BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
moederslink

Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank

Ongelezen bericht door moederslink » 13 okt 2019 12:26

Ruben123 schreef: :arrow: ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Ik ga klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Doe dat.....als u ervan overtuigd bent dat VW fouten heeft gemaakt.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 » 13 okt 2019 12:44

Inderdaad als u van mening bent het recht aan uw zijde te hebben schakel dan de instanties in en na gedegen onderzoek zal blijken of e.e.a. niet zo gegaan is als zou moeten gaan. Uw verhaal belicht maar één kant van van het verhaal en die van de Volkswagen bank is en blijft onduidelijk dus is niet te achterhalen waar het fout is gegaan.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 13 okt 2019 12:45

NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 11:19
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 11:08
Volkswagen bank medewerkers moet hun werk goed doen voordat ze andere mensen in probleem brengen (volgens BKR proces). Ik heb alle bewijzen dat ze werk niet goed gedaan hebben. Ze hebben geen enkele bewijzen
Kunt u dan eerst even uw werk goed doen. Er komt steeds meer informatie bij en uw plaat blijft maar hangen. Geeft u nu ook eens antwoorden op de volgende vragen:
*Is de auto particulier of zakelijk geleased?
*Wat is de reden dat u nu een VOF erbij noemt?
*Als het zakelijk geleased is, waarom mocht het dan niet op het bedrijfsadres gezet worden?
*Als u een bedrijf hebt en de post is daar heen gestuurd, hoe kan het dat u dat niet ontvangen heeft?
*Waarom weet u zo zeker dat VW de brieven terug ontvangen heeft als u zelf niets ontvangen en terug gestuurd zou hebben?
U blijft maar roepen, maar u zegt niet veel.
Mee eens dat TS, in de emotie, veel roept, maar slechts mondjesmaat feiten prijs geeft. Het leidt tot een gefragmenteerd relaas, met hiaten én tegenstrijdigheden, en dat maakt het niet gemakkelijk er iets zinnigs over te zeggen, laat staan bruikbaar advies te geven.
Beantwoording van de vragen van NeoDutchio heeft echter geen toegevoegde waarde om de casus van TS te beoordelen, behalve dat het kennelijk de nieuwsgierigheid bevredigt. De cruciale vraag is vooralsnog: op welke naam staat het contract? Is dat op naam van die VOF of niet?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 okt 2019 13:04

tttlocke schreef:
13 okt 2019 12:45
NeoDutchio schreef:
Kunt u dan eerst even uw werk goed doen. Er komt steeds meer informatie bij en uw plaat blijft maar hangen. Geeft u nu ook eens antwoorden op de volgende vragen:
*Wat is de reden dat u nu een VOF erbij noemt?
*Als het zakelijk geleased is, waarom mocht het dan niet op het bedrijfsadres gezet worden?
*Als u een bedrijf hebt en de post is daar heen gestuurd, hoe kan het dat u dat niet ontvangen heeft?
*Waarom weet u zo zeker dat VW de brieven terug ontvangen heeft als u zelf niets ontvangen en terug gestuurd zou hebben?
U blijft maar roepen, maar u zegt niet veel.
Mee eens dat TS, in de emotie, veel roept, maar slechts mondjesmaat feiten prijs geeft. Het leidt tot een gefragmenteerd relaas, met hiaten én tegenstrijdigheden, en dat maakt het niet gemakkelijk er iets zinnigs over te zeggen, laat staan bruikbaar advies te geven.
Beantwoording van de vragen van NeoDutchio heeft echter geen toegevoegde waarde om de casus van TS te beoordelen, behalve dat het kennelijk de nieuwsgierigheid bevredigt. De cruciale vraag is vooralsnog: op welke naam staat het contract? Is dat op naam van die VOF of niet?
Gelukkig hoeft u die vragen niet te beantwoorden. Echter had het lezen daarvan en van 1 antwoord voorkomen dat u dezelfde vraag stelt. Zoals u al had kunnen lezen is het een zakelijk leasecontract. Die vraag is dus beantwoord.
Waarom zou het geen toegevoerde waarde hebben om te weten waarom een vof genoemd wordt als het een privé overeenkomst zou zijn? Immers zou er daar fout gegaan kunnen zijn. En bij een zakelijke overeenkomst is het vreemd te noemen dat de overeenkomst niet op de zaak mag staan. Heeft niets met nieuwsgierigheid te maken, wel met het zoeken van een oorzaak waar het fout gegaan is.
TS blijft maar iets aangeven over het adres van het bedrijf, maar niet of daar de post dan aangekomen is. Daar mag dan ook niet naar gevraagd worden?
Ik ben ook niet bezig om de casus te beoordelen, maar om te achterhalen waar de fout gemaakt is. TS heeft er niets aan om allerlei instanties aan te schrijven als de fout ergens anders zou liggen.

