LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Erfrechtplan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Ervaringen Erfrechtplan

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Kolibrie schreef:
12 jun 2019 20:40
Ik begrijp niet dat je naast een testament ook nog een levenstestament zou moeten hebben, lijkt me een luxe.
De meeste mensen zijn toch wel tot hun overlijden wilsbekwaam.
Kost wel even €800 voor een echtpaar.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen Erfrechtplan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kolibrie schreef:
12 jun 2019 20:40
Ik begrijp niet dat je naast een testament ook nog een levenstestament zou moeten hebben, kan erfrechtplan dat eens uitleggen?
Het is wettelijk toch allemaal goed geregeld voor de langslevende.
Een levenstestament is niet per se voor de langstlevende.

Lees eens hier.

https://www.radarplus.nl/consument-geld ... testament-

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaringen Erfrechtplan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het levenstestament is niet voor de langstlevende, maar juist als beiden nog leven. Juist om de mogelijkheid te hebben om nog zelf iets te kunnen beslissen als de Partner niet meer kan meebeslissen. Anders moet je in dat geval een rechter vragen om iets te beslissen.

Als hier iets mis mee is horen we het wel.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen Erfrechtplan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een levenstestament is ook uitermate geschikt voor een alleenstaande om te regelen wat er moet gebeuren als hij of zij dat niet meer zelf kan doen.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Ervaringen Erfrechtplan

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Bedrijven als erfrechtplan en erfrechtplanning zullen zeker in een behoefte voorzien. Een "normale" notaris doet dat op dit vlak ook. Ik denk zelfs dat een levenstestament minstens zo belangrijk kan zijn in bepaalde situaties.
Ik heb ook een van de heren van een boven genoemd bedrijf uitgenodigd voor een vrijblijvend gesprek. Hoewel een en ander niet helemaal verliep zoals in de brochure omschreven, geven ze toch wel een vorm aan dit ongewisse stukje van je toekomst.
Een argument dat ik nog niet met hun in zee ben gegaan is hun bombastische dagelijkse reclamecampagne van halve pagina's in dagbladen en hun ongebreidelde zaaltjeshuur voor de informatieavonden. Als ik becijfer wat allemaal kost, zou het nog voor de helft moeten kunnen.
Tevens ligt de nadruk wel heel erg op het "afrondmoment" van de handel, waardoor ik beetje het gevoel kreeg dat ik een autootje kocht voor een prijs die alleen vandaag nog geldig zou zijn.

Gesloten