LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tim1991
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 11:49

Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door tim1991 »

Goedemorgen,

Al geruime tijd ben ik een tevreden klant bij T-Mobile, echter is de service van Chubb slecht en is de klantvriendelijkheid ver te zoeken!

Tot juni 2018 was ik trotse eigenaar van een Samsung Galaxy S6. Bij dit toestel had ik ook een verzekering afgesloten. Vervolgens kreeg ik een mail om een nieuw toestel uit te kiezen, aangezien mijn abonnement bijna verliep. Hierbij heb ik gekozen voor een Samsung Galaxy S8 die ik nog steeds in mijn bezit heb.

Nu ontdekte ik de afgelopen week dat mijn vorige toestelverzekering gewoon automatisch doorliep en ik in principe ruim 200 euro heb betaald voor niets. Nergens is er vermeld (zowel destijds bij het bestellen van mijn huidige toestel) als op de website van T-Mobile dat ik hierbij ook mijn vorige toestelverzekering moest gaan stopzetten). Ik was in de veronderstelling dat dit automatisch zou gaan gebeuren. Na het bestellen van het nieuwe toestel heb ik bijvoorbeeld ook geen mail ontvangen met daarin een alert om mijn vorige toestelverzekering stop te zetten. Ik vind dit een erg slecht ‘verkapt verdienmodel'. Als klant ga je er vanuit dat de toestelverzekering automatisch wordt overgezet naar je nieuwe toestel.

Dan het contact met Chubb: telefonisch geeft het belmenu uiteindelijk aan om een mail te sturen naar het bijbehorende mailadres. Vooral voor de iets oudere mensen onder ons kan dit een behoorlijke drempel zijn (en zien in sommige gevallen af om een mail te sturen). Zelf werk ik in een servicegerichte omgeving en hierbij is het belangrijk dat je altijd telefonisch te woord moet kunnen staan voor je eigen klanten. Ik vind de houding hierbij van Chubb verre van klantvriendelijk!



Via de mail heeft Chubb aangegeven dat ik destijds zelf mijn toestelverzekering had moeten stopzetten. Ze willen het bedrag dus niet terugstorten. Uiteraard ben ik het er niet mee eens. Heeft iemand nog tips?



Groetjes,



Tim

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u blijft maar veronderstellen. U verzekert een toestel, leest niet de voorwaarden en bent nu boos dat u voor jan doedel betaalt. Dus zeg die verzekering op.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik heb laatst een mooie aanbieding gehad van een autodealer. Heb daar een andere auto gekocht. En wat denkt u, bleef de autoverzekering van de oude auto ook gewoon doorlopen.
Een verzekering stopt niet automatisch, enkel bij opzegging. En in het geval van een telefoon, hoe weet de verzekeraar wat u met de oude telefoon gedaan hebt? Zal wat zijn dat zij uit zichzelf verzekeringen gaan opzeggen.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan me bij deze gedachte nog wel wat voorstellen als je de telefoon hebt ingeleverd bij de verkoper.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
03 apr 2020 08:26
Ik kan me bij deze gedachte nog wel wat voorstellen als je de telefoon hebt ingeleverd bij de verkoper.
Maar waarom zou je dat doen?

Sowieso heeft de verkoper jaren later echt geen idee of iemand zijn oude toestel al dan niet had verzekerd en zo ja, of die verzekering al die tijd nog in stand was gebleven. Ts heeft in dit geval gewoon pech. Veronderstellingen en nonchalance kosten geld, helaas.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door berndv »

tim1991 schreef:
02 apr 2020 11:52
Tot juni 2018
tim1991 schreef:
02 apr 2020 11:52
Nu ontdekte ik de afgelopen week
Hmm, ok. U betaalt dus bijna 2 jaar lang dubbel en zij zijn fout bezig? Iets vaker mijn rekeningen nalopen is geen overbodige luxe.
tim1991 schreef:
02 apr 2020 11:52
Nergens is er vermeld (zowel destijds bij het bestellen van mijn huidige toestel) als op de website van T-Mobile dat ik hierbij ook mijn vorige toestelverzekering moest gaan stopzetten).
nergens? Dit staat bij de info van de verzekeringen op de site van t-mobile:
Een nieuwe verzekering afsluiten
Heb je al een toestelverzekering en wil je een nieuw toestel verzekeren? Dan moet je de oude toestelverzekering zélf opzeggen. Neem hiervoor contact op met de aanbieder van de verzekering.
Hoe kan óf T-Mobile óf de verzekeraar weten dat uw oude toestel niet meer verzekerd hoeft te zijn? Ja, u gebruikt nu een nieuw toestel, maar hoezo zou dat betekenen dat uw oude toestel niet meer verzekert hoeft te worden? U zult niet de eerste zijn die 2 telefoons heeft, of waarbij de oude telefoon overgaat naar een partner of kind.

tim1991
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 11:49

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door tim1991 »

Bedankt voor jullie reacties! Mijn post was iets teveel gebaseerd op emotie, mijn excuses :)

Mijn toestel had ik destijds ingeleverd, dus was hierbij in de veronderstelling dat mijn toestelverzekering automatisch werd stopgezet.
Ik begrijp dat ik in dit geval gewoon 'dikke pech' heb. In ieder geval heb ik de verzekering voor nu stopgezet, zodat de automatische incasso niet meer doorgaat.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Dubbel geïncasseerde betalingen voor toestelverzekering

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

volgende keer opletten, dit scheelt een hoop emotie zoals je inmiddels gemerkt hebt...

je bent altijd zelf verantwoordelijk voor dit soort dingen en niet een ander, hou dit dus altijd goed in de gaten, succes....

Gesloten