving heb ik de beunhazerij gezien van bewindvoerders. Kritiek op de beroepsgroep is volkomen terecht.

PYBokelman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2015 17:39

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door PYBokelman »

Beste Forumleden,

Sinds een half jaar zit mijn man bij de schuldsanering en vanaf het eerste moment hebben wij veel problemen met het bedrijf dat dit voor ons regelt. Het gaat om SVF zij komen gemaakte afspraken niet na betalen niet of niet op tijd de helft van de vaste lasten aan mij. Ook betalen ze bepaalde rekeningen niet zodat er weer incasso kosten bij komen waar wij dan uiteindelijk voor opdraaien.
Zij zeggen steeds dat er geen geld is dit klopt absoluut niet. Wij zijn er dan ook voor 100% van overtuigd dat zij zelf een verkeerde berekening gemaakt hebben en dit alleen niet toe willen geven.
Ook reageren zij niet op e-mails en telefonisch willen ze ons niet te woord staan, voor het maken van een afspraak voor een face to face gesprek staan ze al helemaal niet open. Van de week hebben wij een email ontvangen dat ze ons uit het traject willen zetten omdat wij volgens hun ons niet houden aan de gemaakte afspraken terwijl wij wel altijd antwoord geven op de e-mails die hun sturen met de gevraagde informatie. Nou heb ik op verschillende sites al slechte berichten gelezen over dit bedrijf dat mensen vaak met meer schulden of het zelfde aantal schulden blijven zitten.
Graag zou ik willen weten of er meerdere mensen zijn die problemen hebben met het SVF

JVAmsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2015 14:00

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door JVAmsterdam »

Wie heeft er problemen met Balans Casemanagement uit Lelystad mbt beschermingsbewind, curatele of mentorschap. Daarbij in het bijzonder nog casemanager Petra Schepers. Graag uw bijdrage, teneinde deze allemaal te verzamelen en dit met begeleidende brief aan de kantonrechter te sturen.

helga885
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:28

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door helga885 »

Een klein opmerking voor de "professionele bewindvoerder" het stellen dat de onderbewindgestelde er een zooitje van heeft gemaakt vind ik zeer ongepast. Nergens in deze hele casus lees ik de reden van de problematische schulden. Dat dit ook geheel buiten zijn schuld om kan zijn komt blijkbaar niet bij u op.

Voor EdLane:
De bewindvoerder is verplicht om jou maandelijkse overzichten te sturen van de mutaties op de beheerrekening.
Dit kan natuurlijk vergeten zijn (bewindvoerders zijn ook maar mensen), maar als jij dit verzoek neerlegt dan heeft hij / zij hier gehoor aan te geven.
Krijg je de overzichten niet, dien dan eerst een officiële klacht in bij de bewindvoerder en als dit niet naar behoren wordt opgelost bij de kantonrechter.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door puma73 »

helga885 schreef:Een klein opmerking voor de "professionele bewindvoerder" het stellen dat de onderbewindgestelde er een zooitje van heeft gemaakt vind ik zeer ongepast. Nergens in deze hele casus lees ik de reden van de problematische schulden. Dat dit ook geheel buiten zijn schuld om kan zijn komt blijkbaar niet bij u op.

Voor EdLane:
De bewindvoerder is verplicht om jou maandelijkse overzichten te sturen van de mutaties op de beheerrekening.
Dit kan natuurlijk vergeten zijn (bewindvoerders zijn ook maar mensen), maar als jij dit verzoek neerlegt dan heeft hij / zij hier gehoor aan te geven.
Krijg je de overzichten niet, dien dan eerst een officiële klacht in bij de bewindvoerder en als dit niet naar behoren wordt opgelost bij de kantonrechter.
De bewindvoerder dient ervoor te zorgen dat zijn cliënt maandelijks bankafschriften krijgt van beheer en leefgeld rekening. 1 keer per jaar dient de onderbewindgestelde een kopie van de verantwoording aan de rechtbnk te ontvangen.

