Collegegeld, maar geen onderwijs

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lama2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2021 09:49

Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door Lama2000 »

Beste lezer,

De afgelopen twee jaar heb ik aan Zuyd Hogeschool gestudeerd.
Omdat ik uitgerekend drie benodigde vakken niet behaald had, moest ik die halen, voordat ik aan de lesstof van leerjaar 2 kon beginnen.
Het was niet mogelijk om deze lesstof in blok één te volgen, waardoor ik dus tien weken geen onderwijs heb kunnen volgen, maar wel 550 euro collegegeld heb betaald voor deze periode.

Ik vraag mij af of ik het collegegeld van deze periode terug zou kunnen krijgen, en hoe ik dit moet aanpakken.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door D34M0N »

Je bent tijdens die 10 weken niet bezig geweest met de vakken die je nog moest halen?

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is collegegeld per jaar. Dat betaalt u misschien per maand, maar het jaarbedrag staat vast.

besseldekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2012 17:31

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door besseldekker »

Wellicht ten overvloede, maar u zult dit al gezien hebben: https://www.studiekeuze123.nl/collegege ... ollegegeld

Lama2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2021 09:49

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door Lama2000 »

D34M0N schreef:
20 jul 2021 17:56
Je bent tijdens die 10 weken niet bezig geweest met de vakken die je nog moest halen?
Die mogelijkheid heeft de school mij niet gegeven, dat was alleen in blok 2 t/m 4 mogelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is voor mij al even geleden, maar u betaalt een jaar collegegeld, voor de mogelijkheid om een jaar college te kunnen volgen. Dat dat 10 weken niet kan door het niet halen van drie vereiste vakken, lijkt me niet iets waardoor u recht op compensatie/kwijtschelding zou moeten hebben, anders dan de al genoemde landelijke regeling ivm corona. Het is aan ú om de vakken op tijd te halen, op tijd op college te komen, etc etc, om zo het schema te kunnen volgen.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ik snap het niet. Je hebt school en daar betaal je voor. Dat je vakken niet haalt ligt aan je zelf. Waarom zou je het niet moeten betalen?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Collegegeld, maar geen onderwijs

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lama2000 schreef:
28 jul 2021 09:27
D34M0N schreef:
20 jul 2021 17:56
Je bent tijdens die 10 weken niet bezig geweest met de vakken die je nog moest halen?
Die mogelijkheid heeft de school mij niet gegeven, dat was alleen in blok 2 t/m 4 mogelijk.
Mijn ervaring: als vakken ingehaald moeten worden, dan kunnen studenten in overleg met de betreffende leraren op eigen gelegenheid werken aan opdrachten, als het betreffende vak niet gegeven wordt. Het lijkt me sterk dat er totaal geen gelegenheid was om aan de vakken te werken die je moest inhalen.
Je betaalt collegegeld voor een heel jaar. In ruil daarvoor stelt het opleidingsinstituut het hele jaar faciliteiten beschikbaar. Als je er zelf voor kiest om een paar maanden achter elkaar niets te doen dan is dat jouw eigen keuze.

Gesloten