BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
snuffel1
Berichten: 3430
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door snuffel1 » 21 okt 2019 16:07

Van aannames is geen sprake omdat Ts zelf heeft aangegeven dat de facturen naar het bezoekadres van de VOF zijn verzonden in plaats van het factuuradres. Beide adressen zijn aan Ts te koppelen maar als Ts de post die op het bezoekadres wordt bezorgd niet leest is dat niet aan de Volkswagen bank te wijten. Wat me wel bevreemd is dat er wel een bezoekadres bij de KVK bekend is maar Ts daar nooit komt om klanten te ontvangen en nieuwe deals te sluiten.

Moneyman
Berichten: 13847
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman » 21 okt 2019 16:26

Radar schreef:
21 okt 2019 15:57
In onderstaand bericht heeft Moneyman een aaneengesloten stuk tekst uit een bericht geciteerd, maar daar wel een stuk tussenuit geknipt zonder deze ingreep te vermelden. De vraag of dit weggelaten stuk tekst nu wel of niet relevant is doet hier niet ter zake; het gaat ons puur om het principe dat door dit soort weglatingen discussies onzuiver kunnen worden. (Zuiverder was wat ons betreft geweest:
- het vervangen van de weggelaten tekst door bijvoorbeeld '[...]'
- het ophakken van het citaat in twee losse quotes
- het citeren van het gehele stuk tekst (dus incl. het deel dat nu is weggelaten)
Heldere suggestie. Alle drie de geboden alternatieven gebruik ik in de praktijk ook regelmatig. Daar waar het weggelaten stuk tekst duidelijk irrelevant voor de discussie is, deed ik het niet, maar zal ik dat vanaf nu alsnog gaan doen. Scheelt hopelijk weer discussie.

tttlocke
Berichten: 2118
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke » 21 okt 2019 17:20

Radar schreef:
21 okt 2019 15:57
..........
In onderstaand bericht heeft Moneyman een aaneengesloten stuk tekst uit een bericht geciteerd, maar daar wel een stuk tussenuit geknipt zonder deze ingreep te vermelden. De vraag of dit weggelaten stuk tekst nu wel of niet relevant is doet hier niet ter zake; het gaat ons puur om het principe dat door dit soort weglatingen discussies onzuiver kunnen worden. (Zuiverder was wat ons betreft geweest:
- het vervangen van de weggelaten tekst door bijvoorbeeld '[...]'
- het ophakken van het citaat in twee losse quotes
- het citeren van het gehele stuk tekst (dus incl. het deel dat nu is weggelaten)

Wij vinden het dan ook vervelend dat dit topic hierdoor nu inderdaad een aantal berichten lang ontspoort, en wij vinden het ook terecht dat de plaatser van het geciteerde bericht (NeoDutchio) hier een punt van maakt - om de voornoemde reden dus, en, voor alle duidelijkheid, even los van de inhoud van deze discussie.

Het makkelijkst zou zijn om het betreffende bericht van Moneyman te verwijderen, en ook alle daaropvolgende berichten, maar in plaats daarvan hebben we hebben besloten om deze berichten te laten staan en een uitleg toe te voegen - bij dezen dus.
.....
Het lijkt mij een prima beslissing om de berichten te laten staan. Prima ook om dit principiële punt met betrekking tot citeren te voorzien van een aantal praktische oplossingen teneinde problemen te voorkomen (voor de meesten niets nieuws onder de zon overigens).
Het zou, denk ik, alleen terecht zijn geweest de berichten van Moneyman te verwijderen, indien het weggelaten stuk tekst relevant was in relatie tot het door Moneyman gemaakte punt en indien juist door de weglating een onjuist beeld wordt geschetst ('verdraaiing'). Daar was geen sprake van. Dus goed dat de berichten zichtbaar blijven.
Temeer daar de plaatser (in tegenstelling tot wat de moderatie lijkt te suggereren, maar helemaal duidelijk is dat niet voor mij) geenszins het principiële punt maakte dat de moderatie heeft gebracht tot het geven van bovenstaande uitleg.
Maar goed ,een aanvaardbare aanpak dus.
Dat er echter behoorlijke risico's kleven aan een aanpak die alleen berichten modereert en langs huisregels legt als ze gemeld worden, terwijl niet gemelde berichten 'default', ongemoeid worden gelaten, staat echter ook buiten kijf. Van de gevolgen daarvan voor een topic zou de moderatie zich wellicht wat meer bewust kunnen zijn.
Dit alles natuurlijk: terzijde.

