LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Echtscheiding, schulden en GKB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
PietPuk123
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2012 22:21

Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door PietPuk123 »

Hallo Allen,

Helaas gaan mijn vrouw en ik een andere pad in des levens, maar hierdoor krijgen we nog meer schulden, naast onze lening.

We kunnen helaas beide de koopwoning alleen niet betalen en moeten deze dan met behoorlijk verlies verkopen.

Wat als ik als man enkel de schulden op me neem en dit laat vastleggen in het convenant. Is mijn vrouw met dochter dan nog steeds aansprakelijk? Ik wil namelijk via de GKB in de schuldsanering in.

De woning en lening staan op beide de naam.

gr
Piet Puk

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door bprosman »

Nobel dat je je vrouw en dochter uit de schuld wil houden, minder nobel dat je de gemeenschap voor jouw schulden op wil laten draaien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Nobel dat je je vrouw en dochter uit de schuld wil houden, minder nobel dat je de gemeenschap voor jouw schulden op wil laten draaien.
Inderdaad het is belachelijk. :shock:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Heb je NHG ?

PietPuk123
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2012 22:21

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door PietPuk123 »

Leo The Emperor schreef:Heb je NHG ?
Nee helaas.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door witte angora »

Is mijn vrouw met dochter dan nog steeds aansprakelijk?
De dochter sowieso niet. Dat ze straks op een houtje kan gaan zitten bijten als gevolg van keuzes van haar ouders is een ander verhaal.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Wat op beider naam staat, zullen ze bij beiden komen halen. Daar helpen geen 10 convenanten tegen. (En ik spreek uit ervaring!!) En logisch toch, je bent beiden ook de schulden aangegaan. Jij kan wel vrijstelling krijgen van alimentatie vanwege dat daar geen geld voor over is. Helaas!!

PietPuk123
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 apr 2012 22:21

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door PietPuk123 »

Zijn er misschien nog andere manier waardoor mijn dochter hier minder last van krijgt? Ze is nu 2,5 en hoop dat ze niet veel van de financiele problemen van de ouders mee krijgt.

Uiteraard is zij niet aansprakelijk, maar als moeder meer ruimte krijgt qua financien is dat wel wat beter voor mijn dochter.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Nee, hier is geen enkele oplossing voor. Je ex-vrouw kan bij de gemeente wel een soort extra bijstand krijgen voor bv een sportclubje, maar jullie zullen beiden de schulden af moeten betalen. Dus even 3 jaar lang geen reisjes naar Disneyland. Maar dat is ook mooi als je 5,5 jaar bent, hoor. :wink:

Enne.... Met alle respect, maar kinderen hebben vooral liefde nodig. Op die leeftijd hebben ze nog geen oog voor merkkleding en gadgets en dure kinderfeestjes hoeven ook nog niet. Bakje goedkope chips van 60 cent een zak en Dora op tv kan al feest zijn. Leg je bij de situatie neer en steek de energie in tijd doorbrengen en mooie jeugdherinneringen maken met je dochtertje. Bos, strand en veel speeltuinen zijn gratis. Boterhammen en drinken mee en voila, kid(s) hebben een dag om nooit meer te vergeten. En vergeet zelf ook niet te genieten. Doet je even je financiele problemen vergeten. ;)

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door witte angora »

Bakje goedkope chips van 60 cent een zak
Bij de Hema 50 cent voor een zak van 150 gram, en is nog lekker ook!

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Hoppakee, alweer 10 cent voordeel. :D

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik moet het ook even een tijdje zeer rustig aan doen, het verbaast me hoe ik evengoed nog heb kunnen bezuinigen. Of beter gezegd: hoeveel ik iedere week aan huishoudgeld overhoud, juist door dit soort dingetjes.

Soms kom je onverwacht op de meest wonderlijke alternatieven uit. Af en toe maak ik een maaltijdsalade (á la AH), dat is veel goedkoper als je het zelf doet, en veel lekkerder. Afijn, daar gebruikte ik altijd van die kipblokjes van de Aldi voor, kosten 1,79, vrijdag waren ze op, dus dan ga je ter plekke een alternatief bedenken: paar plakken ham in reepjes snijden, scheelt 50 cent op een pak, en smaakt net zo prima. En wat ik aan ham over heb gaat in de dagen daarna op brood, dat kon met die kipblokjes niet, als dat te lang open bleef kon ik het weg gooien, dus ja...

Gewoon lekker creatief zijn en ogen en oren openhouden, moet je eens kijken wat je evengoed allemaal nog kunt doen. Met weinig rondkomen hoeft heus geen straf te zijn, integendeel, je kunt er ook een sport van maken.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik heb ook jaren rond moeten komen van weinig en dat is mij bijzonder goed afgegaan. Sterker nog, het lukte me zelfs wel om af en toe nog eens naar het theater te gaan. :D (Try-outs zijn bv altijd goedkoper) En nog, nu ik het wel ruimer heb, kijk ik naar aanbiedingen, alles goedkoop, enz. Dat gaat er niet meer uit. Niks mis mee.

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Eva369 »

misschien kunt u een lening aangaan op uw naam, en daarmee de hypotheekaflossen. dan kan het misschien wel. maar vind het niet netjes naar de samenleving toe.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

eerlijk gezegd vind ik het wel heel goed van u dat u zo aan u kind denkt!
menig ouder kan daar wat van leren....

maar wat u wilt ,is ook niet goed.
maar kijk er zijn natuurlijk allerlei manieren wat mensen hierboven al schreven.
u zal ook alimentatie moeten gaan betalen.
voor beide...en stel dat u het beter heeft als u ex vrouw dan kunt u altijd u kind wat extra's geven aan kleding etc..
dat hoeft ook niet duur te zijn ,wat bv auti mama zegt!