thelady
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2007 22:09

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door thelady »

Dag allemaal
is er misschien iemand die mij kan vertellen of een bewindvoerder hoofdelijk aansprakelijk is voor wanbeheer?
wij hebben vrijwillige bewindvoering omdat we altijd ellende hadden met allerlei instanties, maar hadden geen cent schuld!
nu 2 jaar verder kom ik er per toeval achter dat de bewindvoerder 4!! maanden huurschuld heeft opgebouwd, en 3 maanden het ziekenfonds niet heeft betaald
je zou zeggen dat het niet betaalde geld dan in plusstand op de beheersrekening terug te vinden zou moeten zijn, maar het tegendeel is waar
tis gewoon weg.
daarom wil ik weten of de bewindvoerder hoofdelijk aansprakelijk is voor zijn wanprestatie om hem te kunnen aanpakken.
Alvast dank voor het antwoord.

rdegoedt
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jan 2012 13:19

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door rdegoedt »

ik word niet goed als ik dit lees, een bewindvoerder die zo in de aanval gaat wanneer er kritiek gegeven wordt over een collega bewindvoerder.
Ik zou zo zeggen, wie het schoentje past, trekt het aan.
Ik ben zelf bewindvoerder, mijn motto is "iedere client is uniek, elke situatie anders " Cliënten maken er niet zomaar een "zooitje "van. Sommige mensen raken in de problemen bvb bij echtscheiding, verlies van hun baan, en er zijn ook mensen die gewoon de tools niet hebben om het financieel zelf te redden. En dan is het als bewindvoerder, onze taak om deze mensen te helpen, begrip te hebben waar mogelijk , en zo goed mogelijk de zaken te regelen ( wat niet altijd gemakkelijk is ) Dat we als bewindvoerders soms moeilijke en voor de client onprettige maatregelen moeten nemen, is inderdaad een feit. Cliënten worden dan wel eens boos, maar het scheelt echt wanneer ze goed worden ingelicht en de reden waarom deze maatregel nodig is. Als bewindvoerder neem je de regie over de financien over, niet de regie over de client.

MoonjumperT
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2016 12:14

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door MoonjumperT »

Sinds 1994 heb ik een beschermingsbewindvoerder. Het is altijd goed gegaan en nooit grote problemen gehad.
Sinds een aantal jaren heeft een andere het over genomen en toen zijn de problemen begonnen.

Mijn bewindvoerder heeft er zo enorme puinhoop van gemaakt.
Betaald al maanden niks meer voor me.
Ik loop inmiddels maanden achter met de premie van de ziektekosten verzekering.
Daar kwam ik pas achter toen de aanmaningsbrieven hier thuis kwamen.
Ik krijg de ene aanmaning na de andere en de incassokosten rijzen de pan uit.

De rechtbank geschreven en verzocht om een andere bewindvoerder.
Maar mijn huidige bewindvoerder is aangesloten en gecertificeerd door een brancheorganisatie.
Als ik een andere uit zoek dan is die wederom goedgekeurd door die zelfde brancheorganisatie.
toen ik aan gaf bij de rechtbank dat ik er geen vertrouwen in had zeiden ze dat het met mij onwerkbaar was en ik dus geen bewindvoerder meer krijg.
Ik schrok me helemaal wezenloos.
20 jaar is het goed gegaan en ineens gebeurd dit.
Ik krijg weekgeld en ik heb weinig in te brengen. Ik vertrouwde er op dat alles gewoon betaald werd.
Binnenkort heb ik dus geen bewindvoerder meer.
Ik weet niet meer wat ik moet doen want ze laten me achter met een enorme schuld.
Ik kan het gewoon echt niet alleen. Dit betekend dus het einde van het zelfstandig wonen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door Julie4444 »

MoonjumperT schreef:Sinds 1994 heb ik een beschermingsbewindvoerder. Het is altijd goed gegaan en nooit grote problemen gehad.
Sinds een aantal jaren heeft een andere het over genomen en toen zijn de problemen begonnen.