Ruben123
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Ruben123 » 22 okt 2019 10:08

Ik heb een e-mail gestuurd op 11 oct 2019 naar Volkswagen bank met de vragen (binnen 5 werkdagen) om aan te geven waarom dat ze mij bij BKR gemeld had, Tot nu ik heb nog geen antwoorden ontvangen van Volkswagen bank. Zo kun je al zien wat Volkswagen Bank werk kwaliteit is. Ik denk dat Volkswagen bank heb geen antwoord, ze weten dat ze volgens BKR proces fout zitten.

Ik heb ook cc hoofdkantoor van Volkswagen gezet. Maar ik werd gebeld door Volkswagen hoofdkantoor en werd gezegd dat ik moet zelf oplossen met Volkswagen Bank. Hun antwoord ook onverantwoorde antwoord.

JozJan
Berichten: 243
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door JozJan » 22 okt 2019 10:58

@Ruben: ik denk niet dat het zo simpel is dat het uitblijven van ene reactie bewijst vat VB weet dat ze fout zitten. Of dat het meteen iets zegt over de kwaliteit van hun dienstverlening. Maar goed, geef liever eens antwoord op de vraag van moederslink:
moederslink schreef:
18 okt 2019 22:31
Ik zal het nog 1x duidelijk vragen:
waar is die factuur dan wél naartoe gestuurd en hoe wéét u dit ?
Dan kan het topic misschien op een zinvolle manier verder.

Ruben123
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 okt 2019 21:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Ruben123 » 22 okt 2019 13:08

Jozjan, Ik heb zo vaak verteld boven.
Volkswagen bank heb brief naar bezoek adres verstuurd, die brieven zijn niet aangekomen na mij. Ik heb mail adres en telefoon nr.

moederslink
Berichten: 6118
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2019 13:41

Er staat een adres op het contract, welk adres ?
- huisadres?
- postadres?
- bezoekadres?

Naar welk adres moesten de nota.s gestuurd worden?
Wat heeft u daarover zelf afgesproken met VW ?
Hoe wéét u dat hun brief op het bezoekadres is aangekomen?

En waarom heeft u VW die 1e twee maanden niet betaald of hun daarover gebeld en gevraagd waar de nota.s bleven ?
U wist toch dat die 2 maanden nog niet betaald waren?

tttlocke
Berichten: 2118
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke » 22 okt 2019 14:10

Herhaling van zetten.

snuffel1
Berichten: 3430
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door snuffel1 » 22 okt 2019 14:14

Ruben123 schreef:
22 okt 2019 13:08
Jozjan, Ik heb zo vaak verteld boven.
Volkswagen bank heb brief naar bezoek adres verstuurd, die brieven zijn niet aangekomen na mij. Ik heb mail adres en telefoon nr.
U geeft eigenlijk zelf toe dat de brieven naar het bezoek adres zijn verstuurd en dus wel degelijk zijn verstuurd naar een adres die aan u of de vof gekoppeld is. Er was dus een mogelijkheid om die brieven te kunnen lezen en wellicht heeft u die wel gelezen maar heeft u er niets mee gedaan omdat de brieven aan de vof gerelateerd waren en niet aan u persoonlijk. Hoe dan ook de bank heeft geprobeerd u op de hoogte van de achterstand te brengen en is en blijft het aan u om kennis te nemen van wat er in die brieven vermeldt staat.

