BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MarjoleinO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2021 13:23

BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door MarjoleinO »

Mijn dochter bestelde Bh’s bij Bhsupport. Na ontvangst besloot ze binnen 2 dagen een aantal Bh’s te retourneren. Ze heeft bevestiging van de verzending echter PostNL raakte pakketje in 1e instantie kwijt. Nog binnen de termijn van 14 dagen liet mijn dochter Bh support schriftelijk weten dat ze aantal Bh’s had teruggezonden met de vraag of pakket al bij hen was aangekomen. Steeds was Bhsupport vol begrip en nee, helaas nog geen pakketje. Ze uiten hun frustraties over PostNL waar ze zelf ook al vaker negatieve ervaringen mee gehad hadden. Tot zover de vriendelijkheid.
Mijn dochter kreeg na ca. 3 weken bericht van PostNL dat pakketje alsnog in goede staat was afgeleverd. Ze nam opnieuw contact op met Bhsupport die de ontvangst aanvankelijk ontkenden.
Echter toen mijn dochter de dag erna opnieuw mailde met bewijsstuk van aflevering erbij, kon Bhsupport de ontvangst niet meer ontkennen maar nu deelden ze mede dat pakket te laat was binnengekomen (niet binnen 14 dagen) en daarom wilden ze geen geld terug geven. Wel vroegen ze of mijn dochter ff € 7,50 wilde overmaken, dan zouden ze har de (niet passende en daarom geretourneerde) bh’s opsturen.
Mijn dochter liet een jurist hiernaar kijken en die concludeerde, net als wij, dat mijn dochter keurig had voldaan aan de leveringsvoorwaarden echter dat Bhsupport zichzelf niet hield aan haar eigen leveringsvoorwaarden.
[Naam verwijderd] Bhsupport reageren gewoon nergens meer op, ook niet op mails van jurist.
Bedrijf is voor dit soort praktijken al eerder bij Kassa op tv geweest, heeft al een boete van de ACM, staat al vaker op forums, heeft zeer slechte reviews op Trustpilot maar ze gaan gewoon door met hun praktijken.
En een consument kan alleen verhaal halen als ze eerst veel kosten maken voor een rechtszaak/deurwaarder. En dat weegt niet op tegen de €240 die mijn dochter te vorderen heeft. En met haar nog vele andere gedupeerden.
Hier moet toch iets aan te doen zijn?!
Help!!!!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door MarjoleinO

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

door alfatrion » 06 jul 2021 12:05

Hier is dan het voorbeeld. Ik ga er vanuit dat dochter de koper en moeder de gemachtigde. Je moet de gevraagde producties (bijlagen) bijvoegen en nummeren. Bovenaan moet je de juiste aanspraak vorm uitkiezen voor de gedaagde. De lege plekken zijn voor de deurwaarder.

De website rechtenforum.nl ligt er tegenwoordig helaas vaak uit.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door Moneyman »

MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
En een consument kan alleen verhaal halen als ze eerst veel kosten maken voor een rechtszaak/deurwaarder. En dat weegt niet op tegen de €240 die mijn dochter te vorderen heeft.
Niets doen kost je € 240,00. Actie ondernemen is slechts een investering.

Heeft de jurist al een ingebrekestelling met aankondiging van rechtsmaatregelen gestuurd?

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door Radar »

TS vraagt om hulp. Graag dan ook berichten posten waar TS daadwerkelijk mee geholpen is. ^YB

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door kuklos »

MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
[Naam verwijderd] Bhsupport reageren gewoon nergens meer op, ook niet op mails van jurist.
.....................
Hier moet toch iets aan te doen zijn?!
Wat zegt de jurist dat jouw dochter nu moet doen?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
Mijn dochter bestelde Bh’s bij Bhsupport. Na ontvangst besloot ze binnen 2 dagen een aantal Bh’s te retourneren.
Ze moet expliciet hebben herroepen. Heeft de winkel een modelformulier herroeping meegezonden of staat die in de algemene voorwaarden of op de site en is daar gebruik van gemaakt?
MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
Mijn dochter kreeg na ca. 3 weken bericht van PostNL dat pakketje alsnog in goede staat was afgeleverd. Ze nam opnieuw contact op met Bhsupport die de ontvangst aanvankelijk ontkenden.
Echter toen mijn dochter de dag erna opnieuw mailde met bewijsstuk van aflevering erbij, kon Bhsupport de ontvangst niet meer ontkennen maar nu deelden ze mede dat pakket te laat was binnengekomen (niet binnen 14 dagen) en daarom wilden ze geen geld terug geven.
De wet zegt dat u dochter zonder uitstel de goederen moet terugzenden. Op schending van deze regel zit niet het verval van rechten.
MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
Mijn dochter liet een jurist hiernaar kijken en die concludeerde, net als wij, dat mijn dochter keurig had voldaan aan de leveringsvoorwaarden echter dat Bhsupport zichzelf niet hield aan haar eigen leveringsvoorwaarden.
Uw dochter kan misschien een tegemoedkoming van het rijk krijgen voor het procederen afhankelijk van haar inkomen en vermogen. Als dat niet kan dan zou ik zonder jurist procederen. Maar eerst een aangetekende brief sturen en daarvoor € 48,40 aan incassokosten in tekening brengen. Dit zou je eventueel door de jurist kunnen laten doen (maakt meer indruk).
MarjoleinO schreef:
02 jul 2021 13:37
En een consument kan alleen verhaal halen als ze eerst veel kosten maken voor een rechtszaak/deurwaarder. En dat weegt niet op tegen de €240 die mijn dochter te vorderen heeft.
Als je zonder jurist procedeert dan wordt de verkoper bij winst in 100% van de kosten veroordeeld.

MarjoleinO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2021 13:23

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door MarjoleinO »

Er is tijdig herroepen binnen de 14 dagen middels een e-mail. Dit is volgens de leveringsvoorwaarden op de site ook toegestaan. Hoeft niet met model formulier.
Jurist heeft brief geschreven en gedreigd met rechtsmaatregelen maar mevrouw Bhsupport reageert gewoon niet.
En ook geen geld.
Dat betekent dat we nu naar een deurwaarder moeten ofzo.
Uiteraard willen we graag met zo min mogelijk kosten het geld terug en we zouden graag weten hoe we dit kunnen aanpakken. Die hulp zoeken we!
Dat we volledig in ons recht staan, dat weten we. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar firma reageert gewoonweg niet en flikt dit vrijwel wekelijks, zie de reviews o.a. op Trustpilot

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door kuklos »

MarjoleinO schreef:
04 jul 2021 16:02
Uiteraard willen we graag met zo min mogelijk kosten het geld terug en we zouden graag weten hoe we dit kunnen aanpakken. Die hulp zoeken we!
Er zijn door meerdere mensen in dit topic vragen gesteld en advies gegeven. Je wekt nu de indruk deze niet gelezen te hebben en opnieuw een wanhoopskreet te plaatsen. Beste advies, lees het topic door, beantwoord de vragen en doe iets met de adviezen.

MarjoleinO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2021 13:23

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door MarjoleinO »

We hebben zeker goed gelezen en willen de adviezen graag opvolgen maar vragen naar hoe dat te doen. “Adviezen” niet geheel duidelijk hoe dan aan te pakken, waar te beginnen. Vandaar 2e “oproep om hulp”.
Beetje jammer, zo’n kortaf reactie.

Ingebrekestelling met aankondiging rechtsmaatregelen is verzonden door jurist maar mevrouw reageert niet, ook niet na 2e brief/aanmaning door jurist.
Bestelling is schriftelijk herroepen binnen de 14 dagen, conform de leveringsvoorwaarden.
Goederen zijn binnen 2 dagen na levering retour gezonden.

Reden waarom mevrouw het geld niet wil terug geven is dat ze claimt dat goederen binnen 14 dagen bij haar binnen moesten zijn, maar dat staat nergens in haar leveringsvoorwaarden.
Er staat binnen 14 dagen retourneren en dat is zelfs binnen 2 dagen geschied. Echter door vertraging bij PostNL later bij haar binnen gekomen. Ze flikt dit keer op keer.

