LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

Hoi allen,

Hierbij een update:

Ik heb goed nieuws :D

Essent gaat het contract annuleren!!

Ik heb ze een mail en aangetekende brief gestuurd (naast een telefoontje waarin ik het verhaal had uitgelegd en ze verzocht het contract te annuleren) waarin ik nogmaals benadrukte dat hier sprake is van dwaling en dat er dus nooit sprake kan zijn van een contract.

Vandaag werd ik gebeld door Essent met de mededeling dat ze het contract gaan annuleren. Ik schijn niet de enige gedupeerde te zijn. De afgelopen dagen hebben meerdere mensen een klacht ingediend bij Essent die ook door Djoen Corporate zijn gebeld die zich voordeed als een netbeheerder. Deze mededeling is ook schriftelijk bevestigd via de mail.

Ik ben zo blij dat deze nachtmerrie voorbij is!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gefeliciteerd

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi, gefeliciteerd!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door yan »

Ben wel eens benieuwd naar het telefoon nummer van DJOEN, dan gaan we ze eens wat rotzooi verkopen :lol:

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

yan schreef:
10 jan 2019 12:47
Ben wel eens benieuwd naar het telefoon nummer van DJOEN, dan gaan we ze eens wat rotzooi verkopen :lol:

Ik werd gebeld door twee nummers. Dit is het eerste nummer:

https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-z ... 850013880/

En dit is het tweede nummer:

https://www.telefoonboek.nl/omgekeerd-z ... 850014687/

En het zogenaamde telefoonnummer van het kantoor luidt: 020706005


Aan de reviews te zien, ben ik niet de enige bij wie ze zich voor hebben gedaan als Stedin.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat mensen niet weten dat netbeheerders helemaal niet bellen.

AlbertK
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019 00:47

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door AlbertK »

Ik wil iedereen waarschuwen voor eerlijkadviesnederland.nl. Ik werd vanavond gebeld door een verkoop medewerker die zich voordeed als een medewerker van Eneco met een onbekend nummer, hij vertelde mij dat hij 30% korting kon geven op mijn bestaande energiecontract. Ik geloofde dat hij een medewerker was van Eneco, omdat hij wist hoe ik heet, mijn geboortedatum en adres. Hij vroeg zelfs mijn laatste 3 nummer van mijn bankrekening nummer ter verificatie, pas later vroeg hij nogmaals naar mijn volledige bankrekening nummer. Er had een lampje bij mij moeten branden, maar ik was weer te naïef. Er was echt een compleet voor opgezet plan om mij erin te tuinen.

Het kwam er op neer dat ze mij een 4 jarig energie contract wilde aanbieden, en hij wilde ook dat ik gelijk telefonisch akkoord zal gaan met zijn offerte. Ik heb gelukkig wel op aangedrongen dat hij de offerte naar mijn email kon sturen en dat ik nu geen tijd had om het door te nemen. Ik heb dan ook geen akkoord gegeven en afgesproken dat hij morgen mij terug kan bellen hierover. Hij vertelde dat hij mij ook een sms kon sturen met een link om het contract te akkoorderen.

De email zag er ook zeer professioneel uit, alsof het daadwerkelijk van Eneco was. Pas toen ik goed ging kijken zag ik dat het van eerlijkadviesnederland.nl kwam. Later zag ik ook dat de contract voor mijn ZZP bedrijf was gericht, ik had nog aangekaart dat mijn bedrijf inactief was, en dat ik als particulier een energiecontract wilde afsluiten niet zakelijk. Maar hij zei dat de korting alleen voor zakelijke klanten geldt.

Ik heb het idee dat eerlijkadviesnederland voornamelijk op ZZP-ers richt, omdat je bij een zakelijke contract nauwelijks beschermd wordt tegen dit soort fraudepraktijken. Pas dus goed op! En als ze je bedrijfsgegevens opzoeken via KVK, dan kunnen ze net doen alsof ze je opbellen van je huidige energieleverancier, ze wekken het vertrouwen op door je persoonlijke gegevens op te noemen.

Verder beginnen ze het gesprek door te vragen of je tevreden bent met hun huidige dienstverlening in mijn geval dus Eneco. Ik vind dit zeer misleidend praktijken en ik kan mij voorstellen dat mensen hiervoor vallen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar even contact opnemen met Eneco en daar uw verhaal doen, dat u dus NIET wenst over te stappen.

Uw gegevens zijn allemaal bekend bij de KvK, dus dat hij alkes “wist” is niet zo wonderlijk.

Glimlach
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2009 17:21

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Glimlach »

AlbertK schreef:
11 jan 2019 01:07
Ik wil iedereen waarschuwen voor eerlijkadviesnederland.nl. Ik werd vanavond gebeld door een verkoop medewerker die zich voordeed als een medewerker van Eneco met een onbekend nummer, hij vertelde mij dat hij 30% korting kon geven op mijn bestaande energiecontract. Ik geloofde dat hij een medewerker was van Eneco, omdat hij wist hoe ik heet, mijn geboortedatum en adres. Hij vroeg zelfs mijn laatste 3 nummer van mijn bankrekening nummer ter verificatie, pas later vroeg hij nogmaals naar mijn volledige bankrekening nummer. Er had een lampje bij mij moeten branden, maar ik was weer te naïef. Er was echt een compleet voor opgezet plan om mij erin te tuinen.