Moneyman
Berichten: 13847
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 okt 2019 14:22

Onjuist, snuffel. Er is een ander adres overeengekomen.

En juist daarom is het niet van belang naar welk adres het wel is gestuurd: VW is haar verplichting niet nagekomen - en dat komt daarom voor haar rekening.

tttlocke
Berichten: 2118
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door tttlocke » 22 okt 2019 14:41

snuffel1 schreef:
22 okt 2019 14:14
Ruben123 schreef:
22 okt 2019 13:08
Jozjan, Ik heb zo vaak verteld boven.
Volkswagen bank heb brief naar bezoek adres verstuurd, die brieven zijn niet aangekomen na mij. Ik heb mail adres en telefoon nr.
U geeft eigenlijk zelf toe dat de brieven naar het bezoek adres zijn verstuurd en dus wel degelijk zijn verstuurd naar een adres die aan u of de vof gekoppeld is.
Nou nee. Waaruit blijkt trouwens dat de brieven daadwerkelijk verstuurd zijn?
Er was dus een mogelijkheid om die brieven te kunnen lezen
Waaruit blijkt dat? . U suggereerde dit eerder ook al en volgens u was dat geen aanname. :?
en wellicht heeft u die wel gelezen maar heeft u er niets mee gedaan omdat de brieven aan de vof gerelateerd waren en niet aan u persoonlijk.
Puur speculatief.
Hoe dan ook de bank heeft geprobeerd u op de hoogte van de achterstand te brengen...
Dat blijkt nergens uit.
...en is en blijft het aan u om kennis te nemen van wat er in die brieven vermeldt staat.
- van brieven die niet verzonden worden, is het lastig kennisnemen;
- van brieven die wel verzonden worden, maar niet aankomen, is het lastig kennisnemen;
- van brieven die verzonden worden én ook aankomen op het adres waarnaar ze verzonden zijn, is het lastig kennisnemen als jij geen toegang hebt tot dat adres;
- van brieven die wel verzonden worden, aankomen op het bedoelde adres waar jij weliswaar toegang toe hebt, maar zelden komt, is het lastig (tijdig) kennisnemen.

Samengevat: u stapelt aanname op aanname (al denkt u van niet) en zelfs als al uw aannames correct blijken te zijn, staat daarmee geenszins vast. en dat is hier eerder gezegd, dat de BKR-registratie rechtmatig is.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 22 okt 2019 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 6118
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2019 15:06

Moneyman schreef:
22 okt 2019 14:22
VW is haar verplichting niet nagekomen - en dat komt daarom voor haar rekening.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn , maar het hangt er n.m.m maar helemaal van af wat er is afgesproken tussen VW en Ruben , waar de nota.s naartoe gestuurd dienden te worden.
Als Ruben heeft afgesproken naar het bezoekadres heeft VW juist gehandeld.
Als Ruben heeft afgesproken naar huis-of postadres heeft VW onjuist gehandeld.

Daarom heb ik deze vraag nu een paar keer gesteld ...wat is afgesproken ?!

Desalniettemin had Ruben aan de bel kunnen trekken toen de 1e nota.s niet gezien of niet gekomen zijn en het zelfs dán nog moeten en kunnen corrigeren.
Hij is die 1e twee maanden in gebreke gebleven, hoe je het ook wendt of keert.
Maar hou me ten goede : dat is , in deze zaak , juridisch wellicht niet relevant :wink:

Moneyman
Berichten: 13847
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 okt 2019 15:37

moederslink schreef:
22 okt 2019 15:06
Moneyman schreef:
22 okt 2019 14:22
VW is haar verplichting niet nagekomen - en dat komt daarom voor haar rekening.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn , maar het hangt er n.m.m maar helemaal van af wat er is afgesproken tussen VW en Ruben , waar de nota.s naartoe gestuurd dienden te worden.
Als Ruben heeft afgesproken naar het bezoekadres heeft VW juist gehandeld.
Als Ruben heeft afgesproken naar huis-of postadres heeft VW onjuist gehandeld.