Bedankt voor de tips en adviezen.
We zullen ons morgen nader gaan laten informeren over procederen zonder jurist of een aangetekende brief met incassokosten e.d.
Hoe dat aan te pakken, waar te beginnen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan is het simpel: ga naar de deurwaarder of neem je verlies.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door kuklos »

MarjoleinO schreef:
04 jul 2021 22:22
Beetje jammer, zo’n kortaf reactie.
Je reageert nu nogal verongelijkt, maar jullie tweede oproep om hulp verschilde niet van de eerste. Pas in je derde post maak je duidelijk dat je het wel gelezen hebt, maar niet duidelijk is hoe je het advies in de praktijk moet brengen.
MarjoleinO schreef:
04 jul 2021 22:22
We hebben zeker goed gelezen en willen de adviezen graag opvolgen maar vragen naar hoe dat te doen. “Adviezen” niet geheel duidelijk hoe dan aan te pakken, waar te beginnen. Vandaar 2e “oproep om hulp”.
Dit had je idealiter in je 2e post moeten schrijven, dan was duidelijk geweest waar je precies hulp bij nodig hebt.

Bedrijf reageert niet, ook niet op de jurist. Wat stelt de jurist voor dat jullie nu doen?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

MarjoleinO schreef:
04 jul 2021 16:02
Er is tijdig herroepen binnen de 14 dagen middels een e-mail. Dit is volgens de leveringsvoorwaarden op de site ook toegestaan. Hoeft niet met model formulier.
Klopt. Ik vraag dit, omdat enkel terugzenden van de producten onvoldoende is. Ik begrijp dat er echt herroepen is.
MarjoleinO schreef:
04 jul 2021 16:02
Dat betekent dat we nu naar een deurwaarder moeten ofzo.
Ja. Als je het zelf wilt doen, dan kun je een dagvaarding schrijven of deze laten schrijven. Wat goed werkt is om met kopjes te werken: algemeen, feiten, gronden, bewijsaanbod en eis. De kantonrechter bij jou in de buurt is bevoegd omdat je een consument bent. Ik heb een template voor je.

Vervolgens laat je een deurwaarder de dagvaarding betekenen. Die krijg je terug en breng je dan naar de rechtbank. Bij de rechtbank krijg je een kopie met een stempel. Je krijgt in een week of twee ook een rekening, betaal die direct.

MarjoleinO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2021 13:23

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door MarjoleinO »

Beste Alfatrion,

Bedankt voor je opbouwende reactie.
Graag ontvangen we die template, zodat we aan de slag kunnen met die dagvaarding. De website rechtenforum.nl lijkt niet meer in de lucht te zijn. Alvast bedankt. Misschien toezenden in privé bericht?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier is dan het voorbeeld. Ik ga er vanuit dat dochter de koper en moeder de gemachtigde. Je moet de gevraagde producties (bijlagen) bijvoegen en nummeren. Bovenaan moet je de juiste aanspraak vorm uitkiezen voor de gedaagde. De lege plekken zijn voor de deurwaarder.

De website rechtenforum.nl ligt er tegenwoordig helaas vaak uit.
Bijlagen
Template - Dagvaarding 2021-06-06.docx
(14.63 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Template - Dagvaarding 2021-06-06.pdf
(91.32 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je lan weg laten wat de datum van verzuim is in de eis, dan moet de rechter dat in vullen. Daarover geef je natuurlijk wel in de feiten en overwegingen het nodige aan.

MarjoleinO
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jul 2021 13:23

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door MarjoleinO »

Dank je. We gaan ermee aan de slag!

SuzeLize
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2019 15:01

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door SuzeLize »

Ik heb geen advies voor je, hopelijk zijn er al positieve vorderingen.
Wel wil ik onderstaande graag benoemen.

