Catawiki commissie terugvorderen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pilgrim4ever
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2021 13:38

Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Pilgrim4ever »

Met behulp van de voorbeeldbrief heb ik recent de koperscommissie, betaald aan Catawiki, getracht terug te vorderen. Catawiki heeft afwijzend gereageerd met verwijzing naar artikel 4 van de gebruikersvoorwaarden, waarin staat vermeld dat voor verkopers 12% en voor kopers 9% commissie wordt berekend. Het lijkt mij juist dat elke gebruiker van dit platform wordt geacht op de hoogte te zijn van de gebruikersvoorwaarden en hiermee - gelezen of ongelezen - toestemming geeft tot het in rekening brengen van deze commissies.
Ik heb hier dan ook geen weerwoord op en vraag mij af hoe Radar dit verder weet te beargumenteren. En welke klanten van Catawiki met succes hun commissie hebben weten terug te vorderen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Pilgrim,

We hebben hier meerdere berichten over ontvangen.
Je kunt het antwoord hier vinden: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/c ... ver-klant/

Groet, Radar Internetredactie^TY

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik kwam gisteren bij het inloggen op catawiki een disclaimer tegen met de veilingkosten en dat ik moest klikken als ik akkoord was.

Cees Verhagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2021 16:12

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Cees Verhagen »

Ook ik heb dat bericht ontvangen. Ik ben nog niet accoord gegaan daardoor is mijn account niet te openen en kan ik niet zien hoe het staat met mijn bestellingen

Cees Verhagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2021 16:12

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Cees Verhagen »

Ik heb een aangetekend schrijven naar catawiki gestuurd ivm comissiekosten. Het ging om ca 1800 euro. Catawiki heeftt mij 400 euro terug betaald ivm mijn vervelende ervaringen

Wasu99
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2021 18:12

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Wasu99 »

Catawiki heeft inderdaad actie genomen door hun voorwaarden te wijzigen.

Als je niet akkoord gaat kun je niet inloggen.

Maar dit hebben ze echt nog niet toegepast op de app van Catawiki.

Op die manier kun je dus nog steeds inloggen.

Wasu99
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2021 18:12

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Wasu99 »

IK zou graag mijn commissie willen terugvorderen door het starten van een zaak via de kantonrechter.

Catawiki gaat namelijk nooit uit zichzelf de commissie terugbetalen maar ik wil hier nog wel eens een rechter uitspraak over laten doen.

Wat bij mij ook vooral naar boven komt is dat sommige kavels teksten als nieuwstaat worden gebruikt, terwijl op de foto's duidelijk waarneembaar is dat dit absoluut niet het geval is.
Catawiki is er alleen op uit om zo hoog mogelijke verkoopprijs te realiseren. Dit zie je ook terug in de schatting van zogenaamde experts. Ik ben van mening dat de rol van Catawiki als bemiddelaar op gespannen voet staat met de manier waarop ze nu daadwerkelijk handelt.

Weet iemand of iemand al een zaak is opgestart want anders zou ik mij graag willen toevoegen in deze zaak.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Denk niet dat het iemand wat kan schelen.

Wát een deskundigheid. Wát een expertise.

https://www.catawiki.nl/l/2559905-koper ... erika-lijn

https://www.catawiki.nl/l/48330893-waar ... lijn-koper

Replicabordje uit de periode 1970 - 1980. Gestanst uit flinterdun metaal. Kocht er ooit zelf een (nieuw) als jochie.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wasu99 schreef:
25 mei 2021 18:22
IK zou graag mijn commissie willen terugvorderen door het starten van een zaak via de kantonrechter.
Nou, dagvaarden dan maar.
Wasu99 schreef:
25 mei 2021 18:22
Weet iemand of iemand al een zaak is opgestart want anders zou ik mij graag willen toevoegen in deze zaak.
Zo werkt dat niet. Je kunt je niet zomaar voegen in een lopende civiele zaak. Bovendien staat iedere zaak op zich. Je zult gewoon je eigen procedure moeten opstarten.

Wasu99
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2021 18:12

Re: Catawiki commissie terugvorderen

Ongelezen bericht door Wasu99 »

Ik snap dat ik mij niet zomaar kan toevoegen in een lopende civiele zaak. Maar het is beetje dubbel om precies dezelfde procedure op te starten als iemand anders dat al heeft gedaan.

In dat geval is het beter om de rechtspraak van de lopende zaak af te wachten en deze jurisprudentie eventueel te gebruiken tegen Catawiki en om in het uiterste geval dan wederom een civiele procedure op te starten.

Ik ben gewoon benieuwd of iemand al een 'proefzaak' is begonnen tegen Catawiki of is de uitzending van Radar dan een wassen neus geweest?

Gesloten