Daarom heb ik deze vraag nu een paar keer gesteld ...wat is afgesproken ?!
Maar dat staat toch gewoon meermaals en expliciet in het topic? Ruben heeft al meermaals aangegeven dat hij het juiste adres in het contract heeft gezet, maar dat VW zonder communicatie daarover een ander adres heeft gebruikt. Daarom zeg ik steeds al dat dit voor rekening van VW komt.
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Ik heb in de contract goede adres gezet, contract is goed gemaakt door verkoper, maar Volkswagen bank medewerkers heb bezoek adres gepakt van kvk en daar brieven gestuurd
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 11:48
Juiste adres stond goed in de contract ook.
Ruben123 schreef:
18 okt 2019 20:19
Ik heb juiste adres door gegeven en staat in de contract. Die factuur is niet naar die juiste adres verstuurd.
moederslink schreef:
22 okt 2019 15:06
Desalniettemin had Ruben aan de bel kunnen trekken toen de 1e nota.s niet gezien of niet gekomen zijn en het zelfs dán nog moeten en kunnen corrigeren. Hij is die 1e twee maanden in gebreke gebleven, hoe je het ook wendt of keert. Maar hou me ten goede : dat is , in deze zaak , juridisch wellicht niet relevant :wink:
Dat klopt: Ruben is ook in gebreke. Maar dat maakt niet dat VW dan niet meer de juiste procedure hoeft te volgen, die nu juist bedóeld is voor gevallen waarin men in gebreke blijft. En dat heeft VW niet gedaan.

elckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019 15:53

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door elckie » 22 okt 2019 15:59

volkswagen bank daar heb ik ook het probleem mee
die willen echt niet mee werken
heb ongeveer het zelfde mee gemaakt en zit nu ook dus aan die codering vast
en ik kreeg ook geen mail of post
dus verhaal klinkt bekent

moederslink
Berichten: 6118
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2019 16:02

Ik begrijp helemaal wat je schrijft MM , duidelijk.
Blijft voor mij nog één ding overeind :
waarom VW dan een ánder adres ( het bezoekadres) heeft gehanteerd en bv ook niet heeft gebeld of nota.s per mail gestuurd heeft omdat betalingen uitbleven?
Ruben ziet wel die laatste mail en niet de eventuele eerdere mails?
Maar goed VW heeft misschien géén eerdere mails gestuurd ?

En waar moesten die nota.s dan vlg Ruben wél naartoe?
Huisadres of postadres ? Dat weten we dus nog niet.
Bezoekadres was dus niet afgesproken .
Huisadres ? .... Dat moet ie gezien hebben lijkt mij.

VW beschikt ook over zijn mailadres en een telefoonnummer.
Waarom dan geen herinneringsmails gestuurd? Of hebben ze dat wél gedaan? Ik weet het niet.

Ik vraag me serieus af of dit stand houdt bij een rechter.
Ruben checkt niets .....krijgt , out of the blue volgens hem , deze aankondiging.
Een rechter zal kunnen vragen , stel ik me zo voor , waarom hij zn mailbox niet heeft gecontroleerd of zelf aan de bel heeft getrokken toen de nota.s niet kwamen.
Maar als Ruben zeker van zijn zaak is gaat ie dit winnen.
Ik ben benieuwd.

