LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met rijwielhandelaar

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mlocht
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2018 17:25

Conflict met rijwielhandelaar

Ongelezen bericht door mlocht »

In 2015 heb ik bij een rijwielhandelaar een nieuwe fiets gekocht. Na een aantal maanden brak een spaak van het voorwiel af. Deze werd onder garantie gerepareerd. Een jaar later gebeurde hetzelfde. Ook nu weer werd onder garantie gerepareerd. Dit jaar gebeurde hetzelfde: een spaak van het voorwiel brak af. Nu werd het hele voorwiel van nieuwe spaken voorzien. Tot mijn verbazing moest ik hiervoor 61,60 euro betalen. Ik heb onder protest betaald, omdat ik van mening ben dat buiten mijn schuld steeds een spaak van hetzelfde voorwiel afbrak. Ik heb toch recht op een deugdelijk product, ook kort buiten de garantietermijn van 2 jaar. Ik rijd al zo'n 50 jaar op verschillende merken fietsen en er is nog nooit een spaak kapot gegaan. De winkelier wil mij niet tegemoet komen, daar hij geen compensatie krijgt via de leverancier. Hij verschuilt zich steeds achter het feit dat de garantietermijn is verstreken en het feit dat de leverancier niets voor mij wil doen. Ik heb echter een contract met de winkelier gesloten en niet met de leverancier. Ik heb recht op een deugdelijk product, ook in die 3 jaar. Driemaal een spaak van hetzelfde voorwiel!!!!

Volgens mij sta ik in mijn recht. De winkelier is helaas niet bij een brancheorganisatie aangesloten.

Graag een reactie.

Met vriendelijke groet, Michel Locht, [email protected]

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Conflict met rijwielhandelaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mlocht schreef:
05 dec 2018 18:12
Ik heb recht op een deugdelijk product, ook in die 3 jaar.
Volgens mij sta ik in mijn recht. De winkelier is helaas niet bij een brancheorganisatie aangesloten.