Voorheen was dit de webwinkel kiesdejuistesportbh.nl, van Anita van Elmpt. Nu heet het dus bhsupport maar KvK-nummer is nog hetzelfde.
Als je kiesdejuistesportbh googelt stromen de negatieve verhalen binnen, inclusief dat ze een dikke vette boete heeft gehad ivm onduidelijke info over retourzendingen.

[url]https://www.acm.nl/nl/publicaties/publi ... ankoop/url]

Heb zelf namelijk in het verleden ook een slechte ervaring gehad met een retourzending, werd toen ook zeer onbeschoft behandeld.

Nooit meer iets kopen bij deze troela...

Mirandaslaman
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022 10:02

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door Mirandaslaman »

Wat een slechte zaak en wat een onklantvriendelijk bedrijf. Op 16 juni een bikini besteld, snel ontvangen, dus dat was goed. Bikini paste niet, dus meteen op 21 juni gemaild dat ik hem die dag erna zou terugsturen. Via post.nl in een briefpakket met track en trace verzonden. Op 30 juni nog geen reactie gekregen, dus nagegaan via track en trace waar pakketje was. De bikini was al op 23 juni bezorgd. Ik daarna via de mail contact opgenomen en bewijs van levering erbij gedaan. De volgende dag kreeg ik antwoord. Volgens hun administratie was het pakketje niet aangekomen en ik moest maar bij post.nl gaan navragen, zij konden niks voor mij doen, want ze hadden als bedrijf besloten niet meer de klanten tegemoet te komen voor de fouten van post.nl. Want post.nl zou zoveel fouten maken, dat ze nu maar besloten hadden dat ze liever hun eigen klanten het schip in lieten gaan dan zij zelf. Ik ben nu €57,95 euro plus €4,10 armer, maar heb nog steeds geen bikini. Schandalig vind ik dit, ik heb een klein inkomen, maar heb een bikini met een grote maat nodig, dus ik dacht ik koop bij BH support 1 bikini, waar ik dan weer een paar jaar van kan doen. Nu heb ik dus geen bikini en kan ik er ook geen 1 meer kopen, want ik ben mijn geld kwijt en mij tegemoet komen doen ze niet. Het enige wat ze zeggen is dat ze mijn mailtje niet aardig vinden, maar dat ik het voor de rest maar uit kan zoeken. KOOP hier NOOIT meer, ze houden je geld en je bikini als je die terug stuurt, schandalig!!!

JVLeeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2023 15:13

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door JVLeeuwen »

Helaas, ik ben er ook ingestonken bij deze webshop. Ik heb wel de gevraagde artikelen gekregen. Maar krijg mijn geld niet meer terug. Alle negatieve ervaringen die op dit forum staan zijn helaas waar. Negatieve en onbeschoft te woord staan. Niet bereid om enige toelichting te geven. Nooit daar kopen.

RLC
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2023 12:25

Re: BHSupport geeft geen geld terug ondanks herhaalde verzoeken

Ongelezen bericht door RLC »

Hoi allen, onbeschoft behandeld en ook ik kreeg na retour van de spullen het aankoopbedrag niet terug. Na 2 maanden mailen en aanmanen etc heb ik de importeur gebeld van het merk waar het in mijn geval om ging. Zij hebben gebeld en toen kreeg ik het het aankoopbedrag teruggestort. Op 5 cent na (en zonder de kostenvergoeding waar ik recht op heb). Na nog een ‘vriendelijke’ waarschuwing heb ik opnieuw de importeur gebeld en alle idiote klantonvriendelijke berichten van bh support en alle aanmaningen aan de importeur gestuurd. Hopelijk stoppen ze de samenwerking met deze mevrouw. Ze wil haar gelijk kennelijk nog even halen via die 5 cent, echt heel irritant.
Tip is dus om een relatie van haar in te schakelen waar ze wel naar luistert. Bijv de importeur wil echt niet dat hun merk een slechte naam krijgt en maakt als het goed ik ook afspraken over retouren/klantcontact etc. met tussenhandelaren zoals bh support.

Plaats reactie