BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ElleFlowers schreef:
20 jul 2019 07:23
Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...
Oh ja, daar hebt u trucjes voor, die niet op een forum gepubliceerd mogen/kunnen worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Omdat het publiceren niet in het voordeel van de consument is.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door renewouters »

ElleFlowers schreef:
20 jul 2019 07:23
Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...
Ik gok dat we "gevarieerd" moeten lezen als "illegaal".

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tussen de regels lezen, Dynamite doet het voor veel geld dus iemand doet het voor weinig geld. Het lijkt wel reclame.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je schulden hebt bij een bedrijf zoals Neckermann, dan word dit door Curator overgenomen.
Dan moet je de Curator vragen die notering laten verwijderen na betalen schulden.

Iedereen die iets op afbetaling kocht heeft dit risico.
Ook een telefoon bij mobiele aanbieder kan dit zo lopen.
Aan de Curator vooraf eisen dat deze de BKR notering gaat verwijderen, en dan pas betalen.

Ook een After Pay bestelling die nooit op jou adres geleverd werd kan dit veroorzaken!
De fout bezorgde pakjes, Rijswijk of Rijswijk, ja net als Vijfhuizen, (nieuw) Amsterdam en zo zijn er meerdere plaatsen
die zonder postcode of onleesbare totaal andere kant van het land kwamen en zo een BKR kunnen opleveren!

BKR is voor en door bedrijven en we kunnen als Consumenten zelfs met bewijzen een foute codering nauwelijks weg krijgen.

Als je via Afterpay een pakje bestelde, nooit kreeg is het soms toch handig om wel te betalen als je binnenkort een huis wilt kopen!

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Lady1234 »





Ook een After Pay bestelling die nooit op jou adres geleverd werd kan dit veroorzaken!
De fout bezorgde pakjes, Rijswijk of Rijswijk, ja net als Vijfhuizen, (nieuw) Amsterdam en zo zijn er meerdere plaatsen
die zonder postcode of onleesbare totaal andere kant van het land kwamen en zo een BKR kunnen opleveren


Dat kan dus geen BKR registratie opleveren.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer vertelt weer sprookjes..

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

renewouters schreef:
20 jul 2019 10:02
ElleFlowers schreef:
20 jul 2019 07:23
Er zijn wat opties om een codering proberen te verwijderen. Indien de schuld nu open staat is dat uiteraard een probleem. De oplossingen die er zijn zijn enigszins gevarieerd...
Ik gok dat we "gevarieerd" moeten lezen als "illegaal".
Denk je dat "illegaal"? Wat jij denkt zegt wat over jou lijkt me ;-)

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door gosewijn »

ElleFowers

Wat is uw specialiteit als jurist ?.

elckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019 15:53

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door elckie »

ik heb er ervaring mee
heeft me 1000 euro gekost en ze krijgen hem er niet af kost je dan nog meer geld en dan gaan ze met advocaten aan de slag
ik vind dit kant en klare oplichting
want die 1000 euro had ik ook anders kunnen besteden

mijn advies niet doen dus

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar goed dat dit niet met geld te koop is. Volgens mij is dit juist in het leven geroepen om zowel leveranciers als klanten te beschermen.

Siam80
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2019 11:50

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Siam80 »

Waarom zo negatief over wat Elleflowers zegt? Ik heb zelf 1 brief gestuurd naar een kredietinstelling met het verzoek om mijn BKR registratie te verwijderen en ik kreeg als reactie terug dat zij een belangenafweging hebben gemaakt en het BKR opdracht hebben gegeven om de negatieve registratie te verwijderen. De voorbeeldbrief heb ik van de site bankr.nl gehaald [Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 nov 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar commerciële site

Siam80
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2019 11:50

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Siam80 »

@ElleFlowers, kan je mij een pb sturen? Lukt mij nl niet om jou een bericht te sturen.

M.Chou
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2020 23:25

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door M.Chou »

[quote=ElleFlowers @elleflowers ik zou hier graag meer over willen weten en uw expertise hiervan misschien kunnen gebruiken in mijn situatie. Zou u mij kunnen contacteren want het lukt mij helaas niet om u een bericht te sturen

sasja100
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2020 01:26

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door sasja100 »

Elleflowers hoe kom ik in contact met jou

Reska
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2020 22:15

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Reska »

Hoi ik zag dit berichtje. Ik heb door mijn scheiding helaas een bkr registratie gekregen omdat mijn ex rood stond op de bankrekening. Dit was opgelopen. Nu is inmiddels alles inmiddels netjes betaald. Ik heb een goede baan en wil een woning aankopen. Hoe kan ik dit indienen? Ik zag in eerdere chats dat er personen waren die hulp konden bieden. Ik heb dit nooit meegemaakt en ben netjes met mijn betalingen altijd geweest.

Heeft iemand hier ervaring mee of is het echt kansloos? 😔

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Jablan »

Reska schreef:
04 apr 2020 22:21
Hoi ik zag dit berichtje. Ik heb door mijn scheiding helaas een bkr registratie gekregen omdat mijn ex rood stond op de bankrekening. Dit was opgelopen. Nu is inmiddels alles inmiddels netjes betaald. Ik heb een goede baan en wil een woning aankopen. Hoe kan ik dit indienen? Ik zag in eerdere chats dat er personen waren die hulp konden bieden. Ik heb dit nooit meegemaakt en ben netjes met mijn betalingen altijd geweest.
Heeft iemand hier ervaring mee of is het echt kansloos? 😔
Geen externe partijen vragen om te helpen, maar de makkelijkste en simpelste route nemen: neem contact op met de bank, waar die rekening liep. Als ze een kantoor hebben, maak een afspraak en neem je scheidingspapieren mee, zodat je kunt bewijzen, dat jij er niets meer mee te maken hebt. Na controle zal de bank de BKR-registratie aanpassen.

Eigen ervaring: Bij het aanvragen van een hypotheek heb ik onze registratie gezien en daar stonden 2 vermeldingen bij, die allang niet meer geldig waren. 1 Credit Card, die we nooit hebben gebruikt en 1 oude bankrekening van de ABN Amro, ook al lang en breed opgeheven. Twee telefoontjes en een week later waren de meldingen verdwenen in de nevel van Noorwegen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik mis even of het enkel de registratie van het krediet is, of een achterstandsmelding.

In het laatste geval is de bank niet verplicht (en over het algemeen niet geneigd) uw registratie te laten vervallen zoals vorige poster meent....

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BKR Registratie - ervaringen Coderingvrij?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker niet onmogelijk een hypotheek te krijgen terwijl er nog een oude BKR registratie staat, maar dan hebt u wel een hele goede adviseur nodig die uw belangen perfect over het voetlicht kan brengen.

Maar dat is zeker niet Coderingsvrij,

Een notering wegens het hebben van een creditcard en of bankrekening valt natuurlijk niet te vergelijken met een codering wegens wanbetaling.

Plaats reactie