Maar fijn om te weten dat u het nutteloos vindt om dat te achterhalen. U hoeft ook niet voor een ander te denken (wat u nog steeds graag doet) of iets nuttig is of niet.

Ruben123

Ongelezen bericht door Ruben123 » 13 okt 2019 13:48

Alvast bedankt voor jullie tips, Ik laten jullie weten hoe dat afgelopen is. :!: :!: :!:

:arrow: Ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 13 okt 2019 13:56

NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 13:04
Die vraag is dus beantwoord.
Prima het was een cruciale vraag. Edit: nee, ik zie nu dat de vraag strikt genomen (en dat is belangrijk!) nog niet is beantwoord.
NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 13:04
Ik ben ook niet bezig om de casus te beoordelen, maar om te achterhalen waar de fout gemaakt is.
U bent bezig detective te spelen, en dat is niet nodig als het doel is TS te helpen. Het gaat er daarbij om Volkswagen Bank correct gehandeld heeft door de BKR registratie te doen op de wijze waarop ze dat gedaan heeft. Dát moet het uitgangspunt zijn van iedere bijdrage of advies dat beoogt TS te helpen.
Het lijkt erop dat u dat uitgangspunt niet accepteert. U heeft bovendien inmiddels als geconcludeerd dat Volkswagen Bank in haar recht staat:
NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 11:03
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 10:43
Wat nu ook de probleem is, dat Volkswagen bank dat melding af kunnen halen, maar ze willen niet, VolkswagenBank gaf aan dat ze terecht gedaan heb.
En dat klopt ook, u hebt immers meerdere maanden niet tijdig betaald.
U zegt: TS heeft ongelijk en Volkswagen Bank heeft terecht de registratie gedaan.
Waarom dan nog doorgaan (met detective spelen)? Wat heeft dat met 'helpen' te maken, als uw oordeel al vast staat?

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 13 okt 2019 14:09

Ik heb stellig de indruk dat TS inmiddels voldoende tips heeft gekregen, tenzij ik zijn laatste reacties verkeerd begrijp.

Ruben123

Ongelezen bericht door Ruben123 » 13 okt 2019 14:23

Erthanax schreef:
13 okt 2019 14:09
Ik heb stellig de indruk dat TS inmiddels voldoende tips heeft gekregen, tenzij ik zijn laatste reacties verkeerd begrijp.
Klopt! Alvast bedankt voor.
ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl

Har45

Ongelezen bericht door Har45 » 13 okt 2019 14:30

Beste Ruben,

U zegt dat u direct de kale hoofdsom heeft betaald toen het u wel duidelijk werd dat er betaald moest worden echter zou het zo kunnen zijn dat u de rente niet betaald heeft waar de bank dan ook aanspraak op heeft.
Pas toen de gehele schuld was afgelost ( incl de dagrente) heeft men vermoedelijk de H bij BKR toegepast.
Onderstaande citaat zou zomaar eens in uw contract kunnen staan

Als u niet betaalt
Heeft u 30 dagen na de vervaldag nog niet betaald, dan
moet u kosten betalen voor de vertraging. Over iedere
dag dat u te laat betaalt, brengen wij (dag)rente in
rekening. Het rentepercentage staat in de bijlage van de
kredietovereenkomst genoemd.