Het kwam er op neer dat ze mij een 4 jarig energie contract wilde aanbieden, en hij wilde ook dat ik gelijk telefonisch akkoord zal gaan met zijn offerte. Ik heb gelukkig wel op aangedrongen dat hij de offerte naar mijn email kon sturen en dat ik nu geen tijd had om het door te nemen. Ik heb dan ook geen akkoord gegeven en afgesproken dat hij morgen mij terug kan bellen hierover. Hij vertelde dat hij mij ook een sms kon sturen met een link om het contract te akkoorderen.

De email zag er ook zeer professioneel uit, alsof het daadwerkelijk van Eneco was. Pas toen ik goed ging kijken zag ik dat het van eerlijkadviesnederland.nl kwam. Later zag ik ook dat de contract voor mijn ZZP bedrijf was gericht, ik had nog aangekaart dat mijn bedrijf inactief was, en dat ik als particulier een energiecontract wilde afsluiten niet zakelijk. Maar hij zei dat de korting alleen voor zakelijke klanten geldt.

Ik heb het idee dat eerlijkadviesnederland voornamelijk op ZZP-ers richt, omdat je bij een zakelijke contract nauwelijks beschermd wordt tegen dit soort fraudepraktijken. Pas dus goed op! En als ze je bedrijfsgegevens opzoeken via KVK, dan kunnen ze net doen alsof ze je opbellen van je huidige energieleverancier, ze wekken het vertrouwen op door je persoonlijke gegevens op te noemen.

Verder beginnen ze het gesprek door te vragen of je tevreden bent met hun huidige dienstverlening in mijn geval dus Eneco. Ik vind dit zeer misleidend praktijken en ik kan mij voorstellen dat mensen hiervoor vallen.

Dit soort bedrijven lijken net kakkerlakken. Je nieuwe contract zou bij welk energiebedrijf afgesloten worden?

Als je bij KvK hebt aangegeven dat je niet benaderd wil worden door commerciële bedrijven dan zijn ze in de overtreding. Ik zou maandag sowieso met Eneco contact opnemen en ook met het bedrijf waar het nieuwe contract bij afgesloten zou zijn.

Verder adviseer ik je ook om contact op te nemen met Fraudehelpdesk en Autoriteit Consument en Markt (ACM) en ook daar klachten in te dienen. Zet je klacht op papier. Beschrijf waarom er sprake is van dwaling en dat er sprake is van acquisitiefraude. Dreigen met rechtsmaatregelen en dat je ook naar ACM stapt, helpt ook. Ook zou je bijvoorbeeld terecht kunnen bij het juridisch loket als je advies wil over hoe je het beste je klacht op papier kan zetten.

Wees er ook bewust van dat het eerste dat ze zullen zeggen is dat het om een zakelijk contract gaat en dat het niet opzegbaar is. Ook zullen ze zeggen dat ze het gesprek met het call center gaan opvragen. Dit is standaard.

Ik zie via Google dat dit bedrijf sinds juni 2018 bestaat.

Als je googlet dan zie je dat dit soort praktijken al lang gaande zijn, Dit soort bedrijven komen en gaan. Het echte probleem zijn de energiemaatschappijen. Blijkbaar lonen dit soort praktijken. Energiemaatschappijen schakelen externe partijen met de opdracht nieuwe klanten te werven. Zij krijgen dan per contract uitbetaald, maar gaan over lijken om nieuwe klanten in de val te lokken.

Het is hoe dan ook voor zowel de externe partij als de energiemaatschappij een win-win situatie. Extern bedrijf krijgt betaald per contract. Het energiebedrijf krijgt een zakelijk klant erbij voor 3 of 5 jaar en verdient daaraan. Wil je het contract ontbinden dan zit daar een hoge opzegboete van in de meeste gevallen minimaal 500-600 EUR.

Gedupeerden dienen zich te wenden tot ACM: hoe meer mensen dezelfde klachten indienen, hoe groter de kans is dat ze er iets mee gaan doen. Energiemaatschappijen zijn diegenen die deze praktijken moeten stoppen. Zij moeten of kwaliteitseisen stellen en procedures aan de externe partij of een dubbel check doen: elk contract dat binnen komt, klant nogmaals vragen of je daadwerkelijk akkoord gaat.....of ook herroepingsrecht voor ondernemers.


Ik wens je heel veel succes en sterkte ermee!

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit een helse ervaring is! Ik ben drie dagen lang hiermee bezig geweest. Drie verspilde dagen die ik dus niet aan mijn onderneming kon besteden. En dan de stress en slapeloze nachten er nog bij. Gelukkig ben ik ervan af. Of althans: Essent heeft schriftelijk bevestigd dat het contract is geannuleerd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Energiecontract door DJOEN/Onsaanbod.direct

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat ze alleen Albert K als zakelijke willen, ik heb vaak 1 jaar en zij willen 4 jaren zakelijk verkopen met hogere provisie!

Ga nooit iets per telefoon afsluiten, vaak online goedkoper en meer te vinden!
Ook voor bedrijven is er Zakelijk een BTW terug gave mogelijk, mits het een bedrijfspand is en geen woning!
Vele kregen na BTW controle een naheffing voor meerdere jaren omdat ze woonhuis en geen bedrijfspand de 21% terug gevorderd hadden!

Bij kantoor aan huis mag je maar deel terug halen, dus trap er niet in!

Gesloten