LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan wachten tot het voorkomt over 50liefde is genoeg in de media gekomen over wat er niet pluis is. Ik zou dan wel aangeven waarom je niet betaald, niet zal gaan betalen en dat je niet ziet te wachten op incassokosten. Dit voor het geval dat je de zaak toch verliest, voor dat geval kun je nog altijd aanvoeren dat je de incassokosten niet verschuldigd bent, gelet op je duidelijke standpunt hier over.

melwil2007
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:49

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door melwil2007 »

Topfin haalt uit het volgende artikel in de voorwaarden het bewijs dat ik akkoord gegaan ben met verlenging. Kan iemand dat uit deze voorwaarden halen?

"De eerste betaling geschied via Ideal. Door het uitvoeren van de Idealbetaling machtig ik 50liefde tevens om toekomstige betalingen in het kader van termijnbetaling of verlenging automatischvan de bij Ideal bekende bankrekening af te schrijven."

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Wil

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Met die tekst stem je niet met verlening.

Stonden die voorwaarden in het aanmeldformulier of op een andere pagina?

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door promiel »

Over dit onderwerp loopt sinds vorig jaar een andere discussie op dit forum onder de naam 'Werkwijze 50Liefde en CB Incasso.
Ik heb de Radar Moderator gevraagd deze topics/fora samen te voegen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat lijkt mij onhandig. TS heeft zijn eigen issues om te bespreken.

melwil2007
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2013 21:49

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door melwil2007 »

Inmiddels begint 50liefde grote bekendheid te krijgen :-) Zie ook diabericht op Monitor. Zet er vooral uw eigen ervaringen bij. Hoe meer reacties hoe liever. Ik ga er in elk geval met veel plezier Topfin en 50liefde mee lastig vallen.
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... ter-je-aan

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door promiel »

De rechtbank heeft op 27 juni uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld. 50Liefde betaalt mij € 127,48 terug en draait op voor de proceskosten

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Top! Fijn dat je even terugkoppelt.

Speedy123
Berichten: 1144
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door Speedy123 »

promiel schreef:De rechtbank heeft op 27 juni uitspraak gedaan en mij in het gelijk gesteld. 50Liefde betaalt mij € 127,48 terug en draait op voor de proceskosten
Kijk eens aan, wat een goed nieuws. Zodra het vonnis is gepubliceerd, kunnen anderen dit gebruiken in hun correspondentie naar 50Liefde en hun incasso buro.

promiel
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2017 10:51

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door promiel »

Het vonnis

Wat mij bij de start niet duidelijk was, waar ik nou een overeenkomst was aangegaan. Ik had immers binnen de drie dagen opgezegd. Na lang aandringen kreeg ik van 50 Liefde de Actie/Betaalpagina toegestuurd. Dat is pagina waar je op terecht komt als je de link in je email aanklikt.

Deze Actie/Betaalpagina krijg je maar één keer te zien. Op die pagina staat helemaal onderin een 24-uurs clausule. Wat betekent dat je binnen 24 uur van die 3 dagen moet opzeggen anders wordt het lidmaatschap verlengd. Dat hebben de meesten van ons niet gezien en niet gedaan, maar wel de incasso gestorneerd etc..

En die clausule had je niet op kunnen merken omdat deze zo klein vermeld staat. Daarmee is iedereen op het verkeerde been gezet. En daarover heeft de rechter nu een uitspraak gedaan.

+++++++

Wat kun je nu doen?

Stuur een brief naar 50Liefde, tegenwoordig in Eindhoven. Vertel dat je de overeenkomst die je was aangegaan, wilt ontbinden omdat deze op misleidende wijze tot stand is gekomen en dat je je geld terug vordert.

Schajik
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2019 18:51

Re: conflict datingsite over onterechte abonnementsverlenging

Ongelezen bericht door Schajik »

Heb hetzelfde meegemaakt. Proefabonnement van 19,95. Na 1 week had ik al opgezegd. Dat wS maandelijks opzegbaar en dat gaven zo ook aan met een bericht. Dat was in februari. Ipv 19,95 ging er 39,95 van mijn rekening af. Maart heTzelfde en april wederom. Die laatste heb ik geformeerd. Was heel erg boos en verontwaardigd dat je zo met mensen om gaat. Alleen voor het geld dus. Nu wordt ik ook bedreigd met ontwerpbureau. Die is nep en ik ben niet van plan te betalen. Hier moet echt wat door radar aan gedaan worden. Als het moet laat ik het voorkomen. Heb 2 mnd betaald. Ivm. Opzeg termijn en ook geen toestemming gegeven er een automatishe incasso van te maken. Schandalig. Maar ik laat me niet bang maken. Zeker niet door alle klachten die er binnen komen van deze malafide site. Dat noemt zich liefde .nl.

Gesloten