BKR Registratie. - ervaringen coderingvrij?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Theotrucker

Re: BKR Registratie. - ervaringen coderingvrij?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar goed dat dit niet met geld te koop is. Volgens mij is dit juist in het leven geroepen om zowel leveranciers als klanten te beschermen.

Siam80

Ongelezen bericht door Siam80 »

Waarom zo negatief over wat Elleflowers zegt? Ik heb zelf 1 brief gestuurd naar een kredietinstelling met het verzoek om mijn BKR registratie te verwijderen en ik kreeg als reactie terug dat zij een belangenafweging hebben gemaakt en het BKR opdracht hebben gegeven om de negatieve registratie te verwijderen. De voorbeeldbrief heb ik van de site bankr.nl gehaald [Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 nov 2019 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar commerciële site

Siam80

Ongelezen bericht door Siam80 »

@ElleFlowers, kan je mij een pb sturen? Lukt mij nl niet om jou een bericht te sturen.

M.Chou

Ongelezen bericht door M.Chou »

[quote=ElleFlowers @elleflowers ik zou hier graag meer over willen weten en uw expertise hiervan misschien kunnen gebruiken in mijn situatie. Zou u mij kunnen contacteren want het lukt mij helaas niet om u een bericht te sturen

sasja100

Ongelezen bericht door sasja100 »

Elleflowers hoe kom ik in contact met jou

Reska

Ongelezen bericht door Reska »

Hoi ik zag dit berichtje. Ik heb door mijn scheiding helaas een bkr registratie gekregen omdat mijn ex rood stond op de bankrekening. Dit was opgelopen. Nu is inmiddels alles inmiddels netjes betaald. Ik heb een goede baan en wil een woning aankopen. Hoe kan ik dit indienen? Ik zag in eerdere chats dat er personen waren die hulp konden bieden. Ik heb dit nooit meegemaakt en ben netjes met mijn betalingen altijd geweest.

Heeft iemand hier ervaring mee of is het echt kansloos? 😔

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Reska schreef:
04 apr 2020 22:21
Hoi ik zag dit berichtje. Ik heb door mijn scheiding helaas een bkr registratie gekregen omdat mijn ex rood stond op de bankrekening. Dit was opgelopen. Nu is inmiddels alles inmiddels netjes betaald. Ik heb een goede baan en wil een woning aankopen. Hoe kan ik dit indienen? Ik zag in eerdere chats dat er personen waren die hulp konden bieden. Ik heb dit nooit meegemaakt en ben netjes met mijn betalingen altijd geweest.
Heeft iemand hier ervaring mee of is het echt kansloos? 😔
Geen externe partijen vragen om te helpen, maar de makkelijkste en simpelste route nemen: neem contact op met de bank, waar die rekening liep. Als ze een kantoor hebben, maak een afspraak en neem je scheidingspapieren mee, zodat je kunt bewijzen, dat jij er niets meer mee te maken hebt. Na controle zal de bank de BKR-registratie aanpassen.

Eigen ervaring: Bij het aanvragen van een hypotheek heb ik onze registratie gezien en daar stonden 2 vermeldingen bij, die allang niet meer geldig waren. 1 Credit Card, die we nooit hebben gebruikt en 1 oude bankrekening van de ABN Amro, ook al lang en breed opgeheven. Twee telefoontjes en een week later waren de meldingen verdwenen in de nevel van Noorwegen.

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ik mis even of het enkel de registratie van het krediet is, of een achterstandsmelding.

In het laatste geval is de bank niet verplicht (en over het algemeen niet geneigd) uw registratie te laten vervallen zoals vorige poster meent....

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is zeker niet onmogelijk een hypotheek te krijgen terwijl er nog een oude BKR registratie staat, maar dan hebt u wel een hele goede adviseur nodig die uw belangen perfect over het voetlicht kan brengen.