@wa

idd ik kijk wel eens naar die salades bij de ah..nou ja kocht ze ook wel eens..
maar dan dacht ik,zitten 3 druiven in...beetje wat is het voor kaas?die rondjes geitenkaas..zakje walnoten,met klem zakkje..en een hoop sla..
en oh ja bij sommige pasta...

nou voor die 5.49! kan ik me toch een salade maken daar kan je 3 dagen van eten..
gaat me niet eens om het geld,maar wat er in zit...
en idd lekker kipblokjes erover heen...man vind ze warm erop altijd lekker..
en dan eten als maaltijd salade...
vind het knap hoor dat mensen zo rond kunnen komen voor weinig.
heb een vriendin...heeft het niet slecht maar kan niet alles omdat ze 3 kids heeft...
maar vertikt het om zoveel geld aan boodschappen uit te geven,nou had ze in feb voor zich zelf een doel gestel 100 euro per week voor 5 man en het lutk haar nog ook!!!
wel 2 kleine kinderen dus die eten niet gek veel...maar toch...knap hoor...
heb ik echt wel respect voor...

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door witte angora »

maar dan dacht ik,zitten 3 druiven in...beetje wat is het voor kaas?die rondjes geitenkaas..zakje walnoten,met klem zakkje..en een hoop sla..
en oh ja bij sommige pasta...
Klopt, die kaasblokjes haal ik bij de Aldi, potje met blokjes in de olie kost daar 1.79, ze hebben ze ook waar wat olijven in zitten. Staat in de buurt van de smeerkaas. Met zo'n pot doe ik drie keer, en dan heb ik flink wat blokjes er in zitten, meer dan wat er in die salade van de AH zit in ieder geval, en die olie, die gebruik ik als basis voor de dressing. Beetje peper uit de molen en je bent al een heel eind. Pasta, dat is ook niet zo moeilijk, en de rest, och, gewoon creatief blijven.

Maar goed, recepten zijn eigenlijk off-topic, hoewel ik hoop dat het ts wel helpt om de neus in een bepaalde richting te zetten, om met heel weinig toch leuke dingen te kunnen doen met het kind. Want dat het drie jaar afzien wordt is wel duidelijk.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Vrees dat we niet veel meer horen van TS. Gaat dat een trend worden van dit forum dat als er geen "antwoord naar wens" komt, mensen dan gelijk wegblijven?? Misschien heeft TS het ook wel gewoon druk, een echtscheiding vraagt veel tijd en energie.... Mocht je dit toch nog lezen, veel succes en sterkte!!

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door witte angora »

Gaat dat een trend worden van dit forum dat als er geen "antwoord naar wens" komt, mensen dan gelijk wegblijven??
Dat is hier de gewoonste zaak van de wereld, helaas. Vandaar dat veel topics na verloop van tijd off-topic gaan, het maakt voor de TS, toch niet meer uit, en aangezien de meeste vraagstellers niet eerst kijken of er al eerder een topic over is geopend, maar meteen een nieuw topic openen met hun 'probleem', is het verloop van de discussie voor anderen ook niet echt belangrijk.

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door RedShy »

PietPuk123 schreef:Hallo Allen,

Helaas gaan mijn vrouw en ik een andere pad in des levens, maar hierdoor krijgen we nog meer schulden, naast onze lening.

We kunnen helaas beide de koopwoning alleen niet betalen en moeten deze dan met behoorlijk verlies verkopen.

Wat als ik als man enkel de schulden op me neem en dit laat vastleggen in het convenant. Is mijn vrouw met dochter dan nog steeds aansprakelijk? Ik wil namelijk via de GKB in de schuldsanering in.

De woning en lening staan op beide de naam.

gr
Piet Puk

Dus jullie huis wordt waarschijnlijk met verlies verkocht en jij wilt eigenlijk de hele maatschappij een loer draaien door die schuld "op je te nemen" en vervolgens de schuldsanering ingaan en dan hopen dat alles kwijtgescholden wordt?

Lekkere moraal heb je, maar niet heus! Denk niet dat dit mogelijk is en maar goed ook.
Ik vind dit verhaal helemaal niet goed. Je probeert het zo te draaien alsof je het zo goed voor je ex-vrouw en kind voor hebt maar ondertussen denk je ook aan jezelf en probeer je gewoon onder schulden uit te komen.

Waarom niet gewoon jullie verlies nemen en alles zo snel mogelijk afbetalen? Ik begrijp dat het vervelend is maar er zijn duizenden stellen die in hetzelfde schuitje zitten, zou me wat zijn als die dat allemaal via de schuldsanering kunnen regelen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Echtscheiding, schulden en GKB

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@wa

idd zo doe ik het dus ook :lol: lekkerder ook nog..

maar goed misschien ts nog niet achter de pc geweest,laten we eens van het positieve uitgaan :lol: :lol:
maar ik vind idd ook dat heel veel topic starters niks meer laten horen als het antwoord hun niet bevalt.
je stelt je vraag kijgt tips of?...dan is het niet naar het zinnetje en dan is het de groeten ,je hoort niks meer...
en idd daarom wijk je snel af..

nou praat ik wel over lang geleden...ff denken..
denk..31 jr geleden ,toen mocht het nog wel,man schulden op zich..
ahum eentje had de fout dus gemaakt ik neem de schulden en onderling regelen we de omgangs regeling,had hij nooit moeten doen...
dat vond de rechter toen goed...
31 jr later...is hij nog bezig met betalen...vertel niet teveel,maar dit is kort door de bocht.

Gesloten