Mijn bewindvoerder heeft er zo enorme puinhoop van gemaakt.
Betaald al maanden niks meer voor me.
Ik loop inmiddels maanden achter met de premie van de ziektekosten verzekering.
Daar kwam ik pas achter toen de aanmaningsbrieven hier thuis kwamen.
Ik krijg de ene aanmaning na de andere en de incassokosten rijzen de pan uit.

De rechtbank geschreven en verzocht om een andere bewindvoerder.
Maar mijn huidige bewindvoerder is aangesloten en gecertificeerd door een brancheorganisatie.
Als ik een andere uit zoek dan is die wederom goedgekeurd door die zelfde brancheorganisatie.
toen ik aan gaf bij de rechtbank dat ik er geen vertrouwen in had zeiden ze dat het met mij onwerkbaar was en ik dus geen bewindvoerder meer krijg.
Ik schrok me helemaal wezenloos.
20 jaar is het goed gegaan en ineens gebeurd dit.
Ik krijg weekgeld en ik heb weinig in te brengen. Ik vertrouwde er op dat alles gewoon betaald werd.
Binnenkort heb ik dus geen bewindvoerder meer.
Ik weet niet meer wat ik moet doen want ze laten me achter met een enorme schuld.
Ik kan het gewoon echt niet alleen. Dit betekend dus het einde van het zelfstandig wonen.
Schandalig. Dat soort bewindvoerders moeten ze meteen op straat gooien.
Meld je zo snel mogelijk aan bij schuldhulpverlening bij de gemeente, voor dingen echt uit de hand lopen.

thimoty.gadeyne
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2017 20:30
Contacteer:

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door thimoty.gadeyne »

:oops: reel deze persoon die hier zegt van wat verwachten jullie van een bewindvoerder als je zelf er een zootje van gemaakt heb zo beter zeugen ik heb al 17 jaar bewindvoerder bistro dak geen handicaps heb geen spysche problemen nieks gewoon om dat 23 jaar eftjes geen werk had en niet genoeg had om te leven en daar door schuld had van zieken huis kosten had en betaling dak niet kon betalen om dak niet kan betalen omdat stempel geld had en daar mee had een begeleider me een bewindvoerder aan gestekt en kzit er al 27 jaar onder en had zelf als ik juist er in zat binnen 6 maanden werk en geen schulden meer werk zelf al daar al zelf 16 jaar en tis al 16 miserie met die bewindvoerder rekening dat ik op stuurt dat niet betaalt word van jaarlykse betaling niet de maandelijkse betaling ze zegt dan dat ze niet gehad heb 10 jaar meegemaakt dat ik met 5 mensen waaronder 3 kinderen maar 40 euro kreeg per week om te leven met gevolg amper alle dagen eten kon kopen kinderen kon geen fruit mee kregen en drankjes en al naar school bistro dat ze voor de 3 kinderen 1000 euro kindergeld ontvangde en 650 euro werk geld en by komende werkloosheid ze had een inkomen van 2000 euro temaand waar van ze 600 euro haf voor 3 kinderen en twee volwassen das eftjes 120 euro per maand voor te leven per persoon waar van ze maar 500 euro moest betalen algemene kosten en gaf maar 300 euro per jaar voor kledy voor ik en my kinderen met gevolg byna geen kledy kon kopen voor ons genoeg naar vrederechter geweest ze zy dat ik de rekening niet opstuurde dak me geld verkwist wat zelf nieks van waar was want begeleiding kwam be my thuis stuurde me rekening door en zagen dak geen beetje geld verkwisten en dat ik heel goed met my geld perfect kon om gaan maar konden nieks doen zy Lindsey we weten dat niet waar is wat ze zegt maar je ken haar ze bestaan zo met gevolg klacht van school verwaarlozing kinderen in instelling verwaarlozing en dit allemaal door bewindvoering genoeg gestapt naar vrederechter antwoord van vrederechter bewindvoerder doe haar taak goed en dit kan of mag allemaal en dan zou een mens niet mogen boos zyn keert niet we ben niet te spreken over bewindvoering en ik funkschoneert heel normaal werk al heel me leven zit niet aan drugs nieks die bewindvoerders ken de mensen niet komen nooit en zy liegen tegen rechters van mensen dat totaal geen waar is genoeg heb ik er van dit

NIEUWEGEIN1971
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jun 2011 19:04

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door NIEUWEGEIN1971 »

klacht indienen bij de bewindvoerder komt u er niet uit klacht indienen bij de rechtbank

Wtf.nl.
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:55

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door Wtf.nl. »

@pbz.Als u Bewindvoerder bent weet u ook dat er meer rotte appels tussen zitten dan goede Bewindvoerders.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Tevens is ook belangrijk om te weten dat niet iedereen expres schulden maakt, en is het ook het geval dat heel veel mensen die zich aanmelden bij een Bewindvoerder er met een nog grotere puinhoop bij weg komen dan erin gaan.
En in veel gevallen heeft dat dus te maken met slechte Bewindvoering dwz , niet reageren op schuldeisers, niet op tijd rekeningen betalen,leefgeld niet uitkeren en ga zo maar door.
En dat is mede omdat iedereen tegenwoordig Bewindvoerder mag worden.
Ik vind u tirade tegenover mensen die u niet kent buiten alles proporties, en erg onproffesioneel mede omdat u zoals ik lees zelf Bewindvoerder bent.
Uit deze vooroordelen maak ik op dat u weinig begrip heeft voor iemand met schulden en u over wilt komen dat een Bewindvoerder eigenlijk niks fout doet en zo slecht betaald krijgt dat het eigenlijk maar zielig is.
Nou ik ga er vanuit dat de meeste mensen beter weten .
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: Irrelevant.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door Statler »

@ wtf.nl waarom reageren op een topic van meer dan een half jaar oud??
En ik denk dat er tussen schuldenaren meer rotte appels zitten dan tussen bewindvoerders.
Zelf verantwoordelijkheid nemen is een groot goed.

RolanddeSnaaijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2019 07:48

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door RolanddeSnaaijer »

pbz schreef:
29 apr 2015 19:58
Als ik dit zo allemaal lees zijn er heel veel mensen die precies weten hoe een bewindvoerder moet werken. Wisten deze mensen ook maar allemaal zo goed hoe ze moesten zorgen nooit een bewindvoerder nodig te hebben ! Een bewindvoerder neemt geen bevelen aan van een cliënt, integendeel: de bewindvoerder maakt heel duidelijk hoe een contact gaat verlopen en legt jaarlijks rekening en verantwoording af aan u en aan de Rechtbank. Als professioneel bewindvoerder lees ik hier heel veel herkenbaars.

Laten we duidelijk zijn: een bewindvoerder wordt aangesteld door een Rechtbank nadat een rechthebbende hier vrijwillig om heeft verzocht en heeft aangegeven door psychische omstandigheden of door verkwisting niet langer zelf zijn of haar financiën te kunnen behartigen. Dat zegt toch al heel wat. Aan de hoogte van het maandbedrag te zien gaat het hier om problematische schulden en die komen niet uit het niets.

Ik lees hier heel veel meningen van mensen die de casus helemaal niet kennen en allemaal een uitgesproken mening hebben. Laat 1 ding duidelijk zijn: de onderbewindgestelde heeft er een zooitje van gemaakt en van een bewindvoerder wordt dan verwacht dat hij cadeautjes gaat uitdelen en de zaak op orde stelt. Wiens geld zal hiervoor worden gebruikt? Wiens vaste lasten zijn het? Wie wil graag een dak boven zijn hoofd houden en wie heeft graag dat water uit de kraan komt en zet de TV graag aan !Wie heeft hier schulden en wie moet geholpen worden? Heel duidelijk waarom zoveel mensen in de problemen komen en ook zullen blijven. Deze uitgesproken meningen spreken boekdelen! Zelden zal iemand toegeven dat hij er zelf een zooi van gemaakt heeft. Een bewindvoerder probeert zaken op orde te stellen en moet daarvoor vaak stevig ingrijpen. Dat is zijn taak en wordt ook van hem verwacht door de Rechtbank. UW zaken( lees schulden) en met UW geld! De cliënt doet er vaak jaren over om er een puinhoop van te maken. Verwacht u dan echt dat een bewindvoerder met zijn toverstokje komt en deze problemen in een sierlijke zwaai voor u oplost ? Hij werkt uren aan een schuldendossier en mag 1 uur per maand in rekening brengen. 21 % BTW in mindering brengen en inkomsten belasting betalen, kosten van bedrijf eraf en je mag blij zijn als je dan €50,00 per maand overhoudt. Daar mag men dan alle sh.. van een cliënt de hele maand voor opknappen: Brieven schrijven en versturen, portikosten, mailen, bellen met schuldeisers en deurwaarders, gezeur aanhoren, betalingen doen, toeslagen aanvragen, kwijtscheldingen aanvragen, voedsel- en kledingbank aanschrijven, bijstand aanvragen enz. enz..Daarbij KAN een bewindvoerder betalingsafspraken maken met schuldeisers, maar er moet niks! Zijn taak is inventariseren en beheren! Die zak met geld waarvan u denkt dat een bewindvoerder hieraan over houdt lijkt verdacht veel op de zak chocolademuntjes met Sinterklaas! Een fopsuprise. Blinkt wel :) Een tip: weet u het echt zoveel beter dan zoek het fijn zelf uit, maar stop met schoppen en durf eens een keer kritisch naar uw eigen gedrag te kijken!
Als startende bewindvoerder kun je rekenen op een salaris van gemiddeld €2500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim €4200 bruto per maand.

Ofwel zal wel mee vallen met chocolademuntjes.

En lekker makkelijk voor een bewindvoerder. Hij beslist betreft het vermogen, maar afspraken maken en regelingen treffen met evt schuldeisers hoeft hij niet te doen. Leg u mij maar uit hoe er gehandeld moet worden, aangezien een onderbewind gestelde geen nieuwe financiele betaal afspraken/verplichtingen mag aan gaan. Ook kan een bewindvoerder zonder mede weten van onderbewindgestelde van alles regelen, aanpassen stop zetten. Daarnaast zijn er 2 tarieven voor bewindvoerders, een tarief voor problematische schuld en een zonder. Daarnaast mag een bewindvoerder kosten door berekenen bij bepaalde extra werkzaamheden.

Kosten bewindvoering zonder problematischeschuld is iets van 114 euro. dat is toch al gauw 3 uur lonen voor gemiddelde ZZP-er.

En dat ze maar 1 keer per jaar verantwoording moeten afleggen is veelste weinig. Minimaal elke maand aan onderbewindgestelde zodat die inzicht gaat krijgen in de inkomsten en uitgaven. En dat die op den duur zelfstandig zijn/haar financien kan beheren.

Wat ik ook verpand vind is dat bewindvoerders hun facturen opmaken voor een geheel jaar, met daarbij een betalings verplichting van 14 dagen. Kunnen ze wel mooi zeggen dat ze maandelijks incasseren, maar door deze factuur is onderbewindgestelde betalingsplichtig en kan bewindvoerder na verstrijken van betaaldatum en 2 herrineringen extra kosten in rekening nemen en ook nog aanspraak maken op rente vergoeding.

Inzicht over beheerrekening is er niet en moet je maar op woord van bewindvoerder af gaan. Of er word een overzicht uit excel/word gestuurd met betalingen en inkomsten.

Gesloten