Maar dat is zeker niet Coderingsvrij,

Een notering wegens het hebben van een creditcard en of bankrekening valt natuurlijk niet te vergelijken met een codering wegens wanbetaling.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Om een huis te kopen.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
05 apr 2020 13:09
Het is zeker niet onmogelijk een hypotheek te krijgen terwijl er nog een oude BKR registratie staat, maar dan hebt u wel een hele goede adviseur nodig die uw belangen perfect over het voetlicht kan brengen.
Maar dat is zeker niet Coderingsvrij,
Een notering wegens het hebben van een creditcard en of bankrekening valt natuurlijk niet te vergelijken met een codering wegens wanbetaling.
Het laatste is helemaal waar, maar de weg naar het aanpassen van de registratie is hetzelfde: neem contact met je bank op.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Een registratie BKR betekent niet altijd het einde. Er zijn mogelijkheden om die te wijzigen. Ik raad af om dit door een Dynamite te laten doen want je kan het beste zelf doen. Je hebt wat argumenten nodig die stand houden en die wel echt werken.

De bank gaat ook vaak niet luisteren naar een jurist maar soms wel.

ElleFlowers

Indien iemand tips wil kan je dit prima zelf ook regelen. Ik merk alleen soms dat ze gewoon niet serieus nemen en dan is een cc met een jurist erin handig. De trick of the trade ga ik niet zeggen want dat is nu eenmaal mijn werk en geef ik alleen persoonlijk weg.

grun

Ongelezen bericht door grun »

ElleFlowers schreef:
20 apr 2020 03:36
Ik zou niet weten waarom. Een jurist is iemand die 'het recht bestudeert' maar iedereen kan zich zo noemen. Het is geen beschermde titel.

ElleFlowers

grun schreef:
20 apr 2020 06:53
ElleFlowers schreef:
20 apr 2020 03:36
Ik zou niet weten waarom. Een jurist is iemand die 'het recht bestudeert' maar iedereen kan zich zo noemen. Het is geen beschermde titel.
ja klopt, ligt eraan wat je uitkraamt en of dat klopt. Het is wat jurische taal die ze willen hebben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

ElleFlowers schreef:
20 apr 2020 07:50
Het is wat jurische taal die ze willen hebben.
Zoiets?

Het verstrekken van advies, anders dan om niet, op of althans in de omgeving van een forum, niet zijnde een marktplaats in de antieke oudheid, wordt bestraft met een verwijdering van ten minste zeven dagen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

ElleFlowers schreef:
ja klopt, ligt eraan wat je uitkraamt en of dat klopt. Het is wat jurische taal die ze willen hebben.
Onzin. Correctheid, helderheid en duidelijkheid, dát is wat er nodig is. Juridische taal is hooguit een middel, mits correct toegepast (!!), maar geen doel.

ElleFlowers

Moneyman schreef:
20 apr 2020 09:52
ElleFlowers schreef:
Onzin. Correctheid, helderheid en duidelijkheid, dát is wat er nodig is. Juridische taal is hooguit een middel, mits correct toegepast (!!), maar geen doel.
ja ze wilden een legal opinion....dat is is juridisch ding, juridisch epistel waarin ik iets verklaar naar mijn mening en dus iets wat ik als bedrijf geef. Dan kan de legal counsel daar weer intern zn dossier opmaken en mij evt aanspreken als ik onjuistheden zeg. In de praktijk gebruikelijk maar meestal grotere kantoren doen dat alleen. Echt bankding om iets v zekerheid te hebben. geen onzin.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ook voor een "legal opinion" geldt onverkort wat ik in mijn vorige post schreef. De inhoud is belangrijk, de vorm niet. Het is een vaak gemaakte beginnersfout om te denken dat juridische taal an sich belangrijk is.

ElleFlowers

Moneyman schreef:
20 apr 2020 10:18
Ook voor een "legal opinion" geldt onverkort wat ik in mijn vorige post schreef. De inhoud is belangrijk, de vorm niet. Het is een vaak gemaakte beginnersfout om te denken dat juridische taal an sich belangrijk is.
De legal opinion was nodig omdat de jurist er anders niets mee kon. Die dingen hebben vaak wel een standaard vorm en moeten intern uit te leggen zijn. De tekst is zeker wazig en er is soms geen touw aan vast te knopen maar zo gaat dat gewoon.

Plaats reactie