Alle kosten die wij moeten maken omdat u uw verplichtingen
niet nakomt, brengen wij bij u in rekening volgens de
geldende wettelijke regelingen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 13 okt 2019 15:24

Ruben123 schreef:
13 okt 2019 14:23
Erthanax schreef:
13 okt 2019 14:09
Klopt! Alvast bedankt voor.
ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Toch nog even mijn tips op een rij:
1.)
Verminder de emotie, kijk naar de feiten. Ga na of u nu daadwerkelijk nadeel ondervindt van deze registratie. Een bijdrage van Kweenie stipte al aan dat uw codering een hypotheek niet in de weg hoeft te staan. U bent weliswaar in het kader van een hypotheekaanvraag op de hoogte geraakt van de BKR-registratie, maar ik lees niet dat uw hypotheekaanvraag om die reden afgewezen is. Als u geen nadeel ondervindt, kunt u overwegen de zaak te laten rusten. De kans bestaat immers dat u in het ongelijk wordt gesteld, ook al bent u van uw gelijk overtuigd. Weeg eventueel mee of u mogelijk in de toekomst nog nadeel zou kunnen ondervinden van de registratie. Realiseer u dat de registratie, op een tijdstip niet eens zo heel ver in de toekomst, vanzelf verdwijnt.
2.)
Zet u door, met als eis dat de registratie wordt verwijderd omdat deze onterecht is gedaan dan moet u dat doen door te stellen dat dat zo is, omdat u niet volgens de daarvoor geldende procedure een vooraankondiging van de registratie ontvangen heeft. Volkswagen Bank zal dan voor de geschillencommissie op zijn minst aannemelijk moeten maken dat dat wel zo is. Slagen zij daar niet in, dan lijkt het erop dat u de zaak zal winnen: de registratie moet dan worden verwijderd.
3.)
In één specifieke situatie denk ik dat u niet sterk staat en dat u zou moeten overwegen de zaak te laten rusten. Het gaat om de situatie waarin het leasecontract is aangegaan door de VOF (hetgeen ook zou moeten blijken uit het contract) en Volkswagen Bank kan aantonen of op zijn minst aannemelijk maken dat ze de vooraankondiging hebben verstuurd aan het adres van de VOF zoals dat is vastgelegd in het Handelsregister bij de KvK. Volkswagen Bank mocht er immers vanuit gaat dat dát in ieder geval een juist adres is voor de VOF en u bent als geregistreerde hoe dan ook verantwoordelijk voor de juistheid van die gegevens. Dat u de post liever op een ander adres wilde ontvangen of dat het contract een ander adres zou vermelden, doet daar niets aan af. Dit geldt zelfs als Volkswagen Bank het adres alleen weet vanuit het Handelsregister (d.w.z. niet omdat u hen dat adres ooit heeft doen toekomen).
In beschreven situatie staat u niet sterk en is de vraag gerechtigd of het verstandig is de zaak door te zetten.
3.) Zet u door, met als eis dat de registratie wordt verwijderd, houdt er dan rekening mee dat u bij de Geschillencommissie van het BKR moet zijn. Niet bij het Kifid. Die zou namelijk wel eens kunnen oordelen dat het geschil niet behandelbaar is omdat er een Geschillencommissie BKR bestaat.
https://www.bkr.nl/geschillencommissie
4.) Focus op die instantie waarbij u de grootste kans heeft u doel te bereiken (al dan niet met behulp van een advocaat), niet op het indienen van klachten bij zo veel mogelijk verschillende instanties (al dan niet omdat u boos bent).

Ruben123

Ongelezen bericht door Ruben123 » 13 okt 2019 16:04

Her probleem is dat Volkswagen bank zonder vooraankondiging melding gedaan bij BKR. Er zijn zooveel mogelijkheden om te communiceren, maar dat heb Volkswagen bank niet gedaan. Laten we rechter bepalen.

Alvast bedankt voor jullie tips, Ik laten jullie weten hoe dat afgelopen is. :!: :!: :!:

:arrow: Ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl

dmv

Ongelezen bericht door dmv » 13 okt 2019 16:14

Een BKR-registratie an sich is geen probleem. En dit wordt weldegelijk in de voorwaarden vermeld die u geleverd zijn. Daarin staat overigens ook dat de Financial Lease via automatische incasso gaat. Had u wel geld op de rekening? U dient volgens voorwaarden vooruit te betalen wat ik las en heeft een betalingstermijn van max 14 dagen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 okt 2019 16:50

tttlocke schreef:
13 okt 2019 13:56
Prima het was een cruciale vraag. Edit: nee, ik zie nu dat de vraag strikt genomen (en dat is belangrijk!) nog niet is beantwoord.
NeoDutchio schreef:
Ruben123 schreef:
13 okt 2019 11:29
NeoDutchio, Zakelijk
Over accepteren gesproken, het antwoord staat er.
tttlocke schreef:
Het gaat er daarbij om Volkswagen Bank correct gehandeld heeft door de BKR registratie te doen op de wijze waarop ze dat gedaan heeft.
En hoe kom je daar achter? Door te achterhalen waar de facturen en rekeningen heen gestuurd zijn. TS blijft daarin vaag, maar duidelijk is dat er 2 adressen zijn, beide die bereikbaar zijn voor TS. TS wilde het op adres a hebben en het is, schijnbaar, op adres b bezorgd.
tttlocke schreef:
U heeft bovendien inmiddels als geconcludeerd dat Volkswagen Bank in haar recht staat:
NeoDutchio schreef:
13 okt 2019 11:03
En dat klopt ook, u hebt immers meerdere maanden niet tijdig betaald.
U zegt: TS heeft ongelijk en Volkswagen Bank heeft terecht de registratie gedaan.
Waarom dan nog doorgaan (met detective spelen)? Wat heeft dat met 'helpen' te maken, als uw oordeel al vast staat?
Als een reactie naar een ander niet duidelijk is naar u toe kunt u natuurlijk uw gedachtekronkels het werk laten doen, maar u kunt ook gewoon vragen wat ik daarmee bedoel. Komt iets netter over dan mij wederom woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn.
TS heeft 2 maanden niet betaald (feit) en VW geeft aan post verstuurd te hebben (ook een feit). Dus strikt genomen vanuit het standpunt van VW is aan alle voorwaarden voldaan om deze notering door te geven. Waarom zou VW dan de notering ongedaan maken als in hun ogen aan alle voorwaarden is voldaan?
Blijft over dat TS van mening is dat het onterecht is. En om dat aan te tonen is er veel meer informatie nodig. En die informatie is dus o.a. of de post op het bedrijf is aangekomen of niet. Dit is van cruciaal belang aangezien het een zakelijke overeenkomst betreft en dit normaal gesproken naar het zakelijk adres gestuurd wordt. Helaas wenst TS deze info niet te delen waardoor je simpelweg dus geen advies en ook geen oordeel kan geven.

U mag het detective spelen noemen, maar het zou zonde zijn als er overal geklaagd wordt en een rechtszaak aangespannen wordt en er achteraf blijkt dat de facturen en herinneringen netjes naar het bedrijfsadres gestuurd is en het daarmee dus ook juridisch ontvangen is.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 13 okt 2019 17:19

Het is me niet geheel duidelijk of, en zo ja waar, TS een klacht gaat indienen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 13 okt 2019 17:25

Ik dacht iets gelezen te hebben over www.degeschillencommissie.nl, www.afm.nl, www.kifid.nl en www.BKR.nl, maar dat kan ik zo snel niet terugvinden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 13 okt 2019 17:27

Voor de liefhebber dan : :mrgreen:
Ruben123 schreef: :arrow: ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Ik ga klacht indienen over Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
En dit nog een keer of 3-4 :wink:

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 13 okt 2019 17:30

Ruben123 schreef:
12 okt 2019 20:31
Moneyman,
Ik heb met BKR gesproken, Ik heb bewijzen dat nooit een brief of email of telefoon gepleegd zijn.
BKR zegt, dat ik moet klacht indienen bij consumentenbond of geschillencommissie of AFM (autoriteit financiele markten).
Ik ga doen, Onvriendelijke medewerkers van Volkswagen bank gaan zeker dit horen via AFM of andere.
Dat ze gezegd hebben dat je naar de Consumentenbond moet gaan lijkt me vreemd. Die hebben immers niets te zeggen als het er op aankomt. Hebben ze het niet over de ACM gehad? (Autoriteit Consument en Markt)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 13 okt 2019 17:38

Er zal wel Consuwijzer gezegd zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 13 okt 2019 21:06

Ja, de ConsuWijzer is het consumentenlokket van de ACM.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 13 okt 2019 21:21

Maar moet TS wel bij het ACM zijn met dat zakelijke leasecontract?

Plaats reactie