Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dpv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2021 20:12

Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door Dpv »

Vandaag heb ik digitaal een contract ondertekend van Collectieve Energievergelijker.
Na Radar gezien te hebben, vrees ik dat ik erin ben getrapt.
Ik wil dus van het contract af. Hoe kan ik dat het beste doen?
Of komt er ook nog een papieren versie die ik moet ondertekenen?
Ik heb een mail gestuurd met daarin genoemd dat ik op basis van de wet op de colportage binnen de gestelde termijn het contract herroep en dat ik om een bevestiging vraag.
Is dit voldoende?
Zijn er mensen in een vergelijkbare situatie?
Waarom wordt Collectieve Energievergelijker niet genoemd in de reportage? Alle genoemde trucjes zijn precies zo op mij losgelaten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bent u een consument, of is de overeenkomst op een bedrijf afgesloten? In het eerste geval hebt u gewoon recht om te herroepen, in het tweede geval niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door scontra »

Dpv schreef:
07 apr 2021 20:29
Vandaag heb ik digitaal een contract ondertekend van Collectieve Energievergelijker.
Ik wil dus van het contract af. Hoe kan ik dat het beste doen?
U heeft vanaf vandaag 14 kalenderdagen de tijd om het contract te annuleren !

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dpv schreef:
07 apr 2021 20:29
Vandaag heb ik digitaal een contract ondertekend van Collectieve Energievergelijker.
Na Radar gezien te hebben, vrees ik dat ik erin ben getrapt.
Ik wil dus van het contract af. Hoe kan ik dat het beste doen?
Of komt er ook nog een papieren versie die ik moet ondertekenen?
Ik heb een mail gestuurd met daarin genoemd dat ik op basis van de wet op de colportage binnen de gestelde termijn het contract herroep en dat ik om een bevestiging vraag.
Is dit voldoende?
Zijn er mensen in een vergelijkbare situatie?
Waarom wordt Collectieve Energievergelijker niet genoemd in de reportage? Alle genoemde trucjes zijn precies zo op mij losgelaten.
En na het opzeggen bedenken wat U geleerd hebt, namelijk eerst denken, dan zoeken en dan nog eens denken en dan eventueel iets doen.

Dpv
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2021 20:12

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door Dpv »

Helemaal mee eens. Ik had nooit gedacht dat ik er zelf in zou trappen. Probeer juist altijd anderen te waarschuwen. Ze zijn inderdaad ontzettend gewiekst en hebben op alle vragen en opmerkingen van jouw kant meteen de vervolgzet in hun protocol staan. Gelukkig heb ik direct een mail gestuurd waarin ik aangaf terug te komen op mijn aanvankelijke akkoord. Een dag later kreeg ik gelukkig een nette mail met de acceptatie daarvan. Eind goed al goed. En een gewaarschuwd man telt voor twee.
Dank voor jullie suggesties.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voortaan zulke telefoontjes beantwoorden met : Geen belangstelling, goedendag. En het gesprek verbreken.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door bupaul »

Het beste is eigenlijk om onbekende nummers helemaal niet op te nemen. Ik wordt ook vaak gebeld door deze maatschappijen. Ik neem niet op, als het belangrijk is spreken ze mijn voicemail maar in. Later zoek ik het nummer op om te zien wat het is en blokkeer ik zo’n nummer maar weer. Wanneer ik wel een telefoontje verwacht maar het nummer niet weet en ik neem op en hoor ze weer kwetteren dan onderbreek ik ze al na de eerste paar woordjes en zeg geen interesse.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Contract met Collectieve Energievergelijker opzeggen

Ongelezen bericht door Radar »

Ik dacht aanvankelijk 'ik laat die opmerking maar staan omdat ik het eerder in spreekwoordelijke dan in letterlijke zin interpreteerde, dus bij wijze van 'kenbaar maken hoe vervelend energieverkopers te werk gaan met hun telefonische misleiding'.

Maar goed, ik zie de bui al hangen: alle posts over fluitjes haal ik maar even weg zodat het niet afleidt van de hoofdkwestie. ;)

Groeten! Radar^SK

Gesloten