LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com accepteert retournering niet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bol.com accepteert retournering niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

john.kanon schreef:
13 mei 2020 21:49
Heel vervelend als het product aantoonbaar niet doet wat is beloofd.
Maar dat er een einde moet komen aan het onbeperkt retourneren, staat voor mij vast.
Veel goederen die geretourneerd worden, zijn niet meer geschikt om opnieuw te verkopen en dit zorgt voor een schade die per jaar in de tientallen miljoenen loopt in Nederland.
Alleen al bij het bedrijf waar ik werk wordt per jaar voor miljoenen geretourneerd.
Gewoon omdat het kan,ik weet het,maar dat wil nog niet zeggen dat je er dan maar misbruik van maakt en elke 2 maanden een nieuw paar schoenen besteld en steeds weer retourneren en gewoon weer wat nieuws bestellen.
Een kwart van alle retouren gaat in de container, of voor een paar cent naar een opkoper.
De schade is enorm .
Het is hier natuurlijk vloeken in de kerk,maar de rechten van consumenten moeten in deze sterk worden beperkt.
Mijn advies :koop in een winkel, kun je zonder risico passen, testen etc.
mijn advies, verkoop dit soort produkten NIET online!!!!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bol.com accepteert retournering niet

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Fleur71 schreef:
13 mei 2020 14:18
Hawk-Eye
Wel degelijk
"als je schonen aan gehad hebt heb je ze gebruikt, hoever je er mee loopt maakt niet uit!!!!"
Je gaat er vanuit de winkel -om ze te 'testen'- ook niet even 10 minuten mee naar buiten om te
controleren of ze wel geschikt zijn. Dát heet gebruikt en zorgt voor waardevermindering.

Bol.com kan in dit geval wellicht wel aannemelijk maken dat ze gebruikt zijn op de wijze waarop de
koper zijn bericht heeft geformuleerd.
passen is ook gebruiken, dit hangt niet af van er op lopen in de buitenlucht wel of niet, ik snap dat je dat niet doet en doe je het wel dat de verkoper protesteert maar tegelijk is het zo dat je als consument het recht hebt om een produkt te testen voor het doel waarvoor je iets aanschaft EN waarmee ook nog eens geadverteerd word!!!!

martin.van.doesburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2020 15:36

Re: Bol.com accepteert retournering niet

Ongelezen bericht door martin.van.doesburg »

Ik wil laten weten hoe Bol.com reageert over dat ze het betreffende product als retourdeal aanbieden: Dit is echt een letterlijke reactie van Bol.com inclusief schrijffoutje:

"Dat het tevens als retourskansje wordt aangeboden op onze website, is mogelijk. Hier wordt uiteraard rekening gehouden met hygiëne."

By the way: een reactie van klantenservice Bol.com.!!!!!!

Gesloten