En iets wat logisch en aannemelijk is hoeft juridisch inderdaad nog niet te kloppen .
( dat heb ik wel geleerd ondertussen hier op het forum 8) )
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 okt 2019 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 13847
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 okt 2019 16:09

moederslink schreef:
22 okt 2019 16:02
Ik begrijp helemaal wat je schrijft MM , duidelijk.
Blijft voor mij nog één ding overeind :
waarom VW dan een ánder adres ( het bezoekadres) heeft gehanteerd en bv ook niet heeft gebeld of nota.s per mail gestuurd heeft omdat betalingen uitbleven? Ruben ziet wel die laatste mail en niet de eventuele andere mails?
Dat wil er bij mij niet goed in.
Dat is eigenlijk precies wat TS VW verwijt :wink: Ik kan wel aangeven hoe het in de praktijk vaak gaat: dit soort zaken volgt eerst gewoon ee standaard traject, waarbij niemand er écht over nadenkt. Pas als een niet-betaalde vordering overgedragen wordt naar een specialistische afdeling gaan er mensen naar kijken die verder kijken dan hun neus lang is. Die gaan wél op zoek naar alternatieve contactmanieren. En met succes, want TS heeft toen direct betaald.
moederslink schreef:
22 okt 2019 16:02
En nog 1 ding : hoe weet Ruben dat die brief daar op dat bezoekadres is gekomen?
Hij schrijft dat hij kopiën heeft opgevraagd. Dan zie je natuurlijk direct waar ze naar toe zijn gestuurd.
moederslink schreef:
22 okt 2019 16:02
Ik vraag me serieus af of dit stand houdt bij een rechter.
Ruben checkt niets .....krijgt , out of the blue volgens hem , deze aankondiging.
Een rechter zal kunnen vragen , stel ik me zo voor , waarom hij zn mailbox niet heeft gecontroleerd of zelf aan de bel heeft getrokken toen de nota.s niet kwamen.

Maar iets wat logisch en aannemelijk is hoeft dat juridisch nog niet te kloppen .
( dat heb ik wel geleerd ondertussen hier op het forum 8) )
De vordering van TS is: opheffing van de BKR-codering wegens het niet volgen van de juiste procedures. De rechter weegt dan af dat VW zich op dat vlak niet aan de contractuele afspraken heeft gehouden. TS had geen contractuele verplichting op dit punt.

TS is wél tekort geschoten in zijn betaalverplichting, maar dáár gaat die te voeren procedure niet over. De rechter zal dat dus ook niet meewegen.

moederslink
Berichten: 6118
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2019 16:18

Hij heeft idd kopieën opgevraagd , maar niet gekregen.

Moneyman
Berichten: 13847
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door Moneyman » 22 okt 2019 16:21

Ik dacht net in één van zijn vele berichten gelezen te hebben dat hij ze wél heeft gekregen, maar wellicht heb ik dat verkeerd onthouden. Ga ik nu ff op m'n telefoon niet checken :wink:

Maar los daarvan: er zijn naderhand meerdere contacten tussen TS en VW geweest. Daarin kan ook zónder kopieën, bijvoorbeeld gewoon mondeling, duidelijk geworden zijn waar de facturen naar toe zijn gestuurd.

NeoDutchio
Berichten: 6059
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 22 okt 2019 16:25

De vraag bij mij blijft is wat er afgesproken en overeengekomen is. TS geeft aan adres a op de aanvraag gezet te hebben. Maar wat is daarna gebeurd? Heeft VW aangegeven dat alleen het ingeschreven adres mogelijk is of niet? Is het wellicht anders overgekomen vanwege een taal barrière? Of is het de starheid dat TS enkel en alleen op adres a iets wil ontvangen en alles dat op adres b bezorgd is als niet ontvangen beschouwd?

Wat het is weten we nog steeds niet. Dus waar de fout ligt ook niet.

moederslink
Berichten: 6118
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 22 okt 2019 16:41

Dat is misschien te stellig Neo.
Ruben zegt dat VW een fout adres heeft gebruikt , nl het bezoekadres, gehaald van de gegevens van KvK.
Dat was dus blijkbaar niet zo afgesproken .
Mij is niet duidelijk welk adres dan wél, maar dus zeker niet het bezoekadres.
VW heeft kennelijk ook geen herinneringsmails gestuurd, noch gebeld.
Als het allemaal klopt wat Ruben vertelt dan is VW fout.

Plaats reactie