LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is dan het voordeel van een juridisch forum met "alleen lezen"? Reguliere uitspraken worden toch vaak al gepubliceerd? Dan kun je ook lezen wat de grieven waren, wat het verweer was, en wat en waarom de rechter vervolgens besloten heeft.

Essentieel aan een forum lijkt mij dat alle leden kunnen reageren. Datblijkt mij zeer ongewenst bij het juridisch beslechten van een geschil.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door hebra98 »

Erthanax schreef:
04 okt 2020 13:59
Wat is dan het voordeel van een juridisch forum met "alleen lezen"? Reguliere uitspraken worden toch vaak al gepubliceerd? Dan kun je ook lezen wat de grieven waren, wat het verweer was, en wat en waarom de rechter vervolgens besloten heeft.

Essentieel aan een forum lijkt mij dat alle leden kunnen reageren. Datblijkt mij zeer ongewenst bij het juridisch beslechten van een geschil.
>>
Er staat ook:
via keuze, "alleen lezen maken"
Dus het kan op een bepaald punt worden opengezet voor reacties en vragen. Maar (het kan) beginnen met alleen betrokkenen.
En alles gaat on-line, corona safe en vele malen goedkoper. Ook kan de communicatie ad-hoc zijn, wat een snelle afwikkeling kan betekenen. Als iedereen zijn verhaal heeft gedaan hoef je niet te wachten op een zitting datum.

Je hoeft er de deur niet eens voor uit.

Lady1234
Berichten: 27098
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat gaat natuurlijk voor geen kant werken, gelukkig.

En civiele zaak, waar denkt u dan aan? Schutting Ja dan nee, recht van overpad en alle andere ellende waar over gekift wordt?

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het hele concept "rechtspraak" verdraagt zich principieel niet met het concept "forum".

Mocht je van mening zijn dat dat wel zo is: open gerust een eigen topic daarover, maar vervuil er dit topic over rechtspraak in de wijk niet verder mee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik een Deurwaarder kreeg en enige twijfel heb zal ik zeker de RRR toepassen!
Kijken hoe hij dan gaat antwoorden als ik gelijk kreeg. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan ben je al te laat kromkommert.

Wieskeb79
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 okt 2020 13:20

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Wieskeb79 »

Klinkt aardig, al kan een mediation ook als start worden gebruikt voor simpelere zaken

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De RRR - Rotterdamse Regel Rechter

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die is natuurlijk ook gewoon mediation, maar dan met een mediator die indien nodig alsnog de knoop kan doorhakken.

Gesloten