LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dinerbon maar een jaar geldig

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
inge.thomassen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2020 10:37

Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door inge.thomassen »

De “ nr 1 “ diner bon ter waarde van € 125 ,= is minder dan een maand verlopen.
Mijn diner bon ter waarde van € 125,- is minder dan een maand verlopen. Op de kaart is piep klein vermeld dat deze 1 jaar geldig is. Maar nergens staat de uitgifte datum. Daarvoor moet je inloggen op de site. Op de mails die ik geschreven heb komen geen reactie. Een telefoontje gaf uitkomst. Niets nada niks geen enkele mogelijkheid om de kaart te verlengen. Compensatie 25% korting op een diner met een andere bon. Dat is mooi als je een bon van €25,- hebt maar niet van €. 125,-
Dit is een gigantisch verdienmodel voor de nationale cadeau bon waar dinerbon onder valt. Maar geen nationale coulance.

MAG DIT ZOMAAR ?
Uit vele reviews blijkt dat dit vele overkomt!
En ja we hadden een jaar de tijd, als we die tijd ook hadden gehad.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door Lowieze »

Die geldigheid checken is niet zo heel veel werk hoor.
En het is natuurlijk alleen een verdienmodel als mensen hun bonnen niet op tijd gebruiken. Dat ligt dus eigenlijk niet aan de verstrekker van de bon.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door de auditu »

Ingeval men mij vraagt welk cadeau ik wens, vertel ik altijd wat in niet wens...

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat vervelend voor de gever.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door de auditu »

Valt reuze mee hoor.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door scontra »

inge.thomassen schreef:
26 feb 2020 10:50

Op de kaart is piep klein vermeld dat deze 1 jaar geldig is.

En ja we hadden een jaar de tijd, als we die tijd ook hadden gehad.
THT een jaar na uitgifte, anders is de prak ook niet meer in consumptieve staat !! :wink:

Een jaar vliegt voorbij, zelfs zo snel dat je (bijna) vergeet dat er in die zelfde tijdspanne ook nog gegeten moet worden !

Maar een "korting" op een nieuwe bon is toch een net aanbod, alleen heeft u het druk om daar gebruik van te kunnen maken.
Een gemiste kans om zo zo'n te korte tijd van ontspanning en genot aan je voorbij te laten gaan en dat terwijl je wel even de tijd zou hebben om eens met je tafelgenoot van gedachten te wisselen. :oops:

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door witte angora »

inge.thomassen schreef:
26 feb 2020 10:50
MAG DIT ZOMAAR ?
Uit vele reviews blijkt dat dit vele overkomt!
En ja we hadden een jaar de tijd, als we die tijd ook hadden gehad.
Tip: voor het antwoord kun je ook de zoekfunctie op dit forum gebruiken. Er zijn meer topics over exact hetzelfde. Ik weet het, het kost wat moeite, net zoveel moeite om even te checken hoe lang zo'n bon geldig is, maar het zou een hoop overbodige topics schelen als mensen dat wat meer zouden doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zeg altijd : plak een post-it op de koelkast of noteer de datum op een kalender of in de agenda tot wanneer de bon geldig is.
Het gebeurt vaak dat zo.n bon in de keukenla verdwijnt en men het vergeet.
Jammer voor de gever en de ontvanger .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zo lang er mensen zijn die een bon een goed cadeau vinden, blijft dit probleem bestaan.

En natuurlijk is dit een verdienmodel. Er is immers geen goede reden om een bon slechts 1 jaar geldig te laten zijn. Ze zouden het ook met koeieletters op de bon kunnen zetten. Maar om begrijpelijke reden wordt dat niet gedaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goh, deze klacht is al eerder op dit forum voorbij gekomen. Hoe is het mogelijk.

acties-reclame-f27/diner-cadeaukaart-sl ... 68073.html

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

Vraag euro biljetten als kadobonnen, krijg je toch een kado bon, check de datum zet die datum einde geldigheid 1 maand daarvoor als alarm in je tel. En berg hem vooral heel goed op, waar je niet meer weet waar.........

Og gebruik de bon binnen een maand na ontvangst

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door juliomariner »

mahadma schreef:
26 feb 2020 14:54
Vraag euro biljetten als kadobonnen,
Maar daar staat helemaal geen geldigheid op. Zijn deze dan wel betrouwbaar?

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stel je voor dat je een kado krijgt die je niet eens uitpakt. De zak van Sinterklaas blijft staan en ook de pakjes onder de kerstboom blijven liggen. En meer dan een jaar kijkt u niet naar de kado's om. En de gulle gever maar afvragen waarom er geen reactie komt of het kado bevalt.
Tip dus voor de volgende keer, meteen een restaurantje boeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoe het boekhoudkundig zit weet ik niet. Ze dineren natuurlijk van twee walletjes. De consument laat bonnen liggen of maakt ze niet 100% op. De acceptant krijgt ook geen 100% vergoed.

Verder is 1 jaar het minimale wettelijke vereiste. Postzegels zijn langer geldig.

boybob
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2020 21:51

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door boybob »

Hoi had ook een dinerbon , echt belachelijk dat mijn geld in een jaar tijd helemaal weg is je kunt beter een bon geven van van der valk blijft geldig , of van een restaurant in de buurt , een dinerbon is niks .Ben echt heel erg kwaad dat dit mag belachelijk. Ga denk ik toch de krant bellen om hier wat over te schrijven .

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik geloof niet dat de krant hier erg in geinteresseerd is. Zeker omdat de geldigheid op de bon staat. Ik snap het probleem niet. U bent te laks om de bon op tijd in te leveren, geloof niet dat het een interessant artikel wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

boybob schreef:
23 jun 2020 21:58
Hoi had ook een dinerbon , echt belachelijk dat mijn geld in een jaar tijd helemaal weg is je kunt beter een bon geven van van der valk blijft geldig , of van een restaurant in de buurt , een dinerbon is niks .Ben echt heel erg kwaad dat dit mag belachelijk. Ga denk ik toch de krant bellen om hier wat over te schrijven .
Gratis tip en onbeperkt toepasbaar: gebruik naar de krant niet uw eigen naam. De gulle gever zou het kunnen lezen en weten dat u zo tevreden was met het kado dat u er niets mee gedaan hebt.
Tot wanneer was de bon geldig? Als dat tot onlangs was is er wellicht nog iets te regelen vanwege Corona. Als het al langer verlopen is, dan is het gewoon domme pech.

De volgende keer maar waardebonnen vragen die uitgegeven zijn door de Nederlandsche bank.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vooral die 'mag dat' vraag blijven stellen als u uw eigen verantwoordelijkheid niet neemt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door mahadma »

Advies aan alle bonnenbezitters/krijgers: Noteer in uw telefoon agenda 3 maanden voor einde geldigheid dat u nog een dan geldige bon heeft EN waar die bewaard wordt. Zet daar een alarm op en alles komt goed!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dinerbon maar een jaar geldig

Ongelezen bericht door berndv »

mahadma schreef:
24 jun 2020 15:35
Advies aan alle bonnenbezitters/krijgers:
Ik zou hier nog 1 ding aan toe willen voegen. Bij het ontvangen van een bon, kijk eerst naar de geldigheid, is hier een maximum aan of is die oneindig geldig. Men gaat er vaak maar van uit dat bonnen oneindig geldig zijn.

Gesloten