LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marcooo4`
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:40

(Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Marcooo4` »

Hoi,

Ik heb pas mijn eigen bedrijfje opgericht en ben zojuist telefonisch benaderd door het bedrijf bedrijvenpagina (bedrijvenpagina.nl).

Hij had mij (op vieze wijze) uiteindelijk overgehaald om hun product aan te nemen wat 150 euro zou kosten voor 12 maanden. Achteraf gezien wil ik dit helemaal niet.

Dus op een gegeven moment gaan we door naar de opname en stelt hij een aantal vragen en ik geef antwoord. Tijdens deze opname valt het gesprek weg (geluk?) en hij heeft mij tot nu toe 3 keer geprobeerd te bellen maar ik wil eerst toch het een en ander uitzoeken. Hij heeft tijdens deze opname volgens mij nog niet alles tot de orde gebracht.

Kan ik hiermee nu als nog problemen ondervinden?

Hij zou mij maandag nog een mail sturen met (volgens mij) een factuur. Mocht die binnenkomen kan ik die simpelweg negeren?

En moet ik met de overeenkomst nog schriftelijk akkoord gaan en heb ik een bedenktermijn (koop op afstand)?


Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite!

Mvg,

Marco
Laatst gewijzigd door Radar op 08 jun 2018 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd door Moderator

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als consument zou u beschermd worden, als ondernemer niet. U hebt ja gezegd wat inhoud dat er een overeenkomst is. Het enige dat u kan redden is dat de verbinding is weggevallen, dus u weet niet wat er wel is opgenomen en wat niet.
Bedenktijd hoeft u niet te hebben hoor. Iemand die u ongevraagd iets aanbiedt en waarop u meteen moet beslissen is altijd onnodig en/of te duur. Telefonische verkopers bellen niet om u iets te bieden, maar puur voor hun eigen salaris.

Marcooo4`
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2018 16:40

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Marcooo4` »

Zoiets had ik ook gelezen dat je als ondernemer niet beschermd zou worden. Dat is mooi balen.

Ik heb gister iemand gesproken die bij een callcenter heeft gewerkt (van energiecontracten volgens mij) en zij zegt dat de opname beeindigd moet worden met iets van "Hiermee eindig ik deze opname" wat dus niet gebeurd is.

Ook zegt ze dat mijn IBAN nummer tot de orde gekomen moet zijn wat ook niet het geval was. Volgens haar zit ik dus wel veilig.


Dit is meteen een wijze les geweest en in het vervolg zeg ik NEE tegen verkopers.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zulke gesprekken niet aangaan en direct afkappen, is inderdaad zeer verstandig.

Ik zou niet weten waarom uw IBAN ter sprake gekomen zou moeten zijn voirdat u een overeenkomst hebt.

Ik ben bang dat u hier aan vastzit.

stofzuigertje

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heb je een bank rekening nummer op jou website staan?

En gewoon volgende keer Misschien zeggen, geen Ja en dan worden ze gek.
Nee zeggen en ophangen en collega van hem probeerde het later nog eens!
Maar Misschien en dat volhouden en op vragen een tegen vraag stellen...dus gaat de opname altijd fout in mijn geval...

wat is Uw geboorte datum, antwoord ik dat mijn moeder thuis is bevallen....
Dus steeds foute antwoorden geven en vooral misschien en nooit ja zeggen, na tijd rekken kom ik op de zwarte lijst en dat is beste oplossing!
Ik maakte ze gek en vele mede ondernemers plaatselijk vonden het geweldig een verkoper die zelf boos gaat ophangen!

HansieZant

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door HansieZant »

Marcooo4` schreef:Hoi,
Ik heb pas mijn eigen bedrijfje opgericht
Bereid je er dan ook maar vast op voor dat je nog meer van dit soort telefoontjes kunt verwachten. En vergeet ook niet de spookfacturen! Dat je een brief krijgt die er uit ziet als een factuur waarop staat dat je bedrag X moet betalen, met aangehechte acceptgirokaart, maar als je even verder kijkt zie je dat het een 'aanbieding' is. Niet van onder de indruk zijn; gewoon bij het oud papier mikken ;)

Succes met je bedrijfje!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door yan »

Als ik iets nodig heb zoek ik het zelf wel.
Mensen die telefonisch iets proberen aan te smeren krijgen hier een "geen intresse, dag.." te horen en dan wordt de telefoon opgehangen.
Zo kan je ook negens per-ongeluk in trappen.

Facturen die ik niet herken gaan ook direct in de prullenbak.

mack.show
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2019 11:44

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door mack.show »

Ik werk alleen met een mobiel nummer, wat voor verkoper het ook is, (energie, bedrijvenpagina, domeinnaam of wat dan ook), ik antwoord alleen met doei en verbreek gelijk de verbinding, blokkeer gelijk het nummer, bellen ze vervolgens privé dan geef ik helemaal geen antwoord meer, lijkt onbeschoft maar dat ben je niet. Je moet jezelf beschermen toch?

Sas 3
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2019 16:15

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Sas 3 »

vervallen
Laatst gewijzigd door Sas 3 op 20 jan 2019 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vliss2 schreef:
16 jan 2019 16:03
Zie mijn topic omtrent Puzzelgroep lopen een aantal dingen parallel in
Of wetgeving voor een bedrijf anders dan een particuliere consument weet ik niet
Zeker een consument heeft een veel betere bedcherming

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Costnix »

Nog een tip voor u: https://www.higherlevel.nl
Dit is een forum voor ondernemers.
Succes met uw bedrijf.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door renewouters »

Marcooo4` schreef:
09 jun 2018 13:20

Dit is meteen een wijze les geweest en in het vervolg zeg ik NEE tegen verkopers.

Nu maar hopen dat jouw klanten dat niet tegen jou gaan zeggen....

CrniB
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2019 13:20

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door CrniB »

De wet koop op afstand geldt helaas niet voor ondernemers, zie ook het artikel van Juristo hierover.

Wat ik wel las is: 'Als je als ondernemer dus vooraf de algemene voorwaarden hebt ontvangen/ gezien, dan ben je daar aan gebonden. Let wel: deze algemene voorwaarden zijn dus uitsluitend van toepassing als je deze vooraf hebt kunnen inzien!' Misschien dat dit nog enige uitkomst kan bieden?

Jan de Lat
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2019 12:02

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Jan de Lat »

Puzzelgroep.
Kreeg deze week een aanmaning van Puzzelgroep.com om €119 te betalen omdat ik niet tijdig had gereageerd op hun mail die ik naar mijn mening nooit ontvangen heb waarin ik binnen 14 dagen moest reageren. Heb contact gehad met hen maar ze weten niet van wijken. Wel hebben ze mij de betreffende mail alsnog gestuurd maar daar kan ik volgens hen geen rechten meer aan ontlenen. Ik heb hier een naar gevoel bij. Heb rechtskundig advies gevraagd maar tot op dat moment nog geen reactie gekregen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door yan »

Gewoon zeggen dat ze moeten o p r o t t e n en je geen berichten meer wenst.

BL2
Berichten: 4790
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door BL2 »

Ja, dat lijkt me juridisch gezien ook de beste oplossing. Of het verstandig is, is even de vraag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door berndv »

Jan de Lat schreef:
12 feb 2019 12:17
Puzzelgroep.
Kreeg deze week een aanmaning van Puzzelgroep.com om €119 te betalen omdat ik niet tijdig had gereageerd op hun mail die ik naar mijn mening nooit ontvangen heb waarin ik binnen 14 dagen moest reageren.
Wat is er aan die mail vooraf gegaan? Hoe kwamen ze aan uw mailadres? En hoe kreeg u die aanmaning? Als die per post kwam, hoe kwamen ze dan én aan uw mailadres én aan uw postadres?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door rvjapio »

Waarom is het 'mooi balen' dat je als ondernemer niet beschermd wordt?
Laat dat nou een van de elementen van ondernemerschap zijn: Dat je zelf slim genoeg bent...

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door witte angora »

Jan de Lat schreef:
12 feb 2019 12:17
Kreeg deze week een aanmaning van Puzzelgroep.com om €119 te betalen omdat ik niet tijdig had gereageerd op hun mail die ik naar mijn mening nooit ontvangen heb
Je hebt een mail ontvangen of je hebt een mail niet ontvangen. Daar kun je geen mening over hebben. :wink:

Er zijn wel een aantal andere opties:

- je hebt hem niet gelezen
- je hebt hem wel gelezen, maar je dacht: ik reageer later wel maar het kwam er niet van
- je hebt hem wel gelezen, maar je dacht: ach, het boeit niet, die reageren toch niet.

Uit het feit dat ze de mail nog eens willen toesturen kun je opmaken dat hij kennelijk wel verstuurd is. En nee, je kunt de kopie-mail niet gebruiken om alsnog op te zeggen en daarmee onder de nota uit te komen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: (Bijna) telefonisch ja gezegd op een overeenkomst.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de spambox na 4 weken geleegd is mis je bewijs of het ooit naar jou gestuurd is....

Ongevraagd sturen mag maar dan is binnen 2 weken reageren niet toegestaan.
Als je zeker wilt weten of mail gelezen is moet je Leesbevestiging vragen.

Vaak word reclame in mailbox weg gepleurd en niemand kan mij verplichten alles goed door te lezen...
Ik ga geen Puzzel reclame oplossen, daar is de puzzel zelf voor!

Gesloten