LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dwangbevel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maak je geen zorgen, even bellen maandag en uitleggen dat er betaald is, alleen iets later door vakantie. Gebeurt echt wel vaker, en als je het volledige bedrag hebt voldaan ben je gewoon klaar nu.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

LotteMarije1989 schreef:
17 aug 2019 17:06
StevieNL81 schreef:
17 aug 2019 16:56
De aankondiging is het dwangbevel.
Daarin staat wat er gebeurt als u niet betaalt. Die maatregelen kondigen ze niet opnieuw aan.
Maar stel dat ze over gaan tot loonbeslag, dan kan het zijn dat mijn werkgever daar eerder bericht van heeft dan dat ik zelf heb? Want in de brief staat dat niet specifiek, alleen dat er beslag gelegd kan worden op bezittingen of op (een deel van) inkomsten.
Inderdaad krijgt uw werkgever eerder bericht van een loonbeslag dan u.

En daar wordt ook niet per se mee gewacht, omdat het een vakantieperiode is.

Maar het heeft geen zin u nu helemaal in de zenuwen te storten, want u kunt er in een weekend toch niets tegen doen.

En u bent niet klaar zoals hier gezegd wordt, want de gemeente is verplicht rente in rekening te brengen. Dus dat zullen ze beslist doen, maar dat is de ramp niet.

LotteMarije1989
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2017 19:17

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door LotteMarije1989 »

Lady1234 schreef:
17 aug 2019 21:46
LotteMarije1989 schreef:
17 aug 2019 17:06
StevieNL81 schreef:
17 aug 2019 16:56
De aankondiging is het dwangbevel.
Daarin staat wat er gebeurt als u niet betaalt. Die maatregelen kondigen ze niet opnieuw aan.
Maar stel dat ze over gaan tot loonbeslag, dan kan het zijn dat mijn werkgever daar eerder bericht van heeft dan dat ik zelf heb? Want in de brief staat dat niet specifiek, alleen dat er beslag gelegd kan worden op bezittingen of op (een deel van) inkomsten.
Inderdaad krijgt uw werkgever eerder bericht van een loonbeslag dan u.

En daar wordt ook niet per se mee gewacht, omdat het een vakantieperiode is.

Maar het heeft geen zin u nu helemaal in de zenuwen te storten, want u kunt er in een weekend toch niets tegen doen.

En u bent niet klaar zoals hier gezegd wordt, want de gemeente is verplicht rente in rekening te brengen. Dus dat zullen ze beslist doen, maar dat is de ramp niet.
Heb mijn werkgever gisteren gesproken, maar heb hem er niet over gehoord. Mag toch aannemen dat hij dit anders wel benoemd zou hebben? En daarbij heb ik mijn volledige salaris deze week ook gewoon uitbetaald gekregen.
En zouden ze dit dan niet al na een aantal dagen doen? Gezien het feit dat ik ruim twee weken te laat was met betalen...

Als het bij die kosten blijft ben ik al enorm opgelucht...

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo hard wordt er ook weer niet gehold.

Maandag direct bellen, dan kan die ramp wellicht afgewend worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door renewouters »

BL2 schreef:
17 aug 2019 16:46
Gewoon aangeven dat je op vakantie was. Dat lijkt me heel logisch in deze periode van het jaar. Dus geen gestresst. Er is betaald, en dat is voor nu voldoende.
Weer een nadeel van papieren communicatie en snail mail. Als dit gewoon digitaal gaat kan je het overal ter wereld, en ook tijdens vakanties, gewoon ontvangen en verwerken.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Een mens lijdt vaak het meest door het lijden dat hij vreest.... Ik begrijp uw bezorgdheid heel goed en wens u morgen desondanks een goede dag. Maandag kunt u in actie komen en daar wens ik u succes mee. Komt goed..

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door BL2 »

renewouters schreef:
17 aug 2019 23:44
Als dit gewoon digitaal gaat kan je het overal ter wereld, en ook tijdens vakanties, gewoon ontvangen en verwerken.
Als je echt op vakantie bent heb je je digitale verkeer zo ingesteld dat dat je niet bereikt. Anders ben je nog de halve dag bezig met Facebook, forumpjes, werk en bankzaken.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ALS je een bericht in je berichtenbox krijgt en dat niet leest, kan je het zo instellen dat je na drie weken een reminder krijgt.

Dus dan heb je meestal nog tijd genoeg om actie te ondernemen als je thuiskomt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het echte probleem was er al voor de vakantie. Dit ontstaat niet in twee of drie weken.
Maar voor LotteMarije is het morgen opgelost en heeft dit een zodanige impact gehad dat het waarschijnlijk nooit meer voorkomt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er volgt, na niet tijdig betalen, één aanmaning. Wordt er dan nog niet betaald, dan volgt er een dwangbevel.

Aanmaning

Zorg ervoor dat u op tijd betaalt. Op de vervaldag dient het bedrag op de rekening van de gemeente te zijn bijgeschreven.

Als u niet op tijd betaalt, krijgt u een aanmaning. De kosten voor een aanmaning zijn minimaal € 7. Na de aanmaning volgt een dwangbevel. Een dwangbevel kost u minimaal € 40.

Heeft u na betekening van het dwangbevel nog niet betaald, dan wordt beslag gelegd op uw inkomen of bezittingen
Bron site Ommen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Een dwangbevel wordt pas uitgereikt als u meerdere malen verzocht bent om aan uw betalingsverplichting te voldoen en daar geen gevolg aangegeven heeft
En daar zit ook meteen het probleem, TS heeft dat niet genoemd in haar O.P. Dus ze weet wel waar de wind vandaan komt maar laat lijken dat ze ineens verrast is door een dwangbevel.

Wie gaat trouwens nu op zaterdag haar baas bellen, hij zal toch op zijn minst vragen waarom? en dan moet je het alsnog uitleggen wat je helemaal wild en zelfs wilde voorkomen.

edit: zaterdag moet vrijdag zijn.
Laatst gewijzigd door Obelix1 op 18 aug 2019 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@obelix

De Ts heeft haar werkgever gisteren gesproken en dat schrijft zij gisteren. Dus het gesprek was op vrijdag.

LotteMarije1989
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 aug 2017 19:17

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door LotteMarije1989 »

Morgenochtend ga ik meteen bellen. Het bedrag heb ik gisterochtend overgemaakt. Meer kan ik op dit moment niet doen, helaas. Hoop dat ze daarmee akkoord gaan, en vind het niet erg als er extra kosten overheen komen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Dwangbevel

Ongelezen bericht door moederslink »

Hou er rekening mee, LotteMarije , dat het overgemaakte bedrag misschien nog niet direct verwerkt is, het kan zijn dat zij een screenshot vragen vd boeking.

De meesten zullen nu wel terug zijn van vakantie en dan wordt er eerst lekker ' gebept ' onderling .
Wacht tot ze allemaal koffie hebben gehad... :)

Gesloten