Bewindvoering gaat niet goed

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wtf.nl.

Re: Bewindvoering gaat niet goed

Ongelezen bericht door Wtf.nl. » 09 sep 2017 14:16

@pbz.Als u Bewindvoerder bent weet u ook dat er meer rotte appels tussen zitten dan goede Bewindvoerders.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen schulden.
Tevens is ook belangrijk om te weten dat niet iedereen expres schulden maakt, en is het ook het geval dat heel veel mensen die zich aanmelden bij een Bewindvoerder er met een nog grotere puinhoop bij weg komen dan erin gaan.
En in veel gevallen heeft dat dus te maken met slechte Bewindvoering dwz , niet reageren op schuldeisers, niet op tijd rekeningen betalen,leefgeld niet uitkeren en ga zo maar door.
En dat is mede omdat iedereen tegenwoordig Bewindvoerder mag worden.
Ik vind u tirade tegenover mensen die u niet kent buiten alles proporties, en erg onproffesioneel mede omdat u zoals ik lees zelf Bewindvoerder bent.
Uit deze vooroordelen maak ik op dat u weinig begrip heeft voor iemand met schulden en u over wilt komen dat een Bewindvoerder eigenlijk niks fout doet en zo slecht betaald krijgt dat het eigenlijk maar zielig is.
Nou ik ga er vanuit dat de meeste mensen beter weten .
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht aangepast. Reden: Irrelevant.

Statler

Ongelezen bericht door Statler » 10 sep 2017 00:39

@ wtf.nl waarom reageren op een topic van meer dan een half jaar oud??
En ik denk dat er tussen schuldenaren meer rotte appels zitten dan tussen bewindvoerders.
Zelf verantwoordelijkheid nemen is een groot goed.

RolanddeSnaaijer

Ongelezen bericht door RolanddeSnaaijer » 19 feb 2019 08:25

pbz schreef:
29 apr 2015 19:58
Als ik dit zo allemaal lees zijn er heel veel mensen die precies weten hoe een bewindvoerder moet werken. Wisten deze mensen ook maar allemaal zo goed hoe ze moesten zorgen nooit een bewindvoerder nodig te hebben ! Een bewindvoerder neemt geen bevelen aan van een cliënt, integendeel: de bewindvoerder maakt heel duidelijk hoe een contact gaat verlopen en legt jaarlijks rekening en verantwoording af aan u en aan de Rechtbank. Als professioneel bewindvoerder lees ik hier heel veel herkenbaars.

Laten we duidelijk zijn: een bewindvoerder wordt aangesteld door een Rechtbank nadat een rechthebbende hier vrijwillig om heeft verzocht en heeft aangegeven door psychische omstandigheden of door verkwisting niet langer zelf zijn of haar financiën te kunnen behartigen. Dat zegt toch al heel wat. Aan de hoogte van het maandbedrag te zien gaat het hier om problematische schulden en die komen niet uit het niets.

Ik lees hier heel veel meningen van mensen die de casus helemaal niet kennen en allemaal een uitgesproken mening hebben. Laat 1 ding duidelijk zijn: de onderbewindgestelde heeft er een zooitje van gemaakt en van een bewindvoerder wordt dan verwacht dat hij cadeautjes gaat uitdelen en de zaak op orde stelt. Wiens geld zal hiervoor worden gebruikt? Wiens vaste lasten zijn het? Wie wil graag een dak boven zijn hoofd houden en wie heeft graag dat water uit de kraan komt en zet de TV graag aan !Wie heeft hier schulden en wie moet geholpen worden? Heel duidelijk waarom zoveel mensen in de problemen komen en ook zullen blijven. Deze uitgesproken meningen spreken boekdelen! Zelden zal iemand toegeven dat hij er zelf een zooi van gemaakt heeft. Een bewindvoerder probeert zaken op orde te stellen en moet daarvoor vaak stevig ingrijpen. Dat is zijn taak en wordt ook van hem verwacht door de Rechtbank. UW zaken( lees schulden) en met UW geld! De cliënt doet er vaak jaren over om er een puinhoop van te maken. Verwacht u dan echt dat een bewindvoerder met zijn toverstokje komt en deze problemen in een sierlijke zwaai voor u oplost ? Hij werkt uren aan een schuldendossier en mag 1 uur per maand in rekening brengen. 21 % BTW in mindering brengen en inkomsten belasting betalen, kosten van bedrijf eraf en je mag blij zijn als je dan €50,00 per maand overhoudt. Daar mag men dan alle sh.. van een cliënt de hele maand voor opknappen: Brieven schrijven en versturen, portikosten, mailen, bellen met schuldeisers en deurwaarders, gezeur aanhoren, betalingen doen, toeslagen aanvragen, kwijtscheldingen aanvragen, voedsel- en kledingbank aanschrijven, bijstand aanvragen enz. enz..Daarbij KAN een bewindvoerder betalingsafspraken maken met schuldeisers, maar er moet niks! Zijn taak is inventariseren en beheren! Die zak met geld waarvan u denkt dat een bewindvoerder hieraan over houdt lijkt verdacht veel op de zak chocolademuntjes met Sinterklaas! Een fopsuprise. Blinkt wel :) Een tip: weet u het echt zoveel beter dan zoek het fijn zelf uit, maar stop met schoppen en durf eens een keer kritisch naar uw eigen gedrag te kijken!
Als startende bewindvoerder kun je rekenen op een salaris van gemiddeld €2500 bruto per maand. Na een aantal jaar kan dit oplopen tot ruim €4200 bruto per maand.

Ofwel zal wel mee vallen met chocolademuntjes.

En lekker makkelijk voor een bewindvoerder. Hij beslist betreft het vermogen, maar afspraken maken en regelingen treffen met evt schuldeisers hoeft hij niet te doen. Leg u mij maar uit hoe er gehandeld moet worden, aangezien een onderbewind gestelde geen nieuwe financiele betaal afspraken/verplichtingen mag aan gaan. Ook kan een bewindvoerder zonder mede weten van onderbewindgestelde van alles regelen, aanpassen stop zetten. Daarnaast zijn er 2 tarieven voor bewindvoerders, een tarief voor problematische schuld en een zonder. Daarnaast mag een bewindvoerder kosten door berekenen bij bepaalde extra werkzaamheden.

Kosten bewindvoering zonder problematischeschuld is iets van 114 euro. dat is toch al gauw 3 uur lonen voor gemiddelde ZZP-er.

En dat ze maar 1 keer per jaar verantwoording moeten afleggen is veelste weinig. Minimaal elke maand aan onderbewindgestelde zodat die inzicht gaat krijgen in de inkomsten en uitgaven. En dat die op den duur zelfstandig zijn/haar financien kan beheren.

Wat ik ook verpand vind is dat bewindvoerders hun facturen opmaken voor een geheel jaar, met daarbij een betalings verplichting van 14 dagen. Kunnen ze wel mooi zeggen dat ze maandelijks incasseren, maar door deze factuur is onderbewindgestelde betalingsplichtig en kan bewindvoerder na verstrijken van betaaldatum en 2 herrineringen extra kosten in rekening nemen en ook nog aanspraak maken op rente vergoeding.

Inzicht over beheerrekening is er niet en moet je maar op woord van bewindvoerder af gaan. Of er word een overzicht uit excel/word gestuurd met betalingen en inkomsten.

misterbenz

Ongelezen bericht door misterbenz » 21 feb 2019 18:09

Ronald elk verhaal staat op zich. Mijn vriend zat bij Pro Persona Nijmegen opgenomen,vorig jaar zomer ging het een stuk beter en dachten we al langzaam om terug te gaan naar huis. Tot dat een maatschappelijk werker van pro persona samen met kenkbewindvoerdingen uit Boxmeer samenspande en bewind gingen aan vragen,tot die tijd bijna 10 jaar lang deed ik dit voor mijn vriend,hij heeft geen dubbeltje schuld ,alles word automatische betaald,en de rest deed hij zelf wat ik hem geleerd heb,wist nog zelfs zijn pincode niet. Ook al wilde mijn vriend met beide niks te maken hebben,klikte ook niet bij de maatschappelijk werker hebben ze het zo ver gedreven tot de rechtbank,mijn vriend is schizofreen en kreeg door de aanhoudelijke bezoeken van maatschapelijkwerk en bewindvoerder zo veel prikkelingen ,ging in een paar weken tijd zo achteruit,dat het kantine personeel het niet kon begrijpen dat hij ineens alles kort en klein sloeg en de separeer in moest. diverse vergaderingen gehad,duidelijk aangegeven andere maatschappelijk werker want dit gaat niet goed.Hij rookte toen al 40 sigaretten per dag,en financieel kon ik het niet bolwerken met zijn uitkering ,dus mijn vrouw draaide dagelijks sigaretten voor hem. Als hij een dag minder sigaretten had belde zijn begeleider op en bracht ik weer wat.Tot dat maatschappelijk werker samen met kenkbewindvoerdingen Bart van de Heuvel het tot een rechtzaak lieten komen,en mijn vriend en ik me niet in kon houden bij de rechter. ze hadden het voor elkaar. Na een gesprek ergens in november 2018 met Bart van de Heuvel ,was ik erg boos en legde hem de situatie uit, waarop hij zij dan trek ik me eigen terug via de rechtbank. Mijn vriend was opgelucht,tot dat ineens zijn rekening geblokkeerd was. nu februari 2019 heeft hij al enkelen weken niks te roken,en als een medewerker van pro persona wolheze (waar hij nu zit) ,belt naar Bart zegt hij dat hij geen geld overmaakt omdat hij het allemaal opmaakt in een keer. Plaats van dat ze 30 pakken shag halen en hem iedere dag een pak geven,(zoals wij vorig jaar in Nijmegen ook de sigaretten pro persona lieten beheren),maar daar kommen de domkoppen niet op. zowel Bart en Theo eikelbach zullen allebei wel geen kinderen hebben, want dit doe je niet iemand aan, die zo ziek is (gemaakt)
Mijn vriend doet geen vlieg kwaad,heeft al eens 6 maanden bij mij ingewoond ,maar het is zijn ziekte en de extra prikkelingen en niet hij. Zie het nu niet meer zitten dat hij nog thuis komt,en ik en mijn vrouw zijn de enigste die hij nog heeft,zijn moeder (stervende aan kanker) en zus negeren hem, en staan achter bewind omdat er later geld vrijkomt van het huis dat verkocht moet worden,maar ze ziet niet dat ze mijn beste vriend en hun zoon de vernieling in werken. wat een wereld leven we. Meer later te lezen op mijn website en op diverse media`s bv. klanten klachten bewindvoeringen of www.kenkbewindvoeringen.com word vervolgt

Plaats reactie