LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onzin. De route via het Leger des Heils werkt prima. Tenzij je, inderdaad, je niet aan de regels wilt houden...

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door D34M0N »

CarlaHeusden schreef:
25 sep 2020 19:31
Dus dat daklozenopvang of het leger des heil pakket is de oplossing? Vergeet dat nou maar, ik heb dat van dichtbij meegemaakt maar dat gaat echt niet lukken. Ik had het ook eerder gelezen en dus afgestreept.

Die hebben ook een eisenpakket waar niet over heen te springen is, en dat is mijn ervaring. Voldoe je niet aan de eisen is het ook jammer, pindakaas. Ja je mag daar elke dag een kopje koffie drinken, eten, tegen betaling een bed huren (symbolisch bedrag) en dat is het. Voor de rest geen enkel recht.
Tja, je wilt je leven op de rit krijgen of niet.
Wat zijn die enorm hoge eisen dan eigenlijk? Dat mensen cursussen moeten volgen om de kans op een baan te vergroten? Dat verslaafden niet vrijelijk hun aders vol mogen spuiten met van alles?

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Een dakloze kan verslaafd zijn, niet alle verslaafden zijn dakloos. Waar bent u verslaafd aan?
En wat heeft uw opmerking dan met deze persoon te maken?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door D34M0N »

CarlaHeusden schreef:
25 sep 2020 22:16
Een dakloze kan verslaafd zijn, niet alle verslaafden zijn dakloos. Waar bent u verslaafd aan?
En wat heeft uw opmerking dan met deze persoon te maken?
Ik vroeg wat er zo zwaar is aan de regels van het Leger des Heils.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar heeft Carla ervaring als dakloze en het LdH, En wat voor rechten zou je daar moeten hebben?

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Het dakloze centrum is niet hetzelfde als het leger des heil. Wat daar de intree regels zijn weet ik niet.
Ik ben alleen op de hoogte van het centrum in Bergen op Zoom, en de procedure begint bij de Gemeente met aanvraagformulieren.

De reden was voor mij dat een woonpark op last van de gemeente gesloten werd, en ik stond daar ingeschreven.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar welke eisen? Het begint bijna overal met formulieren.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Vraag het de gemeente, die eisen worden ook steeds bijgesteld. Voor mij is het heel lang geleden, maar het was een aardige checklist.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zal dus wel meevallen als u zich die “eisen” zelfs niet meer kunt herinneren.


“Die hebben ook een eisenpakket waar niet over heen te springen is, en dat is mijn ervaring. Voldoe je niet aan de eisen is het ook jammer, pindakaas. “

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Als u zo wilt communiceren heeft het weinig zin.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, Carla, je werpt barrières op die er niet zijn als het gaat om de te volgen route, Je maakt niet concreet waarom de route daadwerkelijk niet zou werken, maar ondertussen blijf je wel schrijven dat de wet niet voldoet en aangepast moet worden.

Dan heeft discussiëren inderdaad weinig zin.

Voor TS en eventuele meelezers is echter gelukkig wél helder wat de te volgen route is.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door omega19 »

http://www.straatjurist.nl/briefadres/

Dit is toch een mogelijkheid voor uw kennis:
straatjurist schreef:1. Familie of kennissen (door heel Nederland)
U kunt zich bij familie of kennissen inschrijven (dit mag iemand in heel NL zijn), hiervoor is toestemming nodig van de hoofdbewoner. Om een briefadres aan te vragen bij een kennis/familielid in Amsterdam, gebruikt u het formulier van de link. Voor de gemeente is dan duidelijk dat u NIET samenwoont. Een briefadres is niet van invloed op de uitkeringen en toeslagen van de briefadresgever. https://www.straatjurist.nl/wp-content/ ... -2.0-1.pdf

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Erthanax »

CarlaHeusden schreef:
25 sep 2020 19:31
Dus dat daklozenopvang of het leger des heil pakket is de oplossing? Vergeet dat nou maar, ik heb dat van dichtbij meegemaakt maar dat gaat echt niet lukken. Ik had het ook eerder gelezen en dus afgestreept. (...)
Als u het zo formuleert, heeft u ook ervaring met het Leger des Heils en schrijft u, op basis van uw ervaring, dat dat "echt niet gaat lukken".

CarlaHeusden schreef:
26 sep 2020 10:18
Het dakloze centrum is niet hetzelfde als het leger des heil. Wat daar de intree regels zijn weet ik niet. (...)
Maar hier schrijft u weer dat u niet weet hoe het gaat bij het Leger des Heils. Dan kunt u toch niet serieus de hulproute van het Leger des Heils categorisch afwijzen?

TS heeft zelf aangegeven dat het Leger des Heils bereid is te helpen, maar dat de man in kwestie niet die hulp wil accepteren. Hij wil zijn serieuze probleem (want dat is het natuurlijk echt) oplossen, hij kan dat niet zelf, maar hij weigert aangeboden hulp. Dan wordt zijn probleem dus niet opgelost.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
26 sep 2020 12:15
http://www.straatjurist.nl/briefadres/

Dit is toch een mogelijkheid voor uw kennis:
straatjurist schreef:1. Familie of kennissen (door heel Nederland)
U kunt zich bij familie of kennissen inschrijven (dit mag iemand in heel NL zijn), hiervoor is toestemming nodig van de hoofdbewoner. Om een briefadres aan te vragen bij een kennis/familielid in Amsterdam, gebruikt u het formulier van de link. Voor de gemeente is dan duidelijk dat u NIET samenwoont. Een briefadres is niet van invloed op de uitkeringen en toeslagen van de briefadresgever. https://www.straatjurist.nl/wp-content/ ... -2.0-1.pdf
Heb je het formulier ook even bekeken...?
Meesturen documenten
Stuur met de aanvraag mee:
□ kopie van een geldig paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs van uzelf.
□ Verklaring toestemming briefadres
□ kopie van een geldig paspoort, Nederlandse identiteitskaart of rijbewijs van de hoofdbewoner.
CarlaHeusden schreef:
26 sep 2020 12:19
Jongens veel geluk ermee, doei,doei.
Ah, de bekende reactie zodra je tegenstrijdige reacties te concreet worden gemaakt.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door omega19 »

Nee, ik heb inderdaad het formulier van de Gemeente Amsterdam niet volledig doorgelezen. Het schiet niet op als je voor een briefadres een kopie van je ID moet opsturen.

Toch lijken mij de Straatjuristen de aangewezen instantie om te contacteren. Zij zijn namelijk opgericht om daklozen, of mensen die dreigen dakloos te worden te helpen met juridische kwesties. Daar zit een hoop kennis die gratis ter beschikkig wordt gesteld

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er dus ergens een kamertje gehuurd kan worden, is die verlopen ID geen bezwaar.

“Bent u na september 1994 uitgeschreven uit de Basisregistratie Personen (BRP)? Heeft u een woonadres in Nederland en wilt u zich daar inschrijven? Dan kunt u ook een verlopen paspoort of identiteitskaart gebruiken. U kunt zich direct inschrijven in de BRP bij de gemeente waar u woont“

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Gewoon doorsturen naar het leger des heils.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/34 ... verdubbeld

Het zijn er niet meer een paar, maar tienduizenden. Doe mij maar een stapelbed op de eerste verdieping en koffie om 08.30 met een broodje pindakaas. Makkelijk toch?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door Nijogeth »

CarlaHeusden schreef:
24 sep 2020 23:58
Al hou je niet aan de wet, maar dat mag niet leiden tot het niet kunnen oplossen van het probleem. De wet biedt geen oplossing voor zijn probleem, anders was het opgelost natuurlijk.
Geef hem een straf omdat hij de wet niet heeft nageleefd, hij boet voor zijn zonden, en stel hem daarna in vrijheid met volledige functie`s als Nederlands staatsburger cf. huidig wet en regelgeving. Hij is toch Nederlander.

Probleem opgelost zou ik zo zeggen.
Dan ontstaat een ander probleem, namelijk dat heel veel mensen ineens gaan claimen onder de radar geleefd te hebben en Nederlands te zijn, zonder dat er controle kan plaatsvinden dat dat echt zo is. Dan kan ineens zomaar iedereen Nederlands staatsburger worden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door D34M0N »

CarlaHeusden schreef:
26 sep 2020 10:37
Vraag het de gemeente, die eisen worden ook steeds bijgesteld. Voor mij is het heel lang geleden, maar het was een aardige checklist.
Oftewel je weet niet eens wat de regels zijn, je roept maar wat.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Dakloze moet een nieuw ID hebben- Geen Briefadres

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Nijogeth schreef:
26 sep 2020 17:31
CarlaHeusden schreef:
24 sep 2020 23:58
Al hou je niet aan de wet, maar dat mag niet leiden tot het niet kunnen oplossen van het probleem. De wet biedt geen oplossing voor zijn probleem, anders was het opgelost natuurlijk.
Geef hem een straf omdat hij de wet niet heeft nageleefd, hij boet voor zijn zonden, en stel hem daarna in vrijheid met volledige functie`s als Nederlands staatsburger cf. huidig wet en regelgeving. Hij is toch Nederlander.

Probleem opgelost zou ik zo zeggen.
Dan ontstaat een ander probleem, namelijk dat heel veel mensen ineens gaan claimen onder de radar geleefd te hebben en Nederlands te zijn, zonder dat er controle kan plaatsvinden dat dat echt zo is. Dan kan ineens zomaar iedereen Nederlands staatsburger worden.
Klopt dat is weer een probleem wat er bij komt, maar op deze manier hebben daklozen dan wel een probleem met de wet.
https://www.startpagina.nl/v/maatschapp ... vertreden/
Ze kunnen ze niet beboeten want ze hebben geen geld, de daklozen blijven groeien met hun problemen en de maatschappij heeft er last van. Ik heb de opvangcentrum in Bergen gezien hoor, paar kamertjes met stapelbedden en 2 douche`s en toiletten, waar inderdaad ook gespoten werd. Ik ga daar voor geen goud pitten! Deze persoon ook niet want hij weet wat daar gebeurd en daar wil hij vanaf.

Aan de andere kant vind ik het ongeloofbaar dat een Nederlander zoals hij dat zegt , op geen enkele manier kan aantonen.
Geboorte akte, geboorteplaats, school, werk, rijbewijs, politierapport, sussen broers , kennissen etc...etc. Tussen baby zijn en nu moet toch ergens een verband zijn, dat moet gewoon. Zo niet ben je in mijn ogen geen Nederlander met de gevolgen van dien. De wet bepaalt wat er moet gebeuren in deze gevallen